Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(prijs)verschil canon 24-70 vs tamron 28-75

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (prijs)verschil canon 24-70 vs tamron 28-75

    naar aanleiding van dit topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=162960
    vroeg ik mij eigenlijk af of het gigantische prijsverschil tussen de tamron 28-75 2.8 en de canon 24-70 2.8 nu effectief gerechtvaardigd is.
    ik koop mij binnenkort sowieso één van die twee lenzen, maar als ik door de tamron te kopen een pak geld kan uitsparen, dan doe ik dat met plezier.

    kortom, wat zijn eigenlijk de nadelen van de tamron tov de canon? het enigste dat ik mij al kan voorstellen is de AF snelheid,maar zou dit echt zo'n verschil maken? ik trek soms wel foto's van sport en daarvoor zou ik de lens ook gebruiken


    en ik bedenk mij juist zoiets, is de tamron wel bruikbaar op mijn 1D? (1.3xcrop)
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: (prijs)verschil canon 24-70 vs tamron 28-75

    dat het prijs verschil het waard is is latijd de vraag
    Er zijn hier leden die deze tamron gebruiken voor professioneel gebruik en heb ook nog andere professionels deze tamron zien gebruiken professioneel.

    Zeker is het dat de AF trager is maar dat moet jij uitmaken.
    Ikzelf ben er ook van zeker van dat er verschil zit in beide lenzen.
    Kwa build maar ook kontrast en kleuren etc..

    Verder koop je ook een systeem.Heb je problemen met bv de tamron lens zal het moeilijker zijn deze op elkaar af te stellen.

    Ik heb vroeger ook een sigma 70-200 gehad.Deze was zeer goed maar de Nikon 70-200 was toch beter, ook zijn prijs.

    Het is ook zo dat velen altijd met de 3rd party lenzen beginnen en dan na een tijd TOCH die nikon of canon kopen.

    Het is maar wat we willen.

    Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

    Comment


    • #3
      Re: (prijs)verschil canon 24-70 vs tamron 28-75

      en is er iemand die weet of de tamron ook geschikt is voor toestellen met 1.3x crop factor? want als dat niet zo is, heeft deze discussie al geen zin meer voor mij
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: (prijs)verschil canon 24-70 vs tamron 28-75

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        en is er iemand die weet of de tamron ook geschikt is voor toestellen met 1.3x crop factor? want als dat niet zo is, heeft deze discussie al geen zin meer voor mij
        Jep, zelfs op full frame. Heb deze lens ook gehad, qua scherpte moet ze zeker niet onderdoen hoor. Het enige nadeel is, ze is niet super snel, focust niet zo goed in't donker en gaat geen 10 jaar mee als je ze goed gebruikt.

        Comment


        • #5
          Re: (prijs)verschil canon 24-70 vs tamron 28-75

          Deze Tamron kan dienen op jouw toestel.
          Ik gebruik hem op een 350D (1.6 X).

          Comment


          • #6
            Re: (prijs)verschil canon 24-70 vs tamron 28-75

            Hij werkt perfect op een 5D, dus ook op jouw toestel.
            Schitterende lens, alleen is hij niet gebouwd als een tank zoals de Canon-versie...
            How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

            Portfolio Website

            Comment


            • #7
              Re: (prijs)verschil canon 24-70 vs tamron 28-75

              em gekocht verleden week voor iets over de 300 euro konijnenberg
              prachtlens prijs kwaliteit
              wel vrij zwaar maar licht goed in de hand , degelijke bouw
              canon 350D-400D/sigma 50-500EX-DG/canon 18-55/55-200 kitlenzen/ canon F4L 70-200 /tamron 18-35 3.5-4.5 wideangle /tamron 28-75 DI II F2.8/ canon 50mm 1.8/canon EX 430 II /

              Comment


              • #8
                Re: (prijs)verschil canon 24-70 vs tamron 28-75

                Het prijsverschil situeert zich niet enkel en alleen in het optische gedeelte van deze lenzen. Er is ook een verschil in samenstelling en het gebruik van hoogwaardigere glassoorten door Canon.
                De mechanische afwerking van Canon (en ook Nikon) toplenzen is meestal onberispelijk te noemen. Metalen bajonetvatting, duurzamer lensmetaal of hoogwaardig kunstof, meestal 9 diafragma-lamellen ipv 7, betere overdracht van gegevens, snellere AF enzovoort.
                Al deze 'kleine' zaken resulteren in een afgewerkt product dat quasi onverslijtbaar wordt en vele jaren later nog steeds dezelfde prestaties neerzet als de eerste dag. Dergelijke lenzen verslijten niet of nauwelijks. De wederverkoopwaarde blijft stabiel.
                You get what you pay for.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment

                Working...
                X