Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze tussen sigma's 80-400 en 50-500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze tussen sigma's 80-400 en 50-500

    Hallo.

    Na 3 weken Info op te zoeken en op dit forum elke topic in verband me deze 2 lenzen te lezen twijfel ik nog altijd .

    Namelijk tussen de sigma 80-400 OS en de sigma 50-500.

    De 80-400 heeft 100mm minder maar heeft wel OS. Maar zou ook trage scherpstelling hebben??

    De 50-500 Heeft 100mm meer en heeft hsm.

    De lens zou voornamelijk gebruikt worden voor foto's in de natuur (dieren)


    Kunnen jullie me helpen mijn keuze tot een goed eind te brengen.


    Alvast bedankt
    Last edited by SaRGE; 30 mei 2007, 17:21.

  • #2
    Re: Keuze tussen sigma's

    Van beide lenzen ken ik niet veel, maar 'k heb 't gevoel dat er veel zullen pro de Bigma zijn, eventueel met 'n monopod als "OS".

    ps: Bigma = 50-500
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: Keuze tussen sigma's 80-400 en 50-500

      Alvast bedankt voor de reactie.

      Andere reacties zijn nog steeds welkom


      mvg
      Last edited by SaRGE; 30 mei 2007, 17:26.

      Comment


      • #4
        Re: Keuze tussen sigma's 80-400 en 50-500

        Echt traag is de sigma 80-400 ook weer niet.
        Franciskine heeft op dit forum een aantal foto's staan met dit objectief:
        Alle opname's gemaakt met de S5 pro en de Sigma 80-400 OS f/4.5-5.6 De exif zit nog in alle foto's ;) Album staat hier : http://www.fotokine.be/olmensezoo/

        Zelf ben ik ook wel tevreden.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Keuze tussen sigma's 80-400 en 50-500

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Echt traag is de sigma 80-400 ook weer niet.
          Franciskine heeft op dit forum een aantal foto's staan met dit objectief:
          Alle opname's gemaakt met de S5 pro en de Sigma 80-400 OS f/4.5-5.6 De exif zit nog in alle foto's ;) Album staat hier : http://www.fotokine.be/olmensezoo/

          Zelf ben ik ook wel tevreden.
          Klopt en de foto van de gier in profiel heeft inderdaad een plaatsje gekregen in het maandblad CHIP-Foto-Video
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Keuze tussen sigma's 80-400 en 50-500

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Klopt en de foto van de gier in profiel heeft inderdaad een plaatsje gekregen in het maandblad CHIP-Foto-Video
            Dat kan ik bevestigen proficiat hiermee.

            Maar even on-topic, de poster vroeg om het verschil tussen de 80-400 en de Bigma.
            Jij moet dat ook weten Francis, jij hád de Bigma en hébt de 80-400

            Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: Keuze tussen sigma's 80-400 en 50-500

              ik heb de bigma nu een paar maanden en ik ben er ****** verlieft op

              ik ga elke week in zolder fotos maken met de bigma het bereik is goddelijk en het gewicht tja ik heb het graag maar ik gebruik een mono pot van bij konijnen berg , ik kan zelfs uit losse hand trekken , ook al beweerd men anders
              prijs kwaliteit een bom van een lens voor mij

              foto s vb : http://th1.awardspace.com => volledig foto overzicht
              canon 350D-400D/sigma 50-500EX-DG/canon 18-55/55-200 kitlenzen/ canon F4L 70-200 /tamron 18-35 3.5-4.5 wideangle /tamron 28-75 DI II F2.8/ canon 50mm 1.8/canon EX 430 II /

              Comment


              • #8
                Re: Keuze tussen sigma's 80-400 en 50-500

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                Dat kan ik bevestigen proficiat hiermee.

                Maar even on-topic, de poster vroeg om het verschil tussen de 80-400 en de Bigma.
                Jij moet dat ook weten Francis, jij hád de Bigma en hébt de 80-400

                Gr Kees
                Keuze is inderdaad zeer lastig, de bigma heeft een ongelofelijk bereik, beginnen op 50 mm is ook hééééél handig soms. Nadeeltje is lenscreep en geen OS. De Sigma 80-400 daarentegen heeft deze negatieve puntjes niet maar levert dan weer wat in aan millimeters. Zowel de Bigma als de Sigma heb ik aan zeer gunstige 2de hand prijs kunnen kopen, mijn aanbeveling zou dus zijn, tenminste als je niet nieuw koopt : ga voor de goedkoopste.
                De bigma focust sneller, toegegeven, maar aan de andere kant vind ik foucussnelheid bij dit soort lenzen niet van het grootste belang.
                een Bigma met OS zou dus ideaal zijn
                Beide lenzen zijn in mijn ogen evenwaardig . . . maw . . . ik ben op dit moment blij dat ik niet deze keuze moet maken.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze tussen sigma's 80-400 en 50-500

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Keuze is inderdaad zeer lastig, de bigma heeft een ongelofelijk bereik, beginnen op 50 mm is ook hééééél handig soms. Nadeeltje is lenscreep en geen OS. De Sigma 80-400 daarentegen heeft deze negatieve puntjes niet maar levert dan weer wat in aan millimeters. Zowel de Bigma als de Sigma heb ik aan zeer gunstige 2de hand prijs kunnen kopen, mijn aanbeveling zou dus zijn, tenminste als je niet nieuw koopt : ga voor de goedkoopste.
                  De bigma focust sneller, toegegeven, maar aan de andere kant vind ik foucussnelheid bij dit soort lenzen niet van het grootste belang.
                  een Bigma met OS zou dus ideaal zijn
                  Beide lenzen zijn in mijn ogen evenwaardig . . . maw . . . ik ben op dit moment blij dat ik niet deze keuze moet maken.
                  Iedereen alvast bedankt voor de reacties.
                  Denk toch dat ik voor de 80-400 zal gaan maar vrees alleen een beetje voor de af snelheid (volgens sommige zou deze enorm traag zijn) maar anderzijds wat is traag ?.

                  Iemand een 80-400 te koop


                  Mvg
                  sarge

                  Comment

                  Working...
                  X