Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ 50 als dummie en student?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ 50 als dummie en student?

    Hoi,

    na dit forum even doorgelezen te hebben ben ik (bijna) overtuigd, ik koop de FZ50

    Ik vertrek deze zomer voor twee maand naar Cuba en wens (liefst) mooie foto's Ik zou graag tegen dat tijdstip ook kunnen werken met het toestel. Ik moet nog met alles beginnen (noem me maar dummie), maar wil leren hoe het allemaal moet. Het interesseert me echt wel. En recent raadden jullie hem (de FZ 50) ook aan iemand aan, omwille van de "doorgroeimogelijkheden".

    Wat me nu ook nog bezig houdt is waar ik hem zou kopen. Is via internet een optie? Ik ben student, dus ik kijk wel een beetje naar het budget.

    (en is dit toestel denken jullie een goeie keuze voor mij? Ik twijfelde eerst heel hard aan de Sony DSC H9, maar die slechte reviews schrikten me af)

    Groetjes en bedankt!
    Last edited by Knalblauw; 29 mei 2007, 20:52.

  • #2
    Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

    Online kopen is misschien beter voor je budget. bvb bij pix kost de fz50 slechts 515 euro. In de gemiddelde fotozaak rond de 550 à 600 euro. Maar waar zit dan het verschil: eigenlijk is het simpel, de persoonlijke service ontbreekt. Koop bij pix, heb je een defect kan je weken, maanden wachten op een herstelling of terugbetaling (afhankelijk van je extra garantie). Ofwel gok je op een goedkope online shop en waag je het erop dat er de eerste jaren niks aan uw cam komt. Ofwel meer betalen en service krijgen. Kijk ook eens bij fotokonijnenberg, goedkoper en service geven ze zeker.

    FZ50 vs H9: kies maar een pana, gebruiksgemak van de zoomring, haarscherpe Leicalens. Vrijwel geen CA en andere vervormingen. Snelheid ligt volgens mij ook iets hoger dan de H9
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?