Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ 50 als dummie en student?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ 50 als dummie en student?

    Hoi,

    na dit forum even doorgelezen te hebben ben ik (bijna) overtuigd, ik koop de FZ50

    Ik vertrek deze zomer voor twee maand naar Cuba en wens (liefst) mooie foto's Ik zou graag tegen dat tijdstip ook kunnen werken met het toestel. Ik moet nog met alles beginnen (noem me maar dummie), maar wil leren hoe het allemaal moet. Het interesseert me echt wel. En recent raadden jullie hem (de FZ 50) ook aan iemand aan, omwille van de "doorgroeimogelijkheden".

    Wat me nu ook nog bezig houdt is waar ik hem zou kopen. Is via internet een optie? Ik ben student, dus ik kijk wel een beetje naar het budget.

    (en is dit toestel denken jullie een goeie keuze voor mij? Ik twijfelde eerst heel hard aan de Sony DSC H9, maar die slechte reviews schrikten me af)

    Groetjes en bedankt!
    Last edited by Knalblauw; 29 mei 2007, 20:52.

  • #2
    Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

    Online kopen is misschien beter voor je budget. bvb bij pix kost de fz50 slechts 515 euro. In de gemiddelde fotozaak rond de 550 à 600 euro. Maar waar zit dan het verschil: eigenlijk is het simpel, de persoonlijke service ontbreekt. Koop bij pix, heb je een defect kan je weken, maanden wachten op een herstelling of terugbetaling (afhankelijk van je extra garantie). Ofwel gok je op een goedkope online shop en waag je het erop dat er de eerste jaren niks aan uw cam komt. Ofwel meer betalen en service krijgen. Kijk ook eens bij fotokonijnenberg, goedkoper en service geven ze zeker.

    FZ50 vs H9: kies maar een pana, gebruiksgemak van de zoomring, haarscherpe Leicalens. Vrijwel geen CA en andere vervormingen. Snelheid ligt volgens mij ook iets hoger dan de H9
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

      Persoonlijk koop ik veel materiaal in Düsseldorf. De winkelprijzen liggen daar beduidend lager. De FZ-50 kost daar € 499. We maken er telkens ook een fotografie dag van. Leuke plekjes genoeg. Als je de kans hebt, zeker aan te raden.

      De zaken waar we gaan hebben ook een verzendhandel. Altijd prima service gehad.




      Groetjes
      http://www.cineklubrumst.be

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

        Bij konijnenberg kost hij 495 ....

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

          Oorspronkelijk geplaatst door Carooltje87 Bekijk bericht
          In NL wel... In belgie een 10-tal euro duurder. En voor dat verschil kan je niet naar Dusseldorf rijden lijkt me zo. (Brandstof, bandenslijtage, olie...)
          Mvg,
          Johan

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

            Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
            En voor dat verschil kan je niet naar Dusseldorf rijden lijkt me zo. (Brandstof, bandenslijtage, olie...)
            Wie zegt dat we dan enkel om te kopen rijden? Onderstaande opnamen zijn daar genomen.





            Bovendien noemen de Altstadt van Düsseldorf niet voor niets "De langste toog ter wereld"
            http://www.cineklubrumst.be

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

              Hoi!

              Bedankt allemaal voor de reacties!
              Duitsland is beetje onbereikbaar voor mij, heb nog geen eigen auto. En uiteindelijk kost hij evenveel als bij fotokonijnenberg.

              Ben nu momenteel nog aan het twijfelen tussen fotokonijnenberg ofwel digitalstreet (daar is hij 429), ze leveren ook in België.


              Stel dat de camera stuk raakt, kan ik dan niet gewoon naar een Sonycenter om hem te herstellen? Ik heb die internetfirma dan toch niet meer nodig, hun service en zo?

              En verkopen ze de FZ 30 nergens meer? Hij leek me ook wel voldoende voor mij.. Ben nu toch nog wat aan het twijfelen of ik die camera wel ga aankunnen en het dus verstandig is van me om zo één te kiezen.

              Groetjes!

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

                Met een Panasonic naar een Sonycenter? Right !

                Tip : ga naar Konijnenberg en PROBEER eerst de camera uit. Qua professionele hulp is Konijn TOP

                Koop NOOIT zomaar iets over internet zonder het eerst geprobeerd te hebben, het gaat hier tenslotte om +400 Euro !
                PENTAX K100d SUPER !!!!!
                Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                En een dapper standaard-kitlensje

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

                  @ knalblauw:
                  Ik heb sinds enkele weken een FZ50, ik heb ook weken getwijfeld wat ik zou doen. Ik kan je maar een ding zeggen, als je de FZ50 koop zul je je dit geen seconde beklagen.
                  Het is een prachttoestel en voor iemand die, zoals ik, een reflex nog te duur is/vind is het een ideale koop. Ik ben vollop aan het leren, maar zelfs al kan je er niet veel van (gelijk ik momenteel) kan je zelfs op auto stand al prachtfoto's nemen.

                  Ik, persoonlijk, vindt de FZ50 meer dan zijn geld waard. Het vergt wel geduld om er alle instelling van te kunnen (maar das bij alles zo) toch kun je zonder geduld schoon foto's nemen ook in Cuba. Ik zou niet meer twijfelen.
                  'Keep on Clicking'
                  Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

                    Ik zit juist met hetzelfde verhaal met het enige verschil dat ik deze zomer maar 1 maand naar Cuba ga en dat ik de FZ50 al bezit Maar ik heb hem hier ook speciaal voor gekocht en ik heb het mij nog geen seconde beklaagt. Voor ik vertrek zal ik dan waarschijnlijk ook nog een breedhoeklens voor gaan kopen.
                    Ik kocht de mijne een maand geleden ofzo bij pixmania voor 479eur denkik. Ik wou ook eerst naar holland gaan of eentje bestellen omdat ik als student ook niet zo'n groot budget heb maar achteraf gezien als er iets mis zou zijn met het toestel zou me 1 rit naar holland het verschil al kosten...
                    Succes en veel plezier in Cuba (misschien kom je mij nog tegen

                    Grtz, Stanlie
                    Cultures don't meet, People do
                    Photoblog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

                      De keuze voor de FZ50 maakt meteen dat je al één ding van je titel mag schrappen : een dummie ben je niet .

                      Toen ik een jaar en wat geleden mijn FZ30 kocht en mee op vakantie nam, kende ik het toestel ook totaal niet. De meeste foto's op automatisch genomen en nog kwamen ze er goed uit.

                      Het toestel is simpel te bedienen, en in het vliegtuig kan je rustig de overigens duidelijke en simpele handleiding doornemen, mocht dit tevoren nog niet gelukt zijn.

                      Mvg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

                        Allemaal héél erg bedankt voor de antwoorden!
                        Iedereen is hier zo vriendelijk !

                        Door het prijsverschil ben ik nu aan het twijfelen met de Canon IS 3.

                        Hij is 6 megapixels, maar dat maakt zoveel verschil niet? Ik heb al redelijk wat negatieve reacties gelezen over het steeds opdrijven van megapixels terwijl de kwaliteit niet toeneemt.

                        Het enige wat ik mis aan die Canon, is de zoomring..

                        Wat denken jullie?

                        Groetjes!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

                          Als je de ruis bekijkt van een FZ50 tegenover Canon S3 dan valt de Canon toch echt tegen. ISO100 ok (pana vertoont dan al wat ruis, minimaal), maar reeds vanaf ISO200 zit het al rond het niveau van de pana, ga nog wat hoger dan is de pana in mijn ogen iets zuiverder. Afhankelijk van instellingen natuurlijk.

                          De zoomring zou ik voor geen geld van de wereld meer willen missen.
                          Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

                            Dit is als appelen met peren vergelijken... Waarom dan niet de LUMIX FZ8 met 7 miljoen pixels ? Moderner en recent toestel EN nog goedkoper. De zoomring is toch wel handig en de vergelijking tussen de FZ50 en de Canon S3 gaat m.i. niet op.

                            Op een gegeven moment moet je kiezen, en natuurlijk speelt de prijs dan mee. Rij eens naar de winkel... neem de toestellen ter hand, kijk en vergelijk vooral. Op fotootjes op het internet zie je de verschillen toch niet. Als je de toestellen ter hand neemt zal je merken dat ze van een heel ander kaliber zijn.

                            Mvg

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic FZ 50 als dummie en student?

                              OK, ik ga morgen eens langs bij de fotozaak in de buurt

                              Comment

                              Working...
                              X