Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

    Goede avond


    Een maand geleden heb ik de knoop doorgehakt: ik ga voor een tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8!

    Ik had gerekend op +-950 euro per lens afhankelijk van de staat van de lens (dit zijn toch doorgaans de prijzen waarvoor ze tweedehands verkocht worden).

    Alleen, ik vind er geen enkele! Af en toe worden er wel te koop aangeboden, maar dan ligt de prijs weer veel te hoog.
    Toch heb ik de afgelopen maanden meerdere van deze lenzen te koop zien staan, oa. op ons forum. Ondertussen heb ik al een zoekertje lopen op Kapaza.be en 2ehands.be.

    Waar kan ik ze nog vinden? Iemand hints of tips?


    Grtz
    Last edited by streetbiker1977; 30 mei 2007, 21:20. Reden: Titel aangepast: Nikon AF-S 17-55 2.8 reeds gevonden
    Momenteel geen fototoestel meer!

  • #2
    Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

    Logisch toch, zulke lenzen koop je niet om weer te verkopen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

      Kwaliteit kost geld he

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

        En toch zijn er verschillende te koop geweest de afgelopen maanden, voor die prijzen!

        De reden is meestal stopzetting hobby of overstap naar een ander merk (lees: Canon).

        Het zal zoeken worden vrees ik...
        Momenteel geen fototoestel meer!

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

          Indien je het vertrouwd, is de Nikon AF-S 17-55 2.8 te koop op ebay vanaf ongeveer € 1000. (nieuw, verzendkosten inbegr.)
          Tweede lens niet gevonden...
          Grtz, Tigra-Boy
          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

            Alleen geduld kan u redden...

            ...of een vakantie in de USA.

            Tom.

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

              Je keuze is perfect moet ik zeggen
              Precies wat ik heb.
              Ik denk niet dat ik ze nog ooit weg doe.
              Gewoon toppers, heerlijk om mee te werken.
              Ik moest ook lang zoeken, betaalde 1000 euro per stuk.
              Ze zijn het waard, dat staat vast.

              Succes met je zoektocht, als ik er een tegenkom zal ik je inlichten.

              By the way, ik vond er al een.
              http://www.fotoapparatuur.nl/Nikkor/...D/Ad88466.html

              De 2e ook nu, maar die vraagt teveel, je kan een bod doen
              http://www.fotoapparatuur.nl/Nikkor/...D/Ad87541.html

              2 min zoeken en ik vind er al, dus zo moeilijk zijn ze niet te vinden he

              Gr kees
              Last edited by KvP; 29 mei 2007, 17:29.
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik kwam de site eens tegen :




                marcus
                zwart & wit & kleur

                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                  Probleem is dat ik voor zo'n bedrag niet zomaar lenzen online wil kopen.

                  Eerst zien, dan beoordelen en uiteindelijk kopen. Ik wil natuurlijk niet een kat in een zak kopen...

                  Bedankt voor jullie reacties! Als alles meezit ben ik binnen een paar dagen misschien al in het bezit van een Nikon AF-S 17-55 2.8. Nu nog de zoektocht naar een Nikon AF-S 80-200 2.8 voortzetten.

                  Extra vraagje voor de AF-S 80-200 2.8 bezitters: een Nikon 1.4 teleconverter werkt toch probleemloos met deze lens hé?

                  Grtz
                  Momenteel geen fototoestel meer!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                    Converters werken perfect, en AF blijft behouden.
                    Ik heb er al een paar keer de Nikkor 2.0 op gehad.
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                      Oorspronkelijk geplaatst door streetbiker1977 Bekijk bericht
                      Probleem is dat ik voor zo'n bedrag niet zomaar lenzen online wil kopen.

                      Eerst zien, dan beoordelen en uiteindelijk kopen. Ik wil natuurlijk niet een kat in een zak kopen...

                      Bedankt voor jullie reacties! Als alles meezit ben ik binnen een paar dagen misschien al in het bezit van een Nikon AF-S 17-55 2.8. Nu nog de zoektocht naar een Nikon AF-S 80-200 2.8 voortzetten.

                      Extra vraagje voor de AF-S 80-200 2.8 bezitters: een Nikon 1.4 teleconverter werkt toch probleemloos met deze lens hé?

                      Grtz
                      Ik begrijp de paniek toch niet goed. Gisteren post je een bericht met de nodige heisa dat je geen lens vind voor 950 euro en vandaag heb je er al eentje gevonden.
                      Nu zou je zeker binnen de week een 80-200 AFS ook nog willen?
                      Ik denk dat je toch een klein beetje geduld moet oefenen bij je zoektocht op de tweedehandsmarkt. Ik stel altijd zo'n 3 à 6 maanden voorop en mogelijkheid om mijn prijs wat te verhogen indien nodig.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Ik begrijp de paniek toch niet goed. Gisteren post je een bericht met de nodige heisa dat je geen lens vind voor 950 euro en vandaag heb je er al eentje gevonden.
                        Nu zou je zeker binnen de week een 80-200 AFS ook nog willen?
                        Ik denk dat je toch een klein beetje geduld moet oefenen bij je zoektocht op de tweedehandsmarkt. Ik stel altijd zo'n 3 à 6 maanden voorop en mogelijkheid om mijn prijs wat te verhogen indien nodig.
                        Mijn beste...

                        Waarom denk je dat ik deze topic start? Door het overaanbod? Omdat ik tien kandidaat-verkopers per lens heb?
                        Nee, omdat ik tips wil over waar ik deze lenzen het best kan vinden (sites, beurzen, ... ).

                        De beslissing om de lenzen te kopen viel echter al iets langer dan een maand geleden zoals ik in het begin meldde... Ik ben begonnen met het afschuimen van verschillende sites.
                        Een kleine maand terug (2 mei) dan maar een zoekertje geplaatst hier op BD omdat ik er nog gene tegengekomen was. In het begin enkele reacties: iemand verkocht z'n AF-S 17-55 2.8 maar moest eerst de rest van z'n materiaal kwijt (tenslotte ging het niet door en bleef die persoon bij z'n merk), iemand anders verkocht een AF-S 80-200 2.8 in minder goede staat, nog een ander verkocht een AF-D... Om maar te illustreren hoe moeilijk het is de juiste lens (in goede staat) bij de juiste (betrouwbare) persoon op het juiste moment te vinden... En na een dag staat je zoekertje al helemaal onderaan de eerste pagina bij de rubriek "Gezocht".
                        Zoals dat toegelaten is heb ik de moderator (Xarder) tweemaal gevraagd de topic een schopje te geven. Dat helpt, weer enkele reacties, maar nog steeds de lenzen niet gevonden.

                        Uiteindelijk (omdat ik de topic niet kan blijven vernieuwen) twee zoekertjes geplaatst voor de twee lenzen: 2ehands.be en kapaza.be. Helaas, weinig reactie.

                        Dankzij deze post heeft een medeBD'er zich bedacht over de verkoop van z'n lens. En daar ben ik heel blij om. Voor mij is het de bedoeling nog deze zomer aan de slag te kunnen met deze lenzen, des te sneller des te beter!

                        Eerlijk gezegd begrijp ik jouw reacties niet goed, direkt in de aanval. Waarvoor is dat nodig? Meeste mensen helpen door een positieve reactie te geven.
                        Als er een topic is waar je geen interesse in hebt, geef dan niet onnodig kritiek, lees hem gewoon niet!
                        Da's toch mijn standpunt.
                        Momenteel geen fototoestel meer!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                          Ik begrijp de reactie van Vantje wel. De lenzen die jij wilt hebben zijn nu eenmaal schaars en daar zul je geduld voor moeten hebben op de 2e hands markt. Wanneer je voor jezelf een deadline hebt gesteld om ze te vinden (2e hands) kun je dus wel eens in de problemen komen omdat ze niet aangeboden worden. Of je moet ze gewoon nieuw kopen. Waar ik je dan ook veel succes mee wens, want een 80 200 AFS is nieuw niet meer te leveren.

                          Ik ben zelf al ruim een half jaar op zoek naar een 17-35 2.8. Jammer, wordt ook niet aangeboden, maar eens zal er best eentje mijn kant op komen.

                          Geduld is een schone zaak, zeker wanneer je voor een duppie 1e rangs wilt zitten.

                          Of maak ik er ondertussen uit op dat dit gewoon een verkapte topic is die eigenlijk in de catergorie "gevraagd" thuishoort?

                          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                            Ik begrijp de reactie van Vantje wel.
                            Ik heb er niks op tegen dat Vantje erop drukt dat ik moet geduld hebben. Het is gewoon de manier waarop dingen gezegd worden, dat kon gerust op een andere manier.

                            Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                            Of maak ik er ondertussen uit op dat dit gewoon een verkapte topic is die eigenlijk in de catergorie "gevraagd" thuishoort?
                            Deze categorie wordt veel meer gelezen, dat staat vast. En ik vroeg me af of mensen tips hadden over waar ik ze kon vinden (daarom deze categorie). Overigens heb ik wel geduld hoor.


                            Panikeren doe ik niet, het is gewoon jammer dat ik de afgelopen maanden deze lenzen een aantal maal van eigenaar heb zien veranderen en dat er nu bijna geen enkele meer aangeboden wordt.
                            Ergens moet je enorm geluk hebben...

                            Als je iemand kent die z'n Nikon AF-S 80-200 2.8 ( ) wegdoet, of je overweegt zelf van hem weg te doen of je weet er ergens eentje staan op een site, stuur me dan gerust een PB!

                            Bedankt bij voorbaat!
                            Momenteel geen fototoestel meer!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tweedehands Nikon AF-S 17-55 2.8 & Nikon AF-S 80-200 2.8 nauwelijks te vinden?

                              Sorry Streetbiker, als ik wat de hard overkwam - het was niet mijn bedoeling.
                              No hard feelings en heb wat geduld bij uw aankoop .
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X