Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help D70s

    Wie kan mij helpen zodat ik deftige foto's kan maken met mij D70Ske.
    Vroeger werkte ik met F70 ske, schitterende foto's, met de deze kom ik er niet uit.

    1. Niet altijd scherp.
    2. Overbelicht/onderbelicht.
    3. kleuren die er niet op trekken.

    Ik ben van de regio Leuven (mij verplaatsen is geen probleem).

    Is er iemand met een D70s die even tijd wil maken voor mij om me op de goede weg te helpen ?

    PM graag...
    Last edited by VBke; 29 mei 2007, 15:37.
    Nikon D70s / Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom / Sigma AF Macro 90mm F1:2.8 / Sigma DL Zoom 75-300 1:4-5.6 / SB-800

  • #2
    Re: Help D70s

    Hi

    Het zou veel helpen als je eens vermelde in welke regio je woont.
    En ook even vermelde wat er zo anders dan je F70
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Help D70s

      Oorspronkelijk geplaatst door VBke Bekijk bericht
      1. Niet altijd scherp.
      2. Overbelicht/onderbelicht.
      3. kleuren die er niet op trekken.

      Ik heb geen Nikon, maar deze problemen kan je met alle merken hebben als je wat verkeerd instelt.

      1 Gebruik je een zelf gekozen scherpstelpunt, of laat je de camera automatisch kiezen tussen alle scherpstelpunten?
      Als je de camera laat kiezen, dan heb je kans dat het verkeerde scherpstelpunt gekozen wordt.

      2 Niet bij elke foto is de standaard lichtmeting de beste keuze, daarom zitten er ook verschillende mogelijkheden om de lichtmeting uit te voeren in je D70s.

      3 Als de kleuren niet juist zijn, dan wijst dat altijd op een verkeerde keuze van witbalans. De automatische witbalans kan er ook wel eens naast zitten.

      Een F70 was dus een analoge camera?
      Met een analoge camera moest je weinig of geen rekening houden met de kleur van het licht (zonlicht, bewolkt, gloeilamp...). Die kleurtemperaturen geven heel veel verschil, maar bij het ontwikkelen van de filmpjes werd dat altijd automatisch gecorrigeerd om je foto's zo goed mogelijk te krijgen.
      Maar bij een digitale camera zal je dat zelf moeten doen, of vertrouwen op de automatische witbalans van de camera (die niet altijd helemaal juist is).

      In het begintijdperk van de kleurenfilm werden er wel verschillende soorten film gebruikt waarbij de kleuren gecorrigeerd werden. Toen had je film voor daglicht, en voor kunstlicht. Die kon je nog wel wat corrigeren door bepaalde kleurenfilters te gebruiken.

      Er wordt ook veel in RAW gewerkt, en dan kan je de witbalans achteraf gemakkelijker juist krijgen (een jpeg kan je meestal ook wel goed krijgen).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X