Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede korte objectieve Fuji S5 Pro review . . . vind ik toch . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede korte objectieve Fuji S5 Pro review . . . vind ik toch . . .

    Last edited by Franciskine; 28 mei 2007, 23:34.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Goede korte objectieve Fuji S5 Pro review . . . vind ik toch . . .

    Ik zou 'm misschien ook overwegen, maar ik ben zo verslingerd aan de resolutie van de D2x Voor personenfotografie lijkt ie me wel top

    Edit: Francis, je kan de D2xs en de S5 naast elkaar vergelijken. Vind je dan dat de reviewer gelijk heeft met het onlogische menu en de vreemde/trage manier van navigeren tussen foto's bij de S5? Gebruik je overigens veel die 400% DR icm RAW om te converteren in het eigen Fuji programma?

    Edit2: ik heb nog eens een S1pro gebruikt vorige week. Dat is een camera van nog maar 6 jaar geleden, maar dat voelde aan als 20 jaar terugkeren in de tijd En dan nog dat batterijsysteem 1x knoopcel, 2x CR-2 of zoiets, en dan nog eens 4x AA... De beeldkwaliteit viel wel mee

    MVG,
    Last edited by frank207be; 29 mei 2007, 09:32.

    Comment


    • #3
      Re: Goede korte objectieve Fuji S5 Pro review . . . vind ik toch . . .

      Frank, dat navigeren is enkel een kwestie van gewoonte, het voelt raar aan omdat de Nikons anders navigeren. Traag . . .niet echt iets van ondervonden, soms moet je eens wachten totdat de buffer leeg is omdat je ineens 140 mb moet wegschrijven als je een reeks RAW opnames na mekaar maakt, maar dat heb ik met de D2XS en de D2HS ook als die buffer vol zit, al zit die minder snel vol.
      Het gebruik van dynamisch bereik zet ik voorlopig op automatisch maar het verschil met de D2XS vind ik echt wel groot. De speciale software heb ik nog niet omdat de update nog niet beschikbaar is, enkel de volledige versie.
      Om eerlijk te zijn, ik gebruik de D2XS veel minder dan de S5, als ik echt topsnelheid nodig heb, grijp ik naar de D2HS. Maw, de D2XS zou wel eens in de uitverkoop kunnen komen te staan.
      Frank, altijd welkom als je het toestel wil uitproberen, dat weet je . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Goede korte objectieve Fuji S5 Pro review . . . vind ik toch . . .

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Frank, dat navigeren is enkel een kwestie van gewoonte, het voelt raar aan omdat de Nikons anders navigeren. Traag . . .niet echt iets van ondervonden, soms moet je eens wachten totdat de buffer leeg is omdat je ineens 140 mb moet wegschrijven als je een reeks RAW opnames na mekaar maakt, maar dat heb ik met de D2XS en de D2HS ook als die buffer vol zit, al zit die minder snel vol.
        Het gebruik van dynamisch bereik zet ik voorlopig op automatisch maar het verschil met de D2XS vind ik echt wel groot. De speciale software heb ik nog niet omdat de update nog niet beschikbaar is, enkel de volledige versie.
        Om eerlijk te zijn, ik gebruik de D2XS veel minder dan de S5, als ik echt topsnelheid nodig heb, grijp ik naar de D2HS. Maw, de D2XS zou wel eens in de uitverkoop kunnen komen te staan.
        Frank, altijd welkom als je het toestel wil uitproberen, dat weet je . . .
        Ik weet het, en het zal er zeker eens van komen in een niet zo verre toekomst

        Zoals het er bij mij nu uitziet hou ik zeker mijn D2x tot ie de geest geeft. De resolutie voor landschappen en dieren is nog altijd onovertroffen op voorwaarde dat je bij lagere ISO's blijft. Er komt zeker een tweede camera voor hogere ISO bij, en de S5PRO is zeker kandidaat vooral door de hogere DR tegen uitgebrande delen bij portretten in volle zon Maar eerst wil ik ook nog wachten op wat Nikon nog uit zijn mouw gaat schudden op 35FF gebied en bruikbare hoge ISO...

        MVG,

        Comment

        Working...
        X