Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem scherpstellen toestel defect?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem scherpstellen toestel defect?

    Mijn toestel stelt niet meer automatisch correct scherp, bij manuele focus geen probleem , maar bij automatische heeft hij precies het probleem om zich perfect scherp te stellen wat kan hieraan gedaan worden? er is geen vuil of stof op sensor of op de spiegel.

    Ik heb dit bij mijn drie lenzen die ik ter beschikking heb, dus het moet aan het toestel liggen zelf. volgens mij is die niet meer goed afgeregeld en moet de scherpsteller bijgeregeld worden?
    Last edited by Vykus; 28 mei 2007, 22:04.

  • #2
    Re: Probleem scherpstellen toestel defect?

    misschien zeggen welk toestel je gebruikt??
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Probleem scherpstellen toestel defect?

      het gaat om een eos 300d , bij manuele focus geen enkel probleem kan ik perfect zuiver image creeren, maar wanneer ik scherp moet stellen automatisch is dit een probleem.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem scherpstellen toestel defect?

        Oorspronkelijk geplaatst door Vykus Bekijk bericht
        het gaat om een eos 300d , bij manuele focus geen enkel probleem kan ik perfect zuiver image creeren, maar wanneer ik scherp moet stellen automatisch is dit een probleem.
        zou het kunnen dat er iets scheelt met je focussing screen?
        ik heb ook ooit eens gehad dat ik met mijn toestel enkel onscherpe beelden kreeg, maar bleek dus dat mijn focussing screen beetje scheef zat...
        het kan natuurlijk iets compleet anders zijn

        geeft hij nog het biepje dat hij scherp heeft gesteld? of kan hij gewoon niet meer scherpstellen? (dan zou de lens constant heen en weer zitten focussen)
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Probleem scherpstellen toestel defect?

          de lens zit idd constant heen en weer te focussen.

          Comment


          • #6
            Re: Probleem scherpstellen toestel defect?

            ik heb dit gevonden op mijn vloer , zodu dit een deel kunnen zijn van het mechanisme dat de spiegel doet open en dicht klappen, het deel tussen de sensor en de spiegel da onderste luikje? of heb ik dit verkeerd voor?

            Comment

            Working...
            X