Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe compact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe compact

    Ok, er zijn zo al veel vragen gesteld.
    Maar ik heb een keuze voor te leggen aan jullie :-)

    Ik zoek een vervanger voor men kleine compact ixus II van enkele jaren oud.
    Deze toekomstige compact zou gebruikt worden vooral voor feesjes( binnen en rare belichting dus), binnekort naar ierland (de 350d kan niet mee),....
    Deze gaat dus (bijna) altijd in omstandigheden gebruikt worden waar ik geen zin heb om alle settings in te stellen. Ik verwacht dus goede foto's op automatische stand.

    Daar ik al beschik over een 350d, zoek ik nu dus een klein ding voor 300euro. Liefst niet veel meer.
    Heb een voorkeur voor ixus, daar de ixus II meer dan degelijk werk vericht heeft de voorbije jaren.

    Mogelijkheden zijn precies:

    Canon Digital Ixus 800 IS:
    kan niet echt nadeel vinden, heeft wel het minst mega pixel van de drie. Meeste optische zoom.

    Canon Digital IXUS 75:
    De duurste van de drie. Zwarte voorkant is maar niets :-)

    Fujifilm FinePix F31 fd:

    Hier op het forum alom geprezen.
    Werkt echter met xd kaarten. Heb zo geen lezer, laat staan kaartjes (van sd wel). En heb een beetje schrik om me aan een ander merk dan Canon te wagen.


    De voorkeur gaat dus naar de ixus 800is.
    Welke zouden jullie kiezen?

  • #2
    Re: Nieuwe compact

    De Fuji F31 fd natuurlijk, heerlijke kleuren, prima scherpte en ook nog hoge ISO die bruikbaar is.
    Kijk maar eens bij m'n laatste posts, voorbeelden genoeg hier op BD.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe compact

      F30 of F31
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe compact

        Fuji F31
        Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
        Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe compact

          Oorspronkelijk geplaatst door jumper Bekijk bericht
          Deze toekomstige compact zou gebruikt worden vooral voor feesjes (binnen en rare belichting dus), binnekort naar ierland (de 350d kan niet mee),....
          Deze gaat dus (bijna) altijd in omstandigheden gebruikt worden waar ik geen zin heb om alle settings in te stellen. Ik verwacht dus goede foto's op automatische stand.

          300euro. Liefst niet veel meer.

          Werkt echter met xd kaarten. Heb zo geen lezer, laat staan kaartjes (van sd wel).
          Uiteraard de Fuji in dit geval...
          Lees eerst DIT ook eens door..

          Bij Pixmania heb je hier een leuk totaalpakketje met extra kaartlezer + 1gb xd-card + extra batterij + lederen etui
          en dat voor slechts 283 Euro (zonder verzending):


          Naar wat ik lees leunt de beeldkwaliteit van de Fuji (als compactcamera) het dichtst aan bij de beeldkwaliteit van een DSLR (op het hogere ISO-gebied)...
          Dit dankzij een Super HR 1/1,7" CCD sensor...

          Verder een grote autonomie en zeer lage shutterlag
          Last edited by scalll; 29 mei 2007, 11:21.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe compact

            ok, bedankt allemaal.

            //ivm het online kopen: dat durf ik niet zo goed. Ik ga liever langs in een winkel. Bv hier in de buurt, of geheugenkaart ofzo.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe compact

              Is het dringend?
              Ikzelf ben ook aan het wachten op de opvolger van de f31fd (misschien de f50fd?).
              Naar alle waarschijnlijkheid zal dit toestelletje ook SD-kaartjes ondersteunen (de f40 doet dat ook al).

              Toen ik, een maand geleden, de f31fd wou kopen bij onze plaatselijke fotoboer, zei die dat in juni de f31 vervangen zal worden.
              Fuji FinePix S100fs

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe compact

                Mja, het was de bedoeling om de nieuwe compact mee te nemen naar ierland in Juli.
                Als ik tegen dan de mijne niet kwijt ben, gaat de ixus II mee natuurlijk.

                Anders koop ik de f31 toch denk ik.

                Comment

                Working...
                X