Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My Maine Coon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • My Maine Coon

    Ik ben bezig geweest deze kat te fotograferen maar ik vond het erg lastig om de witte vacht er mooi op te krijgen. met veel foto's kreeg ik een witte kleur zonder doortekening. Na veel oefenen zijn deze 3 eruit gekomen waarvan ik zelf dacht dat ze op dat gebied aardig gelukt zijn. Zijn er mensen die me tips kunnen geven? helpt het misschien om een stap onder te belichten? of zijn er andere manieren? En wat vinden jullie van deze foto's?

    de foto's zijn overdag gemaakt, erg bewolkt. niet bewerkt, had ze in Picassa iets verscherpt wat er erg mooi uit zag maar op een of ander manier werd het niet opgeslagen in de map waar de foto's in stonden.
    had ik de foto's misschien in foto discussie moeten plaatsen? of staan ze hier goed?




    - Camera Model: Nikon D80
    - Lens: 18-135
    - Sluitertijd: 1/160s
    - Diafragma: 5.6f
    - ISO: 100





    - Camera Model: Nikon D80
    - Lens: 18-135
    - Sluitertijd: 1/200s
    - Diafragma: 5.6f
    - ISO: 100





    - Camera Model: Nikon D80
    - Lens: 18-135
    - Sluitertijd: 1/200s
    - Diafragma: 5.6f
    - ISO: 100



    De laatste heb ik op advies nu verkleind in http://www.idimager.nl/FreeWare/BDSizer.exe Het lijkt wel of deze nu scherper is? klopt dat?




    Even naar 30 terug geschroeft
    Last edited by de Lange; 29 mei 2007, 09:38.

  • #2
    Re: My Maine Coon

    ik zie enkel de eerste maar deze ziet er heel mooi uit. mooi scherp waar het moet zijn, goede dof en mooi doortekent wit. voor mij mag ie hier blijven staan.

    wat betreft die wit-waarden: gewoon goed je histogram in het oog houden en zonodig bijsturen dmv belichtingscompensatie. (ik ga meestal manueel werken in zulke situaties)

    edit: nu zie ik ze allemaal, eerste vind ik het beste

    groeten, robbe
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

    Comment


    • #3
      Re: My Maine Coon

      4 kruisjes

      Comment


      • #4
        Re: My Maine Coon

        Wat vreemd? ik zie wel gewoon de foto's.... ligt het misschien aan pbase? Ik heb echt precies gedaan hoe ik het moest doen.... Zijn er meer mensen die hier de kruisjes zien? of zijn er ook genoeg mensen die wel de foto's zien?

        Comment


        • #5
          Re: My Maine Coon

          Oorspronkelijk geplaatst door de Lange Bekijk bericht
          Wat vreemd? ik zie wel gewoon de foto's.... ligt het misschien aan pbase? Ik heb echt precies gedaan hoe ik het moest doen.... Zijn er meer mensen die hier de kruisjes zien? of zijn er ook genoeg mensen die wel de foto's zien?


          Ik zie enkel nummer 2.

          Edit: na ctrl F5 vier kruisjes...
          Last edited by Ernie2; 28 mei 2007, 21:40.

          Comment


          • #6
            Re: My Maine Coon

            de een ziet alleen nr 1 de andere alleen nr 2....

            Comment


            • #7
              Re: My Maine Coon

              Raar.

              Eerst zag ik er geen enkele. Na vernieuwen van de pagina zag ik de tweede. Na nogmaals vernieuwen zag ik enkel de eerste.

              Zijn er mensen die me tips kunnen geven? helpt het misschien om een stap onder te belichten? of zijn er andere manieren?
              Rol de kat eens door de modder .

              Comment


              • #8
                Re: My Maine Coon

                Hmmmmm.....ik zie ook alleen 4 kruisjes
                Bij mijn upload zien sommige mensen ook kruisjes, en anderen weer niet.
                Ik zelf zie bij mijn eigen upload gewoon meteen mijn foto's. Ook ik heb ze dit keer via Pbase geupload.(Normaal deed ik het via Zoom, maar daar had ik nu weer een inlogprobleem, dus dat ging niet).

                Normaal gesproken houdt ik me ook aan de 200kb, dit keer zijn de foto's iets groter, omdat ik ze meteen van mijn Pbase site heb gehaald.....volgens mij moet dit verder geen probleem zijn.

                Het is natuurlijk wel jammer als men alleen kruisjes ziet he

                Zal later nog een keer kijken of je foto's wel te voorschijn komen hoor

                Groetjes,
                Petra
                http://www.pbase.com/peetje252

                Comment


                • #9
                  Re: My Maine Coon

                  Bedankt Petra, ja het is jammer als anderen steeds alleen maar kruisjes zien. Ook omdat ik het volgens mij wel goed heb gekopierd en dus niet weet hoe ik er voor kan zorgen dat ik de kruisjes voor anderen weghaal. Aardg dat je later nog even wil komen kijken naar mn foto's! Ik was er namelijk best wel trots op nadat ik zo onwijs lang heb lopen oefenen voordat ik ze had gemaakt....

                  Comment


                  • #10
                    Re: My Maine Coon

                    Zo.....nog even terug om te kijken.........ik zie nu steeds nr.2,3 en 4.
                    Nr. 2 vind ik qua foto de mooiste en nr.3 de leukste

                    Groetjes,
                    Petra
                    http://www.pbase.com/peetje252

                    Comment


                    • #11
                      Re: My Maine Coon

                      ik zie ze alle drie, derde is zéér geestig vind ik.

                      Om meer doortekening in het wit te krijgen kan je proberen iets te onderbelichten en dan met wat bijwerken alles goed te krijgen... Ik weet niet of je in raw fotografeert? Ik gebruik rawshooter essentials (kost niks) en dan kan je door bvb highlight contrast te laten zakken of shadow contrast op te trekken een betere tekening krijgen in vrij egale delen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: My Maine Coon

                        zie niks


                        mvg vmotion
                        Durf bijna niks meer te zeggen

                        Comment


                        • #13
                          Re: My Maine Coon

                          Mooie foto's van een prachtig kattenras.
                          Je mag ze wel iets scherper presenteren.
                          Gebruik voor je resizes BDsizer :http://www.idimager.nl/FreeWare/BDSizer.exe
                          fotosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: My Maine Coon

                            Bedankt Elsan voor de link, heb nu de laatste verkleind daarin en het lijkt wel of hij nu iets scherper is?

                            groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: My Maine Coon

                              Nu ook niet overdrijven met verscherpen, hé.
                              Je origineel door BDsizer halen en voor een verscherping van lijntjes (zoals deze haartjes) Lanczos methode gebruiken, 30% is normaal redelijk.
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X