Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reigerplaatjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reigerplaatjes





    fotosite

  • #2
    Re: Reigerplaatjes

    Hallo Paul,
    Weer 3 mooie met voorkeur voor nummer 3
    Vandaag ook veel reigers gezien maar met mijn 70-300mm begin ik er niet aan.
    Ik ben nog in afwachting van mijn 50-500.
    Ik hoop ook eens een keer een mooie te posten in showcase.
    Groetjes Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Reigerplaatjes

      als ik moet kiezen,
      dan voor mij de vissende reiger,
      Mvg des

      Comment


      • #4
        Re: Reigerplaatjes

        drie mooie plaatjes

        Comment


        • #5
          Re: Reigerplaatjes

          Héél knappe reeks
          Elke foto heeft wel iets appart...de eerste mooie weerspiegeling, de tweede héél aandachtig bij de zaak, derde heel sierlijk met mooie achtergrond...
          Velen(waaronder ikzelf) kunnen daar maar van dromen
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

          Comment


          • #6
            Re: Reigerplaatjes

            Drie mooie, waarvan je eerste een duim meer verdiend
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #7
              Re: Reigerplaatjes

              laatste een mooi moment geschoten.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Reigerplaatjes

                Alle 3 goed maar toch vind ik de 1ste net iets beter
                Is hij daar aan het wissen of is hij zijn spiegelbeeld aan het kapotpikken ?
                BD0723BE

                Comment


                • #9
                  Re: Reigerplaatjes

                  mooie serie, ga ook voor de eerste!
                  mvg,jacky
                  'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                  Grtjs, Jacky

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reigerplaatjes

                    De eerste voor mij omwille van de houding en zijn spiegelbeeld. Mooi!
                    Mijn foto´s zijn hier te bekijken: http://www.pbase.com/marga_dd
                    en hier http://www.als-kat-en-hond.nl
                    Ik fotografeer met Olympus E3 en E 510

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reigerplaatjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hawkie Bekijk bericht
                      De eerste voor mij omwille van de houding en zijn spiegelbeeld. Mooi!
                      Ik volg
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reigerplaatjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        laatste een mooi moment geschoten.
                        grt,bouk.
                        Vind ik ook.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reigerplaatjes

                          Als ik eerlijk moet zijn - en dat is toch de bedoeling hé - dan moet ik hier toch minder positief reageren.

                          Ik heb zelf ook al foto's getrokken van blauwe reigers vanuit dit soort standpunt en met gelijkaardige compo's en houdingen van de vogels. Die liggen bij mij echter allemaal in de prullenbak. (ze waren wel niet zo scherp ook, maar toch scherp genoeg )

                          De reden daarvoor is dat het geheel van deze foto's (en toen ook van de mijne) me totaal niet aansprak. Er ligt geen wauw-gevoel in doordat het een moeilijke soort is ofzo, de foto's zijn me te grijzig...
                          Waren het steltlopers geweest (zoals onlangs bvb. met je groenpoten enzo) dan had ik ze al een pak leuker gevonden.

                          Totaal geen commentaar op vlak van uitvoering, want je gaat hier duidelijk weer goed om met slechte omstandigheden. Het zijn gewoon enkele foto's van jouw hand die me voor deze ene keer totaal niet liggen.

                          Ik zie ze liever minder beeldvullend in een frissere omgeving vanuit een lager standpunt.

                          EDIT: ik zie net dat er nog een derde foto is (imageshack?) die vind ik wel goed. Mooi kleurenpallet, goed licht, goed scherp...

                          EDIT 2: Voordat ik hier afgemaakt wordt door lezers die denken dat ik hier over de schreef gaan nog even dit: Elsan is een veel betere natuurfotograaf dan ikzelf met jarenlange ervaring. Ik heb daar respect voor, en breng hier gewoon mijn mening als leek naar voor, ook al presteer ik zeker niet zo hoog en frequent als hij dat doet.

                          Begin me nu maar schriftelijk de grond in te boren
                          Last edited by WouterVS; 30 mei 2007, 01:14. Reden: nuance
                          Birdwatching ... it's a way of life!

                          http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reigerplaatjes

                            @Wouter :

                            Je hebt voor een deel gelijk met je commentaar vanuit fotografisch oogpunt gezien dan toch. Het zou me niet de minste moeite kosten om dergelijke plaatjes ook te maken. Het enige wat je daarvoor moet doen is naar een parkvijver gaan waar de vogels een serieuze gewenning hebben ondergaan aan mensen en op een bankje gaan zitten, maar daar heb ik persoonlijk dan geen weer geen voldoening aan. De vluchtafstand bij dergelijke vogels bedraagt soms minder dan tien meter, in feite huppelen ze gewoon wat verder weg als je te dicht komt. Ik ben waarschijnlijk iets te veel natuurliefhebber en iets te weinig fotograaf op dat vlak, mijn lens dient vooral om te observeren.
                            Dit zijn, zoals je zelf kan zien, foto's van jonge vogels. Ze zijn momenteel bezig hun eigen plaats aan het zoeken tussen de oudere vogels. De foto's zijn genomen in het gebiedje waar ik ook die steltlopers gefotografeerd heb. Die zijn intussen blijkbaar doorgetrokken. Momenteel fourageren ze daar met een zestal reigers. Het voedselaanbod is vrij groot : 2X per dag is daar een instroom van giebel. Het terrein is door de aanwezigheid van hoge bomen zeer geschikt om op termijn te gaan broeden.
                            Enfin, je snapt wat ik bedoel, waarschijnlijk
                            Last edited by elsan; 30 mei 2007, 06:08.
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reigerplaatjes

                              Ik ben het wel een beetje eens met WouterVS; hoewel de foto's mooi scherp zijn, en de vogel er mooi op staat, zijn het geen uitmuntende plaatjes, maar gewoon goede plaatjes. Dederde daarintegen vind ik weer wel mooi.

                              Dat ligt gewoon aan Elsan zelf. Hij heeft de lat voor zichzelf al erg hoog gelegd.
                              Laat niet af dat ik geniet van deze plaatjes. Zo mooi krijg ik ze er niet op.
                              meer over mijn fotografie is te vinden op
                              http://www.nandoonline.com

                              Comment

                              Working...
                              X