Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon FF indicatie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon FF indicatie ?

    Wat me bij de release van de 105 VR 2.8 macrolens was opgevallen was, is dat Nikon deze duidelijk voor het 'hogere segment' gerichte lens niet alleen voor Dx format , maar ook voor 35mm is bedoeld (in tegenstelling tot de nieuwe intro's van de Dx consumerlenzen)
    quote: "The AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED is engineered for use with both Nikon DX format digital and 35mm film SLR cameras."

    Op de lens staat dan ook geen Dx aanduiding, maar een grote "N", is dit het toekomstige "Native", "Negative" (aka FF) aanduiding, of werd die "N" reeds gebruikt in vorige reeksen ?

    Waarom lanceert Nikon terug een lens die voor het (ondertussen relatief kleine ) segment van 35mm film geschikt is, tenzij je van plan bent op relatief korte termijn er ook een camera voor uit te brengen ? (augustus 2007 ? )

    Misschien komt de "N" reeks er wel aan ?

    Nikon N1 of N3 20Mp (FF) ?
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

  • #2
    Re: Nikon FF indicatie ?

    De N-serie is de F-serie maar dan in de US en Japan, de laatste niet zeker. Misschien is het een re/engeneerde lens ipv een nieuw ontwerp.

    Maar mijn fotohandelaar, al decennia Nikondealer wist te vertellen dat voor het einde van het jaar er een FF komt, nu nog eens met de baas praten voor FF centen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon FF indicatie ?

      eerm, is werken met kleinbeeldfilkm een zonde?

      dat bestaat nog altijd hoor
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon FF indicatie ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
        Wat me bij de release van de 105 VR 2.8 macrolens was opgevallen was, is dat Nikon deze duidelijk voor het 'hogere segment' gerichte lens niet alleen voor Dx format , maar ook voor 35mm is bedoeld."
        F6.

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon FF indicatie ?

          Ik denk dat die 'N' slaat op de nano-coating, een nieuwe anti-reflectieve coating technologie van Nikon die je ook al terug vind op sommige recente telelenzen zoals de 300 mm f2.8 VR.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Nikon FF indicatie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
            eerm, is werken met kleinbeeldfilkm een zonde?

            dat bestaat nog altijd hoor
            Helemaal niet, maar of het nog lucratief is om voor dat formaat nieuw glas voor uit te brengen als je wil vasthouden aan het Dx formaat ? ... Tenzij je van plan bent op korte termijn ook een FF aan te bieden in digitaal ...
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

            Comment


            • #7
              Re: Nikon FF indicatie ?

              Zelfde bemerking voor de 2 recentste telezooms met VR. De 55-200 VR is DX, de 70-300 VR niet. Cropfactor 1,5x 55-200 = 82,5-300.
              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
              MySite - All your base are belong to us - What you say

              Comment


              • #8
                Re: Nikon FF indicatie ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                Ik denk dat die 'N' slaat op de nano-coating, een nieuwe anti-reflectieve coating technologie van Nikon die je ook al terug vind op sommige recente telelenzen zoals de 300 mm f2.8 VR.
                N staat inderdaad voor Nanocrystal coating. Deze coating moet lichtreflecties van op de sensor terug naar de lenselementen en de daarbij gepaard gaande ghosting tegengaan.

                MVG,

                Comment

                Working...
                X