Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ladybird

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ladybird

    Laatst eens op tocht gegaan in het Hageven, op een netelplant kreeg ik deze compo in het oog:

    Mvg,
    Johan

  • #2
    Re: Ladybird

    Je compo zit zeker goed. Die is prima.

    Maar je scherptediepte niet. Ik zie vooral veel wazige plekken in de foto waar ze niet thuishoren. Vanuit dit camerastandpunt dienen zowel het kevertje als het blad scherp te zijn.
    Het wordt dikwijls onderschat hoeveel dof je nodig hebt om de milimeters tussen top van het olh-beestje en het blad te overbruggen.
    Meer foto's op mijn website

    Comment


    • #3
      Re: Ladybird

      Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
      Je compo zit zeker goed. Die is prima.

      Maar je scherptediepte niet. Ik zie vooral veel wazige plekken in de foto waar ze niet thuishoren. Vanuit dit camerastandpunt dienen zowel het kevertje als het blad scherp te zijn.
      Het wordt dikwijls onderschat hoeveel dof je nodig hebt om de milimeters tussen top van het olh-beestje en het blad te overbruggen.
      Volledig mee eens.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Ladybird

        Alright.
        Bedankt voor die info.
        Op het eerste zicht leek het hele beestje me scherp te zijn.
        Maar als ik het nu nog eens bezie, lijkt het wel dat enkel de onderkant van het beestje scherp is en dat ik slechts een scherpte van een 3 mm breed heb en dat de rest blurred is. Ik veronderstel dat ik dan ook met opzetlens, mn diafragma beter had toegedraaid ipv op 3,7 te zetten?

        Bij een zonnige dag nog eens tussen de netels en de teken (jammer genoeg zitten die daar ook in overvloed, maar met voorzorgsmaatregelen zeker doenbaar) kruipen voor op die plaats (waar het krioelt van de ladybirds) nog eens een macrootje te gaan nemen.
        Mvg,
        Johan

        Comment

        Working...
        X