Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D kapot, hoe verder?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D kapot, hoe verder?

    Zul je altijd zien, mopperen dat je camera niet kapot wil gaan, doet'ie het juist op het verkeerde moment, tijdens een airshow Geeft permanent ERR99 met alle lenzen. Cleanen contacten geeft geen resultaat. Reparatie vind ik niet meer de moeite waard wegens te lange geschiedenis met problemen.

    Dus de vraag is hoe verder? Ik zit al een tijdje te wachten op de intrdouctie van de 1D mk III. Maar die is voorlopig nog niet echt goed leverbaar. De 30D is dat wel, maar is toch wel de mindere van een 1D qua AF en snelheid in het algemeen. Voonaamste foto onderwerp = auto's, motoren en vliegtuigen. Liefst zo snel mogelijk Bovendien kun je bij een 1D tot f8 centerpunt focussen. Erg plezierig die extra mm's die je op die manier bij airshows erbij kan sprokkelen

    Wat zouden jullie doen? 30D nu of wachten totdat de 1D leverbaar is voor een redelijke prijs (heb het gevoel dat de eerste kopers uitgemolken worden) ? Dat laatste betekent dat ik dit seizoen simpelweg kan vergeten, van de andere kant betekent dat wel een geweldige machine als beloning.

    Vinden jullie het verschil zodanig de moeite waard dat jullie zouden wachten Wat zouden jullie doen in mijn geval
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

  • #2
    Re: 10D kapot, hoe verder?

    Ik 'vrees' dat de reparatie nog zou kunnen meevallen, ik heb dat ook gehad nadat ik een analoge sigmalens een tijdje had gebruikt (er staat daar ergens een jarenoud topic over hier op de site) en het enigste dat ze hadden moeten doen was een hardwarematige reset, nu is het mss niet de moeite de camera hiervoor naar de fabriek te sturen, maar mss kun je eens nagaan of dit zelf te doen is.

    Voor de rest kan ik niet direct voor u zeggen wat de beste keuze is, buiten dat de 30D blijkbaar ergens onder de 800 euro is geschoten? http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=162371
    Dat betaalde je een paar jaar geleden voor een behoorlijk gebruikte 10D...

    Groeten en succes met de keuze
    Koen
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #3
      Re: 10D kapot, hoe verder?

      Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
      Ik 'vrees' dat de reparatie nog zou kunnen meevallen,
      Vrezen is niet het juiste woord De 10D is exit. Dit laatste probleem is de spreekwoordelijke druppel van een hele probleem geschiedenis, waarbij ook nog eens speelt dat de 10D simpelweg niet (meer) voldoet aan mijn eisen.

      Probleem waar ik mee worstel is of nu een 30D of een 1D mk III volgend voorjaar (de juiste oplossing). Zeer zware beslissing
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: 10D kapot, hoe verder?

        1d MkII ?

        Comment


        • #5
          Re: 10D kapot, hoe verder?

          Voor Sportfotografie zoals auto's, motoren en vliegtuigen zou ik toch wel voor de MKIII gaan. Maar dan moet je hem natuurlijk nog even kunnen missen tot ze hier leverbaar zijn. De prijs zal je er bij moeten nemen vrees ik.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

          Comment


          • #6
            Re: 10D kapot, hoe verder?

            Ergens een tweede handsje opscharrelen, zodat je toch nog met een mindere AF kunt fotograferen. Een 350D kan toch wel voor een paar maanden, vraagteken, mijn toetsenbord is vanslag.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: 10D kapot, hoe verder?

              een 5D ?
              Canon Eos 300D | Bg-e1 | 18-55mm F 3-5.6 |50mm F 1.8 II | 75-300 F 4-5.6 III USM | Lowepro mini trekker |

              Comment


              • #8
                Re: 10D kapot, hoe verder?

                Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                Vinden jullie het verschil zodanig de moeite waard dat jullie zouden wachten Wat zouden jullie doen in mijn geval
                Nee, in geen geval wachten.

                Een 30D kost ook geld.
                Zolang de vraag heel hoog blijft gaat de prijs van de 1DIII niet onmiddelijk veel dalen en de 30D heeft over 6 maand niet echt veel waarde, als er in Augustus een 40D is.

                Het moeilijkst wordt het om de eerste twee maanden een 1DIII te vinden.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Re: 10D kapot, hoe verder?

                  een 30d huren per dag dat je hem echt nodig hebt?

                  of zijn het er teveel...
                  *** Canon 350d ***

                  Comment


                  • #10
                    Re: 10D kapot, hoe verder?

                    Een 2de handse 1DMkII ? Er staan er hier de laatste tijd blijkbaar genoeg te koop.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: 10D kapot, hoe verder?

                      bestel je een MkIII
                      en koop je ondertussen voor €300
                      een "vervang"-10D ...

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: 10D kapot, hoe verder?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jpke Bekijk bericht
                        een 30d huren per dag dat je hem echt nodig hebt?

                        of zijn het er teveel...
                        Hmmm,zat ik ook aan te denken. Er zijn een paar grote evenementen die ik echt belangrijk vind. KLU Open dagen ga ik al niet meer redden, da's jammer. De Champ Cars in Assen in September zou wel moeten lukken.

                        Geld spenderen aan een camera (30D of 5D) die ik eigenlijk niet echt wil is ook niet handig. Hoe goed ze ook zijn, voor actie foto's zijn ze niet geijkwaardig aan de 1D serie. Dat blijft een klasse apart. 2e hands koop ik liever niet. Geen vertrouwen in, vanuit mijn ervaringen daarmee. Bovendien ligt de prijs ergens tussen de € 450 en € 1000 voor een 2e hands 10D. Nogal stevig gezien het feit dat je een nieuwe 30D kunt krijgen voor ong. € 800,- bij Kamera Express.
                        De IIn was een optie, maar zijn ze nog wel nieuw te krijgen Konijn heeft alléén een demo staan. Cameranu heeft hem op onbekende levertijd. Kamera Express heeft hem ook in bestelling. Vrees dat dat geen optie meer is.

                        Als ik het zo bekijk zie ik een grote uitgave mijn kant op komen en moet ik de premie maar op tafel leggen. Waarom kunnen die dingen ook niet kapot gaan als het je uitkomt Wel een goede reden en een goede les om op langere termijn te kijken voor een 2e body. Hoef je tenminste niet als het even niet uitkomt.
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: 10D kapot, hoe verder?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                          Wel een goede reden en een goede les om op langere termijn te kijken voor een 2e body.
                          Ik zou natuurlijk zonder nadenken een 1DIII bestellen.

                          Maar wat ik niet begrijp is dat je fotos kon maken met een 10D en dat een 30D daarna niet goed genoeg is.
                          Als je nu toch een 30D zou kopen kan je die later als 2e body bijhouden.

                          En eventueel is die 30D zoveel beter dan uw 10D dat je toch geen 1DIII nodig hebt.
                          Met het prijsverschil kan je dan ook nog een EF 300 f2,8 IS kopen.

                          Jan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 10D kapot, hoe verder?

                            Koop die MKIII maar vermits dat het toestel is dat je wil. En voor de tussenliggende periode koop je gewoon een 400D. Daarna eventueel bijhouden als BU of gewoon terugverkopen. De 30D zal sneller percentueel in prijsdalen want de vervanger zit er ondertussen toch wel aan te komen en die van de 400D zal nog zeker 6 maand langer duren dan die van de 30D.
                            En die 400D is technisch al een stap vooruit op je 10D ook. De dingen die je gaat missen daar moet je maar bij bedenken dat het maar tijdelijk is he tot je die mkIII hebt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 10D kapot, hoe verder?

                              Dat laatste lijkt me dan ook het beste idee (buiten dan toch een 2de hands 20D/30D, 350...)

                              En die kapotte (?) 10D kunt ge dan als backup aan een ander forumlid schenken
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                              Comment

                              Working...
                              X