Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief voor Oostenrijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief voor Oostenrijk?

    Stel dat je op reis gaat naat Oostenrijk, welk objectief mag er volgens jullie niet ontbreken in je fototas?
    (Graag ook een woordje motivatie waarom)

    Fototoestel is Nikon D70s.
    Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

  • #2
    Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

    Als ik het efkes heb over mijn lenzen :
    Tokina 12-24 omdat dat mijn enige lens is waarmee ik die bergen erop krijg.
    Sigma 105 macro : voor al die kleine bloemekes.
    Mijn 500mm omdat ik anders na twee dagen terug thuis sta met een hoge bloeddruk van al die roofvogels te zien en er niet aan te kunnen
    Last edited by elsan; 27 mei 2007, 23:45.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

      Of het nu voor de bergen/landschap is of voor een stedelijk trip (zeker Wenen) onmisbaar bv een 12-24mm en een lichtsterke 50mm. Gr, Paul
      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

      Comment


      • #4
        Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

        Op de eerste en snelle antwoorden afgaande zit ik precies al niet slecht. Ik heb nl gisteren de Tokina 12-24 aangeschaft. Beschik ook over de Sigma 150 macro...

        Van Paul had ik nog graag geweten waarvoor je die lichtsterke 50mm gebruikt?

        Voor de rest wordt ik al wat ambetant als ik 't antwoord van Elsan lees; ik ben nogal redelijk wat gefascineerd door roofvogels, maar heb absoluut geen 500mm ter beschikking...
        Max 300mm, en dan nog van de Sigma 70-300, niet meteen een dijk van een lens, maar misschien beter dan niks?
        Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

        Comment


        • #5
          Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

          Een lens die niet stuk gaat van kitch
          Verder voldoen alle lenzen die je ook zou gebuiken voor de meeste EU landen. Dit is echt een onzinnige vraag zonder opgave van eigen materiaal en interesse.
          Wil je een lichte set of juist iets zwaars om je tussen een neo-nazi demonstratie lekker te kunnen verweren? Bloemetjes/mensen/bergen/kitch micro macro of wide of mensen aan overkant van het meer ?
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

            Ik kom juist van oostenrijk en moet toch zeggen dat de 18-200VR er bijna niet af geweest is, met al die mooie gebouwen en dan weer landschappen heb ik constant zitten zoomen en wisselen moest ik dan bijna lekker niet
            + de kwaliteit is zeker aan aanvaardbaar voor mij!

            Met de sigma 10-20 dan weer wat wide getrokken met momenten......

            R.
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

              Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
              Stel dat je op reis gaat naat Oostenrijk, welk objectief mag er volgens jullie niet ontbreken in je fototas?
              (Graag ook een woordje motivatie waarom)

              Fototoestel is Nikon D70s.
              Moet ze ook voor Zwitserland kunnen dienen?
              Zoals Spanjaert al aangeeft, het is niet de bestemming, wel de soort fotografie, gewichten en budgetten die bepalen wat voor uitrusting het meest geschikt zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

                @ Spanjaart & Rudy, misschien klopt jullie opmerking wel, en zou ik eigenlijk moeten weergeven naar welk soort fotografie mijn voorkeur uit gaat. Maar als ik erbij zet dat ik hou van macro, dan weet ik intussen zelf ook al wel dat ik best mijn Sigma 150 meeneem. Ik vrees dan ook dat mijn vraag in dat geval nog onzinniger gaat overkomen.

                Met een klein beetje gezond verstand kan je tussen de regels de vraag terugvinden naar welk soort fotografie dit land zich het beste leent, maw welke lens gebruiken jullie daar het meest. Blijkbaar hebben Flotootje, Elsan en Easygirl de vraag ook zo begrepen als je de antwoorden leest. Dit was ook meteen het soort antwoorden dat ik zocht.

                Ter info voor wie het nodig acht: Nikon D70s, Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5G DX IF-ED, Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro, Sigma 150mm F 2.8 EX DG HSM, Tokina 12-24mm F 4.0 AT-X Pro DX, Nikon SB-800 Speedlight.

                Toch mijn excuses indien het onduidelijk was! 't Was zeker niet mijn bedoeling.
                Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

                Comment


                • #9
                  Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

                  Ik denk dat je al direct een paar heel beste objectieven in je tas heb zitten:
                  Tokina 12-24 en de Sima 150! Dit in combi met je standaard objectief kun je al heel wat kanten op.
                  Is ook precies wat er o.a. in mijn tasje zit momenteel Daarnaast zou ik m'n 300mm + converter nog mee torsen en de 50 mm 1.4

                  Groet
                  Ed
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                    Ik denk dat je al direct een paar heel beste objectieven in je tas heb zitten:
                    Tokina 12-24 en de Sima 150! Dit in combi met je standaard objectief kun je al heel wat kanten op.
                    Is ook precies wat er o.a. in mijn tasje zit momenteel Daarnaast zou ik m'n 300mm + converter nog mee torsen en de 50 mm 1.4

                    Groet
                    Ed
                    Is dat een 300mm met vast brandpuntsafstand? En welke converter heb je (merk en type)?
                    Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

                      Ik zou toch alles maar meenemen dan! Je kan altijd enkele lenzen in de auto of in je vakantiewoning laten als het te zwaar wordt.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

                        Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
                        Is dat een 300mm met vast brandpuntsafstand? En welke converter heb je (merk en type)?
                        Is 300 prime met 1.4 Nikkor
                        ---------------- Ik doe niet meer mee

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

                          Wil je ook personen aan de overkant van het meer trekken? (dan hebben we z'n nieuwe account gevonden )

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Ik zou toch alles maar meenemen dan! Je kan altijd enkele lenzen in de auto of in je vakantiewoning laten als het te zwaar wordt.
                            Ik ga zowiezo alles meenemen, maar 'k was me aan het afvragen of ik nog best één of ander lenske zou aanschaffen voor ik vertrek.
                            Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk objectief voor Oostenrijk?

                              Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
                              Van Paul had ik nog graag geweten waarvoor je die lichtsterke 50mm gebruikt?
                              Sorry voor mijn late reactie, had je quote gemist
                              Die 50mm zou een lekkere lichte lichtsterke straat/portretlens zijn en aanvullend, voor bv details van gebouwen cq kerken zowel ex- en interieurs bij bestaand licht. Maar de belangrijkste lijkt me jouw 12-24mm!
                              Gr, Paul
                              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                              Comment

                              Working...
                              X