Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 17-50/2.8

    Hier een eerste testshoot met de Tamron 17-50/2.8 op mijn D50. Het verschil met de Nikkor kitlens 18-55/3.5-5.6G is enorm te noemen. Ik heb niks aan de foto's bewerkt, komen zo uit de cam op het formaat na..........scherpte, contrast en kleur, alles is veel beter.



    Ik ben dik tevreden.......................voor dat geld een toplens

  • #2
    Re: Tamron 17-50/2.8

    tamron 28-75 F2.8 deze week aangeschaft
    wat een zwaar geval voor zon klein lensken lol
    maar wat een prestaties leverd dat ding !!!!

    scherp en nog eens scherp
    344 euro
    canon 350D-400D/sigma 50-500EX-DG/canon 18-55/55-200 kitlenzen/ canon F4L 70-200 /tamron 18-35 3.5-4.5 wideangle /tamron 28-75 DI II F2.8/ canon 50mm 1.8/canon EX 430 II /

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 17-50/2.8

      heb even gekeken, maar zie geen verschillen hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 17-50/2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        heb even gekeken, maar zie geen verschillen hoor.
        grt,bouk.
        ?????????????????????

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 17-50/2.8

          Ik denk dat Bouk bedoelde dat hij bij de door U getoonde beeldjes nauwelijks kan uitmaken of deze lens wel zoveel beter is dan de 18-55.
          Uw enthousiasme is waarschijnlijk te danken aan het observeren van de beelden bij uitvergroting aan 100% in Photoshop. Bij het bekijken van uw beelden kan ik eveneens niet uitmaken of er een kwaliteitsverschil is.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 17-50/2.8

            Dat de Tamron een glimlach op je lippen tovert en de kitlens voor "eeuwig en drie dagen" naar de kast verwijst geloof ik graag. De fotos zien er zeker goed uit, maar we kunnen natuurlijk niet vergelijken met wat je met de kitlens zou hebben gerealiseerd.

            Neem 2 maal dezelfde foto. Eenmaal met kitlens, andere keer met Tamron, dan kunnen we vergelijken hé.

            Mvg,
            TravelToy.

            PS mij moet je niet overtuigen, ik heb zelf die Tamron en ben er zeer tevreden mee.
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 17-50/2.8

              de vervorming buiten beschouwing gelaten zou zon kitlens ook mooie landschapjes op F16 nemen
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 17-50/2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                Dat de Tamron een glimlach op je lippen tovert en de kitlens voor "eeuwig en drie dagen" naar de kast verwijst geloof ik graag. De fotos zien er zeker goed uit, maar we kunnen natuurlijk niet vergelijken met wat je met de kitlens zou hebben gerealiseerd.

                Neem 2 maal dezelfde foto. Eenmaal met kitlens, andere keer met Tamron, dan kunnen we vergelijken hé.

                Mvg,
                TravelToy.

                PS mij moet je niet overtuigen, ik heb zelf die Tamron en ben er zeer tevreden mee.
                Ter vergelijking moeten jullie eens kijken op mijn website, veel van daar is gemaakt met de kitlens. Kleuren kloppen vaak niet en hier en daar zijn de foto's onscherp ondanks bewerken. Deze serie met de Tamron komt zo uit de camera rollen zonder enige bewerking.
                Deze 3 series zijn gemaakt met de kitlens:




                Deze met de tamron:


                Ik zie het verschil direct, kleuren, contrast en scherpte zijn veel beter. De kleuren knallen er gewoon uit

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 17-50/2.8

                  veertien dagen terug ook zo"n lens tamron 28-75 F2.8 aangeschaft bij konijneberg te turnhout (341 euro maar met de uv en zonnekap erbij ....) ;...het verschil is fenomenaal qua de kitlens ... ben er heel tevree over ..
                  [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 17-50/2.8

                    Ik heb vorige week de 17-50 van Tamron gekocht. Wat mij vooral opviel was dat het lichtje van de AF in de zoeker toch wel wat tijd nodig heeft om te gaan branden. Maw focussen duur precies lang.
                    Trouwens vraag ik me ook af waarom mijn sluitertijd opvallend traag was. Ik haalde minimaal 1/60 op een 2.8 diafragma. Het was een foto binnen maar met redelijk licht.
                    Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
                    http://digitalefotografietm.blogspot.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 17-50/2.8

                      Ik heb ook recent de Tamron 17-50 2.8 gekocht.
                      En ik ben er tevreden van!
                      De AF is iets trager, maar het valt nog allemaal goed mee.
                      Kwa prijs/kwaliteit is dit een zeer goede lens!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 17-50/2.8

                        Dit weekend mijn Tamron 17-50 F2.8 gehaald samen met mijn SB900 en moet zeggen het is een leuk lensje.
                        Het is absoluut even wennen aan het feit dat hij zo licht is en dat ik nu voetenzoom moet gebruiken (gewend van met een 18-200 binnen te werken).
                        Van de iets tragere AF heb ik nog niet veel gemerkt enkel dat hij wel iets meer lawaai maakt me dunkt.
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 17-50/2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                          Dit weekend mijn Tamron 17-50 F2.8 gehaald samen met mijn SB900 en moet zeggen het is een leuk lensje.
                          Het is absoluut even wennen aan het feit dat hij zo licht is
                          Hoezo feit.....
                          Eerder vond iemand hem zwaar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 17-50/2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Hoezo feit.....
                            Eerder vond iemand hem zwaar.
                            Ja ik vind hem licht en klein maar ik werk meetal met de 18-200 & 70-200 dus tov deze 2 lenzen vind ik dat ja
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 17-50/2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Eerder vond iemand hem zwaar.
                              Zo zwaar is hij nu ook weer niet...
                              (440g)

                              Comment

                              Working...
                              X