Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot S3 wide angle objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot S3 wide angle objectieven

    Er bestaan blijkbaar hopen uitbreidingsmogelijkheden voor die S3's.

    waaronder een wide angle macro lens 0.5X van 58mm ( met adapter tube ).

    maar euh, ik twijfel toch aan het "macro" gehalte van deze lenzen zoals je ze met hopen kan terugvinden op Ebay voor een 20 tal euroortjes.

    En ik vraag mij ook af, of dat het veel zin heeft voor macro opnames om een extra lens te nemen die dan nog eens wat extra ruis geeft én niet vergroot, maar verkleint.
    het enige pluspunt dat dat volgens mij heeft is dat ik gemakkelijker grote voorwerpen op de foto krijg en ietsje meer licht opvangt ?!

    De S3 is al vrij super wat macro betrefd, maar ik zou graag nog verder gaan.
    Ik gebruik mijn toestel redelijk veel voor beesten te fotograferen. motten, rupsen, .... noem maar op. Ik wil meer pixels en scherpte in die beesten.
    Maar langs de andere kant verdien ik er geen geld mee, en moet het een hobby blijven. m.a.w ik ga geen honderden euro's uitgeven voor lenzen.

    en als ik dan zou opteren voor een lensje, dan heb ik ineens al een adapter erbij wsl.
    Dan zou ik ook willen weten of die UV-filters werkelijk veel effect hebben ( en dan wat de foto's betrefd, niet zo van: "dan kruipt er minder vuil in uw lens" )
Working...
X