Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twijfel lenzen

    Ik ga me binnenkort een D80 aanschaffen en ik heb keuze uit de volgende lenzen... De prijs is nagenoeg gelijk (50 euro verschil) maar ik heb geen idee wat nu de beste keuze zou zijn..
    D80 +
    Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC Digital
    AF-S 18-55mm II + AF-S 55-200mm

    Heeft er iemand een beetje goede raad?

  • #2
    Re: twijfel lenzen

    Ik dacht dat in de nieuwe zoom een artikel over geschreven is...

    Comment


    • #3
      Re: twijfel lenzen

      De combinatie met Nikon lenzen 18-55 en 55-200 is weliswaar kit-materiaal, maar optisch veruit superieur.
      Beide ook AFS.
      De Sigma 18-200 is veruit de beroerdste lens die je kunt kopen tenzij je vreselijk veel gelukt hebt. Alleen geschikt voor vakantiefoto's in een land waar het altijd zonnig is.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: twijfel lenzen

        Wat me trouwens opvalt is dat veel mensen, zonder na te denken of door gebrek aan goede info, objectieven kopen met een énorm zoombereik: een 18-200 (laat het nog van een goede fabrikant komen) zadelt je steeds op met niet corrigeerbare afbeeldingsfouten.

        Zelfs beperktere wide-tele zoombereiken zie ik niet graag: het is altijd een compromis tussen de lensfouten van de korte brandpunt met die van de lange brandpunt. Begrijp me dus niet verkeerd: een matige groothoekzoom of telezoom vind ik best handig.

        Wou ik gewoon even kwijt.

        Comment


        • #5
          Re: twijfel lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          De combinatie met Nikon lenzen 18-55 en 55-200 is weliswaar kit-materiaal, maar optisch veruit superieur.
          Beide ook AFS.
          De Sigma 18-200 is veruit de beroerdste lens die je kunt kopen tenzij je vreselijk veel gelukt hebt. Alleen geschikt voor vakantiefoto's in een land waar het altijd zonnig is.
          IDD, gehad en verkocht. Doe het NIET, koop je een beperkte zoom (3-4X) en wat primes of 2 beperkte zooms.
          Een DSLR dient ook niet echt om er voor de rest van zijn leven 1 lens op te zetten.

          -M-
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #6
            Re: twijfel lenzen

            Dan zullen de AF-S 18-55mm II | AF-S 55-200mm toch mijn 2 eerste lenzen worden
            Bedankt voor de tips

            Comment

            Working...
            X