Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel kies ik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel kies ik

    Hallo

    Ik ben nieuw hier op het forum en bezit al enkele jaren een digitaal toestel , nu zou ik echter willen overspringen naar een digitale reflexcamera .
    Ik zit te twijfel tussen deze toestellen , ik ben hier dus echt een leek in en weet niet wat de plus of minpunten zijn bij deze toestellen . ik heb het internet al 100 keer afgezocht maar geraak er niet wijzer op . kunnen jullie me helpen om de beste keus te maken .
    Het gaat om volgende toestellen
    1) olympus E400 body + 2 lenzen :
    1 = 14-42mm 1:3.5-5.6
    2 = 40-150mm 1:4.0-5.6
    2) canon EOS400D + lens EF-S 18-55mm
    3) nikon D40x + lens af-s dx 18-55mm
    alle info is zeker welkom
    alvast bedankt
    denbolle

  • #2
    Re: welk toestel kies ik

    ik zou alvast canon of nikon kiezen. Gewoon omdat er op de 2de hands markt veel meer spullen te vinden zijn. Ik heb nikon, en 10 lenzen, waarvan slechts 2 nieuw gekocht. Al de rest zijn 2de hans lenzen.
    Volgens mij is een 400D van canon "meer" dan een D40 van nikon. Een D40 heeft als nadeel dat die enkel werkt met AF-S lenzen (met scherpstelmotor in de lens).
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel kies ik

      hey nat

      alvast bedankt voor het snelle antwoord
      ik heb nog wat testen gelezen en en geraak er maar niet uit en zit nog met een heel pak vragen . ik zou het toestel morgen gaan halen (als het kon vandaag nog)en twijfel nog tussen 2 toestellen , de canon en de olympus .
      ik had wat testen gelezen en heb het wat moeilijk met de lenzen van de nikon
      met het systeem van AF-S lenzen (met scherpstelmotor in de lens).
      grt

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel kies ik

        ik zou toch voor de canon gaan...
        als je gewoon ziet naar de verhouding canon-gebruikers/olympus gebruikers kan je wel afleiden wat het meest populaire merk is...
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel kies ik

          Als je je niet fixeerd op 10mp race en 6mp voldoen lijkt, toch eens naar de Nikon D40 (zonder X) met kitlens kijken, die prijzen zijn peilsnel aan het dalen. Online kan je hem al voor iets meer dan 500 euro krijgen, of in de winkel voor belachelijke prijs, toch voor een DSLR. Op het ontbreken van de focusmoter een perfecte instapper. En beste kitlens in zijn soort. En met zo'n lage prijs kan je je nog een ander lenske veroorloven.
          Last edited by marcov; 28 mei 2007, 09:13.
          Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

          Comment


          • #6
            Re: welk toestel kies ik

            beste matthias & marcov

            matthias
            ok ik denk dat er meer zijn die naar een canon zullen grijpen , en dit las ik uit een test : De Olympus E-400 heeft de zware taak de concurrentie aan te moeten gaan met modellen als de EOS 400D van Canon, de D80 van Nikon of de verrassend veelzijdige Pentax K10D digitale SLR camera's. Echter geen van allen hebben de compacte en lichte kenmerken van 's werelds kleinste DSLR. De Olympus E400 is een digitale SLR camera uit het FourThirds systeem waarmee Olympus pioniert.
            dit is toch ook een pluspunt dacht ik , ik ben torenkraanbestuurder van beroep en neem dus veel foto's van in de hoogte (tussen de 50 en 200m) ,daarvoor moet ik langs een smalle ladder omhoog kruipen waar de plaats toch beperkt is , niet dat hij zoveel plaats in neemt maar ik zit dan ook nog met mijn lunch en drinken + dan nog is mijn fototas en dit alles in een rugzak wat niet te groot mag zijn of ik geraak nergens meer door .

            marcov
            volledig mee akkoord , een 6 mp had reeds genoeg geweest dacht ik , maar ik heb deze toestellen in het bladje van de krefel gezien met een gratis kaartje van 2 gb . de nikon d40 staat er niet bij en dan heb je het systeem nog van de AF-S lenzen (met scherpstelmotor in de lens).

            1) olympus E400 body + 2 lenzen :
            1 = 14-42mm 1:3.5-5.6
            2 = 40-150mm 1:4.0-5.6
            prijs hievan is 749 euro

            2) canon EOS400D + lens EF-S 18-55mm
            prijs hiervan is 697 euro (80 €cashback bij afgetrokken)

            alvast bedankt voor de reactie en elke tip is welkom om mijn keuze te maken

            grt

            Comment


            • #7
              Re: welk toestel kies ik

              Ff opmerken:
              De kitlens van de Canon is in mijn ogen toch ondermaats, vrij soft en trek je het diafragma helemaal open dan wordt het een ramp.
              Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

              Comment


              • #8
                Re: welk toestel kies ik

                de knoop is door
                het is toch de canon geworden
                de olympus lag me zo niet in de hand

                bedankt voor de info

                Comment


                • #9
                  Re: welk toestel kies ik

                  Proficiat met uw aankoop !

                  Eigenlijk zijn er geen slechte DSLR's, ze hebben allemaal hun goede en slechte eigenschappen, maar uiteindelijk zal jij als fotograaf het meeste werk verrichten om er mooie foto's mee te schieten. En goed in de hand liggen is de eerste stap.
                  Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk toestel kies ik

                    Succes
                    natwork.be

                    Comment

                    Working...
                    X