Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel kies ik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel kies ik

    Hallo

    Ik ben nieuw hier op het forum en bezit al enkele jaren een digitaal toestel , nu zou ik echter willen overspringen naar een digitale reflexcamera .
    Ik zit te twijfel tussen deze toestellen , ik ben hier dus echt een leek in en weet niet wat de plus of minpunten zijn bij deze toestellen . ik heb het internet al 100 keer afgezocht maar geraak er niet wijzer op . kunnen jullie me helpen om de beste keus te maken .
    Het gaat om volgende toestellen
    1) olympus E400 body + 2 lenzen :
    1 = 14-42mm 1:3.5-5.6
    2 = 40-150mm 1:4.0-5.6
    2) canon EOS400D + lens EF-S 18-55mm
    3) nikon D40x + lens af-s dx 18-55mm
    alle info is zeker welkom
    alvast bedankt
    denbolle

  • #2
    Re: welk toestel kies ik

    ik zou alvast canon of nikon kiezen. Gewoon omdat er op de 2de hands markt veel meer spullen te vinden zijn. Ik heb nikon, en 10 lenzen, waarvan slechts 2 nieuw gekocht. Al de rest zijn 2de hans lenzen.
    Volgens mij is een 400D van canon "meer" dan een D40 van nikon. Een D40 heeft als nadeel dat die enkel werkt met AF-S lenzen (met scherpstelmotor in de lens).
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel kies ik

      hey nat

      alvast bedankt voor het snelle antwoord
      ik heb nog wat testen gelezen en en geraak er maar niet uit en zit nog met een heel pak vragen . ik zou het toestel morgen gaan halen (als het kon vandaag nog)en twijfel nog tussen 2 toestellen , de canon en de olympus .
      ik had wat testen gelezen en heb het wat moeilijk met de lenzen van de nikon
      met het systeem van AF-S lenzen (met scherpstelmotor in de lens).
      grt

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel kies ik

        ik zou toch voor de canon gaan...