Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp!

    Beste,

    Ik heb deze morgen ontdekt dat er vuiltjes langs de binnekant van mijn Tamron zoom lens zitten
    Hoe haal ik deze op de correcte manier weg, zonder men lens te beschadigen?

    alvast bedankt voor het antwoord

  • #2
    Re: Hulp!

    Als je bedoelt binnen in je lens: gewoon laten zitten, heeft geen invloed op de foto.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Hulp!

      Hij zei wel degelijk aan de binnenkant van de lens, niet aan de binnenkant van het objectief...

      Comment


      • #4
        Re: Hulp!

        Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
        Hij zei wel degelijk aan de binnenkant van de lens, niet aan de binnenkant van het objectief...
        en wat is dan het verschil?

        stofje gewoon laten zitten. elke lens heeft wel wat stof binnenin zitten en dat zie je zelden op de foto
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Hulp!

          Het verschil? Een lens is een onderdeel van een objectief, en je kan het stof inderdaad "zonder zorgen" laten zitten. Op termijn is het binnensturen van je objectief een oplossing... als de waarde ervan dergelijke ingreep verantwoordt.

          Toch opletten: hoe oud zijn je objectieven? Ik heb enkele objectieven die ik al meer dan 20 j ten volle gebruik... en nog geen stof IN het objectief.

          Comment

          Working...
          X