Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje ivm pola filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje ivm pola filter

    Hoi,

    Ik heb al beke zitten surfen voor een pola filter voor op mijn FZ50.
    Ik zit enkel beke met vragen. Ik weet dat de grote 55mm moet zijn (tenzij ik mij hier in vergis?)

    Grootste vraag is, welk merk neem ik. Een collega van mij raad Cokin aan (goed qua prijs/kwaliteit), zijn er nog andere die even goed zijn op dat vlak. Of raden jullie Cokin af.
    Waar zou ik deze het best kopen? Ik heb er gevonden op pixmania en op konijnenberg maar deze verschillen.

    Mss domste vraag, maar hoe werkt da systeem van filters eigenlijk? Klikt of schroeft dat gewoon op de lens van de fz50 of moet je nog een adapterring bijkopen.

    Alvast bedankt voor de tips.
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

  • #2
    Re: vraagje ivm pola filter

    Pola-filters (verminderen de reflecties van het licht ) kunnen alleen maar vlot werken op een reflexcamera. Je moet namelijk de mate van polarisatie instellen en dit kan je alleen maar goed beoordelen als je door de lens kan kijken. Om dit via je lcd scherm te beoordelen zal zeker in zonlicht, heelwat moeilijker gaan. Een andere manier is om je onderwerp door je pola-filter te bekijken , dit filter draaien tot het optimaal resultaat en daarna dit filter zonder te verdraaien voor je lens houden.

    Comment


    • #3
      Re: vraagje ivm pola filter

      Tis namelijk zo dak binnenkort foto's moet gaan nemen van een auto. Maar kans op reflextie van het koetswerk is heel groot, daarom zou ik een pola filter aanschaffen om te gebruiken.
      Dus als ik je goed versta gaat dit niet (niet goed) op een FZ50?

      Ik dacht dat je de filter gewoon voor je lens draait en da je resultaat zou zien, blijkbaar dus ingewikkelder dan dat.
      Zijn er mensen die kunnen helpen bij dit en kunnen aanraden wat te doen?
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: vraagje ivm pola filter

        Je zou een verloopring kunnen zorgen en daar je polarisatiefilter opschroeven.
        Nikon

        Comment


        • #5
          Re: vraagje ivm pola filter

          Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
          Hoi,

          Ik heb al beke zitten surfen voor een pola filter voor op mijn FZ50.
          Ik zit enkel beke met vragen. Ik weet dat de grote 55mm moet zijn (tenzij ik mij hier in vergis?)

          Grootste vraag is, welk merk neem ik. Een collega van mij raad Cokin aan (goed qua prijs/kwaliteit), zijn er nog andere die even goed zijn op dat vlak. Of raden jullie Cokin af.
          Waar zou ik deze het best kopen? Ik heb er gevonden op pixmania en op konijnenberg maar deze verschillen.

          Mss domste vraag, maar hoe werkt da systeem van filters eigenlijk? Klikt of schroeft dat gewoon op de lens van de fz50 of moet je nog een adapterring bijkopen.

          Alvast bedankt voor de tips.
          Iemand nog iets ivm merk van polafilter? En uit voorgaande post blijkt dat je dus een adapterring moet bijkopen? Iemand met FZ50 die hier meer van weet ook qua reeds gebruikt. THX
          'Keep on Clicking'
          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

          Comment

          Working...
          X