Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

    Waarom zou ik een 30D kopen ipv een 400D ?
    Wat is het grote voordeel van een 30D dan alleen een magnesium body ?
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

  • #2
    Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

    Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
    Waarom zou ik een 30D kopen ipv een 400D ?
    Wat is het grote voordeel van een 30D dan alleen een magnesium body ?
    Zit ook met die vraag. Tot nu toe weet ik dat de 30D beter in de hand ligt bij de meeste mensen (maar da's persoonlijk) en dat de 30D tot ISO 3200 kan ipv 1600 zoals bij de 400D.

    Comment


    • #3
      Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

      heb ook dit linkje gevonden:
      "So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past."

      Comment


      • #4
        Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

        niet, je koopt gewoon wat je wil, waar je wil en wanneer je wil
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

          For someone in my field of work, there is one factor that weighs above all others when it comes to choosing the right equipment for a job: operation efficiency


          veel leuker om met een 30D te werken, niet enkel omwille van de grootte, maar ook van de manier van bedienen.
          verder is het prisma veel beter, en dus is het aangenamer om door de viewfinder te kijken, wat toch wel belangrijk is bij een slr
          1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
          EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

          Comment


          • #6
            Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

            Mja ik vind de LCD beter van de 400D en qua handelbaarheid is het ook beter als je de BG-3E grip gebruikt.
            Het tweede keuzewiel achterop de body is voor sommige misschien belangrijk maar dat mis ik niet op de 400D.
            Plasticbody is robust en ziet er ook zo uit.
            Ik zou gewoon de twee proberen en dan je keuze maken.

            Mvg,

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

              bedieningsgemak(2 aparte instelwieltjes voor diafragma/sluitertijd),
              comfort(speculatief),
              magnesiusm-legering behuizing(weer speculatief, het weegt meer),
              syncronisatie-aansluiting(ge moet dus geen 12 euro kostend blokje kopen, om over je hotshoe te schuiven wil je wa studiowerk doen)

              en daarnaast zijn de instelmogelijkheden nog net iets meer dan bij de 400d(spotmeting bv)

              Comment


              • #8
                Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

                Heb vorige jaar gelijkaardige keuze gemaakt (30D vs 350 toen). Ik heb toen voor de 30D gekozen om volgende redenen (weet niet in hoevere die nog voor de 400D van toepassing zijn)
                • 350 is te klein voor mijn hand
                • spotmeting
                • betere AF (9-punts, maar die heeft de 400D nu ook)
                • magnesium body
                • extra LCD bovenaan: handig als de camera rond je nek hangt en je even de instellingen wil checken
                • scrollwheel: werkt enorm handig, zowel voor het scrollen door de foto's als voor allerlei instellingen te veranderen (in samenspel met scrollwheeltje aan ontspanner)
                • grotere zoeker


                en ik heb nog geen moment spijt gehad. De 30D ligt echt wel geweldig in de hand! Voor een groot deel is dit natuurlijk puur persoonlijke smaak. Je kan best beide toestellen eens gaan 'proberen' en zien wat jou het best bevalt.
                Canon 30D | Sigma 17-70/2.8-4.5 AF DC Macro | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 70-300/f4-5.6 IS USM | 580EX

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

                  Mss omdat ze momenteel niet meer kosten dan 400D
                  (hier een paar draadjes gezien met fenomenale prijzen)
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door molmol Bekijk bericht
                    Deze review vind ik persoonlijk waardeloos. Die man heeft een 300D en beschrijft de voordelen van de 30D. De 400D heeft hij even vast gehad en besluit dat de voordelen van 30D ten opzichte van 300D hetzelfde blijven als je 400D en 30D vergelijkt.

                    Ik stond voor dezelfde keuze en heb voor de prijs gekozen van de 400D. Maar ik zie nu ook regelmatig dat dit verschil nu een stuk kleiner is geworden.

                    "Chasseur d'Images" wat normaal toch een respectable foto-blad is, beoordeeld de 400D trouwens boven de 30D.

                    Maar de verschillen zijn zoals al opgemerkt, de 30D is wat steviger, wat groter en is ook sneller. Als je dagelijks honderden foto's moet kunnen maken dan moet je een klasse hoger op en voor de 30D kiezen. Als de voordelen niet echt van belang zijn, geef dan wat meer geld aan een betere lens uit.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

                      IK heb nog een vraagje ik ben een nieuwkomer en dit is dan mss ook een domme vraag alhoewel dit voor mij niet bestaat.

                      Ik heb al redelijk veel gelezen over de 400D en 30D. Mijn voorkeur gaat naar 30D toekomst gericht. Dit zou mijn eerste toestel zijn dat ik aankoop. Nu vraag ik mij af of dit toestel niet te moeilijk te bedienen is, heb geen enkele ervaring met fotografie. Is dit toestel wel een aanrader voor mij?, ik heb twee weken geleden met dit toestel een foto mee getrokken en hij lag mij bijzonder goed in de hand. En denk dat er een 15mm-85mm objectief opstond ben niet zeker, als dit nie klopt srr!
                      Is deze lens goed om mee te beginnen, wat raden jullie aan? Ik zou graag eerst het toestel leren kennen en alledaagse foto's trekken?

                      Ik hoor het graag van jullie.

                      groeten

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

                        Zelf ben ik onlangs met een 400D begonnen, aan de prijzen waarop de 30D nu gaat zou ik ook getwijfeld hebben, hoewel ik best tevreden ben met de 400D , de GBG-03 grip, d e17-85 lens, de prijs die ik betaald heb, EN de moeilijkheidsgraad die ik aan het overwinnen ben.
                        Maar ik geloof dat je tussen beide geen slechte keuze kan maken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                          Zelf ben ik onlangs met een 400D begonnen, aan de prijzen waarop de 30D nu gaat zou ik ook getwijfeld hebben, hoewel ik best tevreden ben met de 400D , de GBG-03 grip, d e17-85 lens, de prijs die ik betaald heb, EN de moeilijkheidsgraad die ik aan het overwinnen ben.
                          Maar ik geloof dat je tussen beide geen slechte keuze kan maken.
                          zijn beide goed, maar is de D30 niet te ingewikkeld om mee te beginnen of valt dit allemaal mee? en wat kan je allemaal met die 17-85 lens?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

                            een 30D is helemaal niet ingewikkelder dan welk een ander DSLR dan ook.
                            lezen en uitproberen, meer ist niet.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom een 30D kopen ipv een 400D ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              een 30D is helemaal niet ingewikkelder dan welk een ander DSLR dan ook.
                              lezen en uitproberen, meer ist niet.
                              grt,bouk.
                              Bouk, je slaat nagels met koppen
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X