Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vivitar lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vivitar lens

    Hallo,

    Ik heb net een Canon EOS 400D besteld, maar heb op een rommelmarkt een lens gevonden en heb die voor 50cent mee gekregen, oorspronkelijk van een analoog toestel van Canon.
    Lens: "Minolta / Vivitar extension tubes AT-5 12mm, 20mm, 36mm".
    Mijn vraag is of deze lesn op mijn Canon zou kunnen passen en wat de functie van deze lens is.

    GRTZ Christophe
    Last edited by C man; 26 mei 2007, 14:42.
    Canon EOS 7D + Canon 16-35mm L + Canon 55-200 + Canon 50 f1.8 + Tamron 90mm f2.8

  • #2
    Re: Vivitar lens

    Het klinkt alsof dat een setje tussenringen is t.b.v. macro fotografie, het is dus eigenlijk zelf geen lens, je zet het tussen een lens en de camera om met de lens dichter bij het onderwerp te kunnen komen en dus een grotere vergroting uit de lens te halen.

    De vraag is of het past, want heeft Minolta geen andere vatting dan Canon???
    Johan

    D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

    Comment


    • #3
      Re: Vivitar lens

      Oorspronkelijk geplaatst door jnobel Bekijk bericht
      Het klinkt alsof dat een setje tussenringen is t.b.v. macro fotografie, het is dus eigenlijk zelf geen lens, je zet het tussen een lens en de camera om met de lens dichter bij het onderwerp te kunnen komen en dus een grotere vergroting uit de lens te halen.

      De vraag is of het past, want heeft Minolta geen andere vatting dan Canon???
      De mogelijkheden zijn:

      a) Lassen
      b) Secondenlijm
      c) minolta-eos converter tussen plaatsen.

      EN vervolgens een minolta mlens kopen, want aan de tubes alleen heb je niet veel.

      Paul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Vivitar lens

        De functie van de lens weet ik dus al, en passen zal hij waarschijnlijk niet doen maar het is een Minolta/vivitar dus zou het misschien niet kunnen dat deze lens past want veel minolta lenzen passen wel op een canon heb ik al gehoord.

        P.S.: hoeveel zou een tussenlens zoals deze kosten voor mijn canon? zou ook graag macro willen votograferen maar met niet te dure lenzen.

        Alvast bedankt voor de reacties

        Christophe
        Canon EOS 7D + Canon 16-35mm L + Canon 55-200 + Canon 50 f1.8 + Tamron 90mm f2.8

        Comment


        • #5
          Re: Vivitar lens

          Oorspronkelijk geplaatst door C man Bekijk bericht
          want veel minolta lenzen passen wel op een canon heb ik al gehoord.

          P.S.: hoeveel zou een tussenlens zoals deze kosten voor mijn canon? zou ook graag macro willen votograferen maar met niet te dure lenzen.

          Christophe

          i) Geen enkele minolta past op eeen canon body zonder converter (prijs: 20 euro voor MF)
          ii) macro fotograferen met tussenringen is de goedkoopste oplossing maar dan moet je nog steeds een lens aan de andere kant plaatsen. In feite kan dit om het even welke lens zijn, ook je kitlens.
          iii) de tussenringen van canon zijn schandalig duur
          iv) waarschijnlijk bestaan er tussenringen van andere merken (soligor ...enz) die ook op eos passen, eventueel AF doorgeven en goedkoper zijn
          v) een tussenring is een buis met niets in, dus optisch maakt dat allemaal niets uit
          vi) wat is de goedkoopste en kwalitatief beste oplossing voor macro. Waarschijnlijk in de oude AF lenzen.
          Je hebt buitengewoon materiaal als je bvb een m42 converter + set van 3 m42 tussenringen + 100 mm m42 macro objectief= 20 +10 +100 = 130 euro koopt. Je kan die macro ook zonder tussenringen gebruiken, maar dan geraak je aan 1:2 niet aan 1:1

          Paul.

          Edit : ik denk dat je voor de prijs van 1 canon, tussenring een goed MF 100mm macro objectief hebt, en nog overschot.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Vivitar lens

            Bedankt voor de nuttige uitleg, ben nog maar een beginner weet nog niet veel van dfotografie met spiegelreflex camera's maar met deze info ben ik al een hele grote stap vooruit.
            Kan je me zeggen waar ik deze lens kan kopen (het goedkoopst?)

            Christophe
            Canon EOS 7D + Canon 16-35mm L + Canon 55-200 + Canon 50 f1.8 + Tamron 90mm f2.8

            Comment


            • #7
              Re: Vivitar lens

              Oorspronkelijk geplaatst door C man Bekijk bericht
              Kan je me zeggen waar ik deze lens kan kopen (het goedkoopst?)

              Christophe
              ebay.

              P.
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment

              Working...
              X