Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-85mm VS Sigma 17-70mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-85mm VS Sigma 17-70mm

    Ben aan het uitkijken naar een nieuwe lens, men oog is gevallen op onderstaande lenzen.

    Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS
    Sigma 17-70mm F2.8-4.5

    Tzou wat een allround lens moeten zijn voor landschap, omgeving (voor op reis / uitstap) , en wat portret foto's, en liefst binnen ook nog wat scoren.

    Al ken ikzelf de verschillen niet tussen deze 2. Dus mijn vraag is of de verschillen (pro en con) groot zijn tussen deze 2 ?
    Heeft er iemand misschien ervaring met een van deze lenzen?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Canon 17-85mm VS Sigma 17-70mm

    Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, en toen de 17-85 IS gekocht en wel om enkele heel duidelijke voordelen : je hebt USM dus de lens stelt snel en vrijwel geruisloos scherp, heel nuttig om bewegende objecten zoals auto's te fotograferen. En als je stilstaande objecten wil fotograferen zal de IS je een stuk verder helpen zonder dat je naar flitsen moet gaan, als dat al toegestaan is.

    Toegeven, ze is een stuk duurder, maar koop ze nu ... er is een cashback op deze lens.

    Heb ze alleen verkocht omdat ik de mooiere DOF van de 17-55 IS 2.8 wou hebben, anders zou ik ze nu nog altijd gebruiken.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-85mm VS Sigma 17-70mm

      Ik vind de 17-70 niet slecht, wel geen IS maar wel lichtgevoeliger....
      De resultaten die ik ervan terugvond (voor ik ze kocht)waren toch niet slecht....

      Ik zou zeggen, kom ze eens proberen maar ik zit met een Nikon variant

      -M-
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-85mm VS Sigma 17-70mm

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Toegeven, ze is een stuk duurder, maar koop ze nu ... er is een cashback op deze lens.

        Mark
        weet je misschien hoeveel de cashback op deze lens is?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 17-85mm VS Sigma 17-70mm

          De 17-70 is zeker en vast een goede lens qua prijs/kwaliteit. OK je hebt geen IS. Maar ze is dan weer wat lichtsterker (hoewel dit inderdaad enkel in buurt van 17 mm is). De bouwkwaliteit is goed, voelt stevig aan. Je kan ook relatief dichtbij fotograferen over ganse bereik (25 cm). Best tevreden met deze lens, al zou ik inderdaad ook eens kijken naar de canon 17-55 2.8 IS, moest je budget toch nog hoger geraken...
          Mvg, Fre

          Comment


          • #6
            Re: Canon 17-85mm VS Sigma 17-70mm

            Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
            De 17-70 is zeker en vast een goede lens qua prijs/kwaliteit. OK je hebt geen IS. Maar ze is dan weer wat lichtsterker (hoewel dit inderdaad enkel in buurt van 17 mm is). De bouwkwaliteit is goed, voelt stevig aan. Je kan ook relatief dichtbij fotograferen over ganse bereik (25 cm). Best tevreden met deze lens, al zou ik inderdaad ook eens kijken naar de canon 17-55 2.8 IS, moest je budget toch nog hoger geraken...
            men budget komt overeen met de 17-85 van canon. voor die prijs zou ik het toch graag hebben....

            Comment


            • #7
              Re: Canon 17-85mm VS Sigma 17-70mm

              Oorspronkelijk geplaatst door rafta Bekijk bericht
              weet je misschien hoeveel de cashback op deze lens is?
              --> 150 EUR.

              Normaal mag je max 600 EUR voor deze lens betalen, dus dwz ong 450 EUR netto.
              equipment: camera's, lenses & some imagination

              Comment


              • #8
                Re: Canon 17-85mm VS Sigma 17-70mm

                Dag

                bij Foto Konijnenberg kan het blijkbaar nog wat goedkoper. ( check maar even de website)
                Het prijsverschil tussen de beide is dan niet meer zeer groot. De Canon wordt dan de beste keuze, gezien 't grotere bereik en de aanwezigheid van IS en USM.
                mvg
                Filip

                Comment

                Working...
                X