Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duiveltje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duiveltje



    Veel heeft zo'n juffertje toch niet nodig, om zich aan zo'n stengel vast te klampen... Die pootjes moeten toch énorm veel "grip" hebben.

    De foto is opgebouwd uit drie beelden met een relatief laag f/getal om het hoofdje goed scherp te krijgen maar toch een egale achtergrond te bekomen.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

  • #2
    Re: Duiveltje

    schitterend deze macro, het duiveltje lijkt ook een beetje scheel te kijken
    compositie ook helemaal top, zo wil ik ook graag een eens een plaat schieten.
    supper
    Maar wat bedoel je uit 3 beelden, ben ik wel benieuwd naar.

    Comment


    • #3
      Re: Duiveltje

      Is heel goed gedaan hoor !
      grt.,Johan.

      Comment


      • #4
        Re: Duiveltje

        Een hele mooie ...

        mvg,
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

        Comment


        • #5
          Re: Duiveltje

          Knap werk
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: Duiveltje

            effe stoppen met eten voor de foto, prachtig hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Duiveltje

              Oorspronkelijk geplaatst door gertjan411 Bekijk bericht
              Maar wat bedoel je uit 3 beelden, ben ik wel benieuwd naar.
              Als je op statief werkt, zoals hier het geval was, kun je gemakkelijk meerdere foto's van het zelfde onderwerp maken, met het scherpstelpunt telkens iets verder (of dichter, 't is maar hoe je het bekijkt) gelegen. Op die manier kun je achteraf, de foto's in een (gratis) programmaatje combineren tot één afbeelding die meer scherptediepte heeft dan bijvoorbeeld 1 foto op f/16.

              Wanneer de achtergrond zich dicht bij het onderwerp bevindt, krijg je op hogere diafragma's sneller doortekening in de achtergrond, en dat kan je op deze manier ook vermijden.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: Duiveltje

                Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                Als je op statief werkt, zoals hier het geval was, kun je gemakkelijk meerdere foto's van het zelfde onderwerp maken, met het scherpstelpunt telkens iets verder (of dichter, 't is maar hoe je het bekijkt) gelegen. Op die manier kun je achteraf, de foto's in een (gratis) programmaatje combineren tot één afbeelding die meer scherptediepte heeft dan bijvoorbeeld 1 foto op f/16.

                Wanneer de achtergrond zich dicht bij het onderwerp bevindt, krijg je op hogere diafragma's sneller doortekening in de achtergrond, en dat kan je op deze manier ook vermijden.
                'k Vind het resultaat mooi maar op deze manier gaat het plezier van fotografie er bij mij wel af.Het is een eigen keuze hé.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Duiveltje

                  Toffe foto,goed gedaan!
                  mvg,jacky
                  'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                  Grtjs, Jacky

                  Comment


                  • #10
                    Re: Duiveltje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    'k Vind het resultaat mooi maar op deze manier gaat het plezier van fotografie er bij mij wel af.Het is een eigen keuze hé.
                    Ergens kan ik je wel volgen hoor, maar in dit geval heb ik het op beide manieren gedaan (3 foto's op f/8 en 1 foto op f/16), en de combinatiefoto kwam er gewoon beter uit qua achtergrond. En de uitdaging om het goed uit te voeren is er nog steeds hoor. Het is niet dat ik zomaar 3 foto's maak en dan "wel zie" wat het geeft. Eigenlijk zie ik het verschil niet met een gewone foto, buiten het feit dat ik het probleem van DOF op een alternatieve manier heb omzeild...

                    Maar allez, 't is je eigenste recht om dat te vinden, en ik ben al heel tevreden dat je de foto mooi vond

                    Bij deze iedereen bedankt voor de reacties!
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Duiveltje

                      Knap gedaan, k heb zo nog nooit gewerkt.
                      Marlies
                      Groetjes Marlies

                      https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Duiveltje

                        Nog bedankt voor je uitleg over die 3 beelden.
                        Ik vind het een knap stukje bewerking hoor en het resultaat is er ook naar.
                        Dit bedoel ik positief trouwens, dat snap je wel.
                        Enig bewerken van de beelden doen we toch allemaal denk ik zo.
                        Ik kende deze methoden geheel niet, zo zie je en hoor je nog eens wat.

                        gr Gertjan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Duiveltje

                          'k vind em heel mooi

                          Als je op statief werkt, zoals hier het geval was, kun je gemakkelijk meerdere foto's van het zelfde onderwerp maken, met het scherpstelpunt telkens iets verder (of dichter, 't is maar hoe je het bekijkt) gelegen. Op die manier kun je achteraf, de foto's in een (gratis) programmaatje combineren tot één afbeelding die meer scherptediepte heeft dan bijvoorbeeld 1 foto op f/16.

                          Wanneer de achtergrond zich dicht bij het onderwerp bevindt, krijg je op hogere diafragma's sneller doortekening in de achtergrond, en dat kan je op deze manier ook vermijden.
                          Al is het misschien min of meer een trucage, 'k vind het een prima manier om zo toch een mooie foto te creeren. Zal ik zelf ook es gaan proberen. (moet ik wel eerst eens gebruik gaan maken van zo'n ellendige statief )
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment

                          Working...
                          X