Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

72 i.p.v. 300 dpi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 72 i.p.v. 300 dpi

    Mijn toestel is een Canon Eos 400D. Als ik de foto's op mijn pc gezet heb, merk ik altijd dat de resolutie op 72 dpi staat. Nochtans staat de camera ingesteld op de fijnste instelling. Is dit normaal of is het de bedoeling dat je altijd achteraf veranderd naar bvb. 300 dpi ? Of staat er toch een instelling verkeerd in de camera ? Ik download de foto's naar mijn pc via de bijgeleverde software. Kan er mij iemand een antwoord geven hierop
    Hilde

  • #2
    Re: 72 i.p.v. 300 dpi

    Hallo Hilde

    Dat is heel normaal hoor. Je zal ook merken dat je een heel grote foto hebt, afhankelihjk van de instelling op je toestel. Je kan deze via een beeldbewerkingsprogramma op de gewenste afmetingen en dpi brengen.
    ___________________________________
    JeanP BDO742BE Nikon D700 en D3X+ Nikkor en Sigma lenzen.

    Comment


    • #3
      Re: 72 i.p.v. 300 dpi

      dpi is alleen belangrijk bij het printen, je moet naar de resolutie van de foto kijken. (in de aard van 3000x2000)

      dat betekent dat je foto 2000 lijnen heeft van elk 3000 puntjes.
      als je nu een foto afdrukt op 13x10cm gaan er op inch heel wat puntjes staan.
      print je diezelfde foto op bushok-poster-formaat dan zal je per inch maar enkele puntjes meer over houden.
      1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
      EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

      Comment


      • #4
        Re: 72 i.p.v. 300 dpi

        De foto's zijn idd 3888x2592. Dus ik moet ze in feite gewoon altijd eerst aanpassen in PS2 eer ik ze laat afdrukken. Bedankt voor de informatie
        Hilde

        Comment


        • #5
          Re: 72 i.p.v. 300 dpi

          De fijnste instelling op je camera duidt op MINIMALE COMPRESSIE als je fotografeert in .jpg.
          Het is ook aan te raden om steeds deze fijne instelling te gebruiken. Als je toch meer gaat fotograferen en je geheugen is te vlug vol, loont het zich wel om een grotere geheugenkaart aan te schaffen. Deze zijn momenteel ook erg betaalbaar. Een jaar geleden betaalde ik voor 8GB zo'n 300 €, nu heb je die al voor om en bij de 125 €. Maar 8 Gb is natuurlijk wel erg veel.
          Voor de resolutie op scherm en print volg je best de instructies van mijn voorgangers...
          Veel succes met de fotografie !!!
          Gr,
          Marc

          Comment


          • #6
            Re: 72 i.p.v. 300 dpi

            Het hele verhaal vind je hier.
            Een aanrader

            Groetjes
            K@rel
            Is this the real life? Is this just fantasy?
            Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

            Comment

            Working...
            X