Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 400/5.6 APO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF 400/5.6 APO

    Een vraagje over de Sigma 400/5.6 APO met betrekking tot de minimum-focus afstand.
    Op dyxum is de informatie hierover volgens mij niet echt duidelijk:

    http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=224

    Volgens Dyxum kan de "Macro" versie van deze lens focussen tot 1,6 meter, dit lijkt me duidelijk en logisch.
    Echter...volgens de informatie van dyxum kan de oudere Sigma 5.6 APO (niet macro versie) even kort focussen. Klopt dit? Of is Dxyum hier verkeerd? Dit lijkt me toch niet echt logisch.

    Ik heb een dergelijke Sigma/5.6 APO (NIET de macro-versie) op het oog, maar dit detail over de minimum focus-afstand is voor mij heel belangrijk. Ik heb me al onnozel gesurft maar op het net vind ik hierover nergens een duidelijk antwoord.

    Indien iemand de oplossing van dit probleem weet gelieve dan liefst snel te antwoorden want ik heb maar een 15 uur de tijd om over deze aankoop te beslissen

  • #2
    Re: Sigma AF 400/5.6 APO

    als de prijs goed is: kopen.
    de minimale focusafstand kun je nog altijd
    terugbrengen door tussenringen te gebruiken.
    je komt misschien niet tot 1.6m, maar ik zie ook
    niet direct een reden waarom je dat zou willen ...

    (puur mijn gedacht hé)

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Sigma AF 400/5.6 APO

      als de prijs goed is: kopen.
      de minimale focusafstand kun je nog altijd
      terugbrengen door tussenringen te gebruiken.
      je komt misschien niet tot 1.6m, maar ik zie ook
      niet direct een reden waarom je dat zou willen ..
      Als de minimale focusafstand 1.6 meter is (ipv de 4 meter van de nog oudere niet-APO versie) dan kan deze lens gebruikt worden als een 1:3 macro. En dit zonder te hoeven sukkelen met tussenringen. Tussenringen die ik me dan ook nog eens zou moeten bijkopen.

      Dit lijkt me een niet te verwaarlozen voordeel.
      Ik weet trouwens graag op voorhand wat ik koop voor ik ergens geld aan uitgeef.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma AF 400/5.6 APO

        Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
        Ik weet trouwens graag op voorhand wat ik koop voor ik ergens geld aan uitgeef.
        dan kan de verkoper toch perfect die gegevens doorspelen?
        er staat bij beide lenzen een afstandsschaal op, dus ...

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Sigma AF 400/5.6 APO

          Het is toch niet op eBay ? Ik had de zelfde ook gekocht, de verkoper heeft niets meer van zich laten horen
          Last edited by Arousal; 25 mei 2007, 20:14.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma AF 400/5.6 APO

            Het is toch niet op eBay ? Ik had de zelfde ook gekocht, de verkoper heeft niets meer van zich laten horen
            Meen je dit serieus?

            De verkoper antwoord in elk geval nogal vaag op mijn vragen. Hij geeft me wel een link naar dyxum. Volgens mij heeft hij zelf geen ervaring met deze lens en komt zijn informatie enkel van die site. Mijn tweede mail hieromtrent is zelfs volledig onbeantwoord gebleven.

            dan kan de verkoper toch perfect die gegevens doorspelen?
            er staat bij beide lenzen een afstandsschaal op, dus ...
            Zover had ik eerlijk gezegd nog niet gedacht. Als ik echter een eerlijk antwoord op die vraag ga krijgen is natuurlijk nog maar de...eh vraag

            Comment


            • #7
              Re: Sigma AF 400/5.6 APO

              Okee, ik heb de verkoper net om een fotootje van de afstandsschaal verzocht.

              Het zal me benieuwen.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma AF 400/5.6 APO

                Zoals ik eigenlijk wel verwacht had: de verkoper reageert niet.

                Dus heb ik maar de hulp van de elite-troepen ingeroepen en dezelfde vraag op "Dyxum" gesteld .

                Niet dat het waarschijnlijk ook maar iemand interesseert, maar ik hou jullie toch op de hoogte. Grijns.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma AF 400/5.6 APO

                  Ha, leuk :-).

                  Op dyxum hebben ze hun reviews gewijzigd en de Sigma 400 F/5.6 APO apart gezet, naast de twee andere versies van deze lens (Sigma 400 en de Sigma F/5.6 APO Tele-macro).

                  Gisteren pas heb ik hen gewezen op de verwarrende info over deze lens-versies en vandaag is hun lens-rubriek reeds gewijzigd.

                  Mooi

                  Comment

                  Working...
                  X