Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking Canon-DSLR's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergelijking Canon-DSLR's

    Twee weken geleden is bij mij thuis ingebroken en hebben ze mijn D60 en een een hele reeks Sigma-lenzen gestolen. De auto van mijn vrouw, een Medion-computer, een Sony-LCD-scherm en nog ander elektronisch materiaal hebben ze ook mee.

    Ik ben nu van plan een nieuwe body te kopen, weer Canon.

    Nu zoek ik een vergelijkend overzicht van de verschillende DSLR-body's die Canon in huis heeft. Objectief uiteraard, bij voorkeur met een review erbij.

    Heeft iemand dit al ergens gezien op het net?

    Thanx,
    Frank

  • #2
    Re: Vergelijking Canon-DSLR's

    Canon zelf voor het overzicht, daarna naar dpreview, fred miranda en lim. landscape gaan kijken voor reviews.

    Comment


    • #3
      Re: Vergelijking Canon-DSLR's

      De meest recente Canons zijn:
      400D, veel kleiner dan de D60.
      30D en 5D, de enige echte opvolgers van de D60.
      1DIII en 1DsII. veel groter en duurder dan de D60.



      belangrijkste review sites zijn:
      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

      The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Printers, & More. Current Digital Camera Reviews, Specifications and Comparison Shopping!


      Andere sites met heel veel info over Canon DSLR en lenzen.
      Read clear, detailed camera and lens reviews and recommendations. Get the latest Canon and Sony news and learn from our photography tips. For over 20 years, The-Digital-Picture.com is all about you and making your images amazing!


      OpticalLimits - Lens reviews and beyond!




      Jan.
      Last edited by Jan_10D; 26 mei 2007, 10:07.

      Comment


      • #4
        Re: Vergelijking Canon-DSLR's

        zou voor de 30D gaan, lekker goedkoop nu en met cash back.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Vergelijking Canon-DSLR's

          Ok bedankt voor jullie info. De genoemde sites ken ik uiteraard maar ik had gehoopt dat er ergens een site zou zijn die het allemaal netjes samenvat.

          Laten we het maar luiheid noemen.

          Maar ik ga uiteraard netjes mijn huiswerk doen voor ik een nieuwe camera koop.

          Ik begrijp wel niet goed hoe de 30D een opvolger van de D60 kan zijn want toen ik mijn toestel in april 2002 kocht, was het assortiment DSLR's zeer beperkt. Nu bestrijkt Canon - voor zover ik het correct inschat - met zijn DSLR's met uitzondering van het mediumformaat alle niches die het tien jaar geleden met zijn analoge camera's al afdekte.

          Ter info: ik betaalde voor mijn D60-body vijf jaar geleden de slordige prijs van 2300 euro. Ongelooflijk hoe snel het allemaal gaat é.

          Frank

          Comment


          • #6
            Re: Vergelijking Canon-DSLR's

            zoals je misschien al van mij gelezen hebt, heb net mijn 30D binnen;
            prijs 888 Euro gaat nog 100 Euro cash back af, wordt dus 788 Euro.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Vergelijking Canon-DSLR's



              Bedankt Jan, hiermee ben ik al direct een hele stap verder in mijn huiswerk.

              Comment


              • #8
                Re: Vergelijking Canon-DSLR's



                Side by side vergelijking van de 3 genoemde Canons.

                Comment


                • #9
                  Re: Vergelijking Canon-DSLR's

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  zoals je misschien al van mij gelezen hebt, heb net mijn 30D binnen;
                  prijs 888 Euro gaat nog 100 Euro cash back af, wordt dus 788 Euro.
                  grt,bouk.
                  Zou ik mogen weten waar je hem gekocht hebt? Mag ook via PM als je dat liever hebt. Merci.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vergelijking Canon-DSLR's

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    zoals je misschien al van mij gelezen hebt, heb net mijn 30D binnen;
                    prijs 888 Euro gaat nog 100 Euro cash back af, wordt dus 788 Euro.
                    grt,bouk.
                    Is een 30D echt zoveel beter dan een 400D? Ik twijfel namelijk nog tussen de twee, met lens zou het verschil tussen de 400D en 30D, 159 euro zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vergelijking Canon-DSLR's

                      Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
                      Ik begrijp wel niet goed hoe de 30D een opvolger van de D60 kan zijn want toen ik mijn toestel in april 2002 kocht, was het assortiment DSLR's zeer beperkt.
                      Eenvoudig omdat de D60 is vervangen door de 10D, de 10D door de 20D en de 20D door de 30D.

                      Belangrijk is dat de bediening 90% gelijk blijft binnen de reeks van de D60 en de 30D en 5D.
                      De 400D reeks en de 1D reeks hebben een totaal andere bediening.
                      De 1D bediening wordt nu met de 1DIII veel meer zoals de bediening van de 30D reeks.
                      En dus kan ik eindelijk een 1D kopen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
                      Nu bestrijkt Canon - voor zover ik het correct inschat - met zijn DSLR's met uitzondering van het mediumformaat alle niches die het tien jaar geleden met zijn analoge camera's al afdekte.
                      Een digitale EOS3000 is er nog altijd niet. En ik weet niet dat Canon vroeger mediumformaat had.

                      Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
                      Ter info: ik betaalde voor mijn D60-body vijf jaar geleden de slordige prijs van 2300 euro. Ongelooflijk hoe snel het allemaal gaat é.
                      Nu kost een volledig beeld 5D ongeveer hetzelfde. En de grootte van de 5D is ongeveer gelijk aan deze van de D60. De 30D is heel wat kleiner. Ik vind dat de 5D de echte opvolger is van de D60.

                      Jan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vergelijking Canon-DSLR's

                        Oorspronkelijk geplaatst door molmol Bekijk bericht
                        Is een 30D echt zoveel beter dan een 400D? Ik twijfel namelijk nog tussen de twee, met lens zou het verschil tussen de 400D en 30D, 159 euro zijn.
                        De vraag is reeds een aantal keer gesteld.

                        Vooral de grootte en de bediening zijn anders.

                        Jan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vergelijking Canon-DSLR's

                          Bedankt voor je uitleg Jan, dit is heel interessant. Ik heb de evolutie in cameraland de laatste twee jaar niet meer van nabij gevolgd en het is ongelooflijk wat er intussen allemaal is veranderd.

                          Ik denk dat ik voor de 30D ga. Idealerwijze in combinatie met de 17-55 EF-S. De onderstaande winkel biedt deze combinatie aan als kit.



                          Is dit een goede prijs denken jullie? Iemand ervaring met deze winkel?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vergelijking Canon-DSLR's

                            Oorspronkelijk geplaatst door frankonl Bekijk bericht
                            Zou ik mogen weten waar je hem gekocht hebt? Mag ook via PM als je dat liever hebt. Merci.
                            gekocht bij kamera-express, vrijdagmiddag 17.50 uur besteld en de volgende dag, zaterdagmorgen 11.45 in huis.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vergelijking Canon-DSLR's

                              Ik twijfelde nog tussen een 400D en een 30D, maar de volgende vergelijking gaf de doorslag:



                              Het wordt dus een 30D.

                              Comment

                              Working...
                              X