Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terug uit de Camargue 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Terug uit de Camargue 3

    Les Flamand rose zoals ze daar genoemd worden.
    Een in mijn ogen moeilijk te fotograferen vogel....lijkt wel een kopspeld met vleugels. Toch heb ik mijn best gedaan om ze enigszins een mooi uiterlijk te geven...gelukt????







    grtn
    fisheye
    grtn
    WvMM

  • #2
    Re: Terug uit de Camargue 3

    Jij hebt zeker je best gedaan,bij nr1 is de belichting dan mss iets te fel,'k vind het knap gedaan.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Terug uit de Camargue 3

      Zeker weten gelukt, hoor! Ze zijn alle3 prachtig!
      ~Lieve groetjes, Saskia~
      Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
      Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

      Comment


      • #4
        Re: Terug uit de Camargue 3

        Die eerste iets minder fel.... Zeer mooie pose.

        De DOF in de tweede is perfect gekozen maar het verschil in belichting van de achtergrond en de flamingo is te veel. Het lijkt of de vogel er is op geplakt.

        t'Zijn moeilijke klanten, ik weet het.

        Maar al bij al zijn ze toch redelijk goed.
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #5
          Re: Terug uit de Camargue 3

          bedankt voor die respons allemaal.
          Vraagje @ Jo: voor die tweede met inderdaad dat opgeplakt effect, hoe zou jij zoiets oplossen want in bewerking ben ik niet zo'n groot licht.
          het moeilijke daar was het contrast van wit en zwart in dezelfde vogel met daarbovenop een felle brandende zon...ik had spotmeting genomen, maar blijkbaar was matrix beter geweest of niet???
          grtn
          WvMM

          Comment


          • #6
            Re: Terug uit de Camargue 3

            Oorspronkelijk geplaatst door Fisheye Bekijk bericht
            bedankt voor die respons allemaal.
            Vraagje @ Jo: voor die tweede met inderdaad dat opgeplakt effect, hoe zou jij zoiets oplossen want in bewerking ben ik niet zo'n groot licht.
            het moeilijke daar was het contrast van wit en zwart in dezelfde vogel met daarbovenop een felle brandende zon...ik had spotmeting genomen, maar blijkbaar was matrix beter geweest of niet???
            Spotmeting gebruiken met die moeilijke gevallen(wit) is nooit goed. Bij een effen gekleurd vogeltje gaat het nog.

            Maar de "spot" is zo klein op een toch al grote vogel dat je alleen maar op één bepaalde kleur je licht meet.

            Gebruik je dan ook nog je centrale scherpstelpunt dan weet je dat je lichtmeting niet correct is.

            Veel beter is het om de meting over het hele beeld te doen.

            Naargelang het dynamisch bereik van je camera kom je dan met een goed tot heel goede lichtmeting.

            Als je korter op je object zit (beeldvullender is) kun je overschakelen naar een andere lichtmeetmodus.

            Ik doe het als volgt:middelste scherpstelpunt.......lichtmeetmodus gebruiken die je object en een deel van de omgeving meet.

            Hoe groter je object==>groter meetveld kiezen.

            Spotmeting gebruik ik bijna nooit om te fotograferen, wel om bij aankomst op locatie eens op de stronk voor de ijsvogel te richten of ergens eens het licht te meten gelijk vroeger, dan heb ik een gedacht over de lichtintensiteit.

            Ik neem ook altijd bij aankomst een paar foto's die ik beoordeel op het histogram.

            Dat zijn zo een paar dingen die ik nog van vroeger heb meegenomen maar die in werkelijkheid toch wel nuttig zijn.

            Kwestie van niet voor verrassingen te komen staan.
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #7
              Re: Terug uit de Camargue 3

              heb weeral wat bijgeleerd. Bedankt voor uw raadgeving Jo.
              grtn
              fisheye
              grtn
              WvMM

              Comment


              • #8
                Re: Terug uit de Camargue 3

                Die eerste is toch wel knap : hoe sierlijk ze bewegen.
                Knappe serie
                Over die belichting : ik ga net wel (vrijwel) altijd spotmeting gebruiken, ook voor vluchtshots, maar met een nadruk naar de iets donkere kant. Ik werk volledig manueel zodat ik eigenlijk constant de lichtmeting kan evalueren en bijsturen via de sluitertijd. Ik moet wel zeggen dat dit één van de sterkste punten is van de D200, een correcte lichtmeting.
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Terug uit de Camargue 3

                  Ik werk ook bijna alleen met spotmeting.

                  Maar verder knappe foto's, ik vind het contrast en de kleur echt supergoed!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Terug uit de Camargue 3

                    Mooie fotos.

                    Comment

                    Working...
                    X