Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand al gehoord van foto.com ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand al gehoord van foto.com ?



    Bekend bij iemand ?

    Zijn het kwaliteitsvolle foto's?
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

  • #2
    Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

    Ja,, al verschillende malen gebruik van gemaakt.
    Niet de allerbeste kwaliteit, maar meer dan goed genoeg voor huis, tuin- en keukengebruik : familiekiekjes voor in het album zijn prima!

    Ze zijn wel snel en goedkoop, en zeer correct qua service : ik had eens een reeks foto's besteld, een 150-tal, waarvan er toch een 75-tal scheef gedrukt waren. Ik heb dat per mail gemeld, en mocht onmiddellijk de 'scheve' foto's opnieuw doorsturen, waarna ze gratis afgedrukt werden. De scheve foto's mocht ik ook nog houden !
    D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

    Comment


    • #3
      Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

      Hoi,

      Laat daar al een tijdje mijn foto's afdrukken...meestal formaat 20x30 ...tevreden van het resultaat.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

        Hier ook, ik maak veel gebruik van deze fotoservice. Voor mij zeer goede prints ! standaardformaat gebruik ik het meest, soms ook enkele 20*30 en deze zijn ook zeer proper. Probeer het gerust zelf eens uit tkost toch niet zo veel

        O ja kzou zeggen de eerste keer dat je besteld niet meteen 300 foto's laten printen want als dan blijkt dat jouw kalibratie net iets anders is...dan sta je daar schoon

        groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

          zolang je geen supergrote formaten gaat afprinten, heel degelijke kwaliteit hoor, heb er al een stuk of 5 keer gebruik van gemaakt en iedere keer tevreden.

          P.S.: gebruik misschien wel eens de zoekfunctie hier op het forum...deze site is al een paar keer ter sprake gekomen
          ~TDN
          fotoblog: www.tdn9.be

          Comment


          • #6
            Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

            Cheap, fast, printed on fuji Frontier machines. (About the best processing machine). I only ever use them for mass production 10x15cm though. However, the paper is thinner paper than the photobox paper.

            Comment


            • #7
              Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

              Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht
              zolang je geen supergrote formaten gaat afprinten, heel degelijke kwaliteit hoor, heb er al een stuk of 5 keer gebruik van gemaakt en iedere keer tevreden.

              P.S.: gebruik misschien wel eens de zoekfunctie hier op het forum...deze site is al een paar keer ter sprake gekomen
              Ach sorry dat ik deze niet gebruikte... ik volg BD niet meer zo op de voet ...


              Ja het probleem is dat ik hier een batch heb liggen van rond de 650 foto's die moeten zeer rap af zijn. Mijn scherm is gekalibreerd van mijn kleuren ben ik zeker. Maar die machines veranderen altijd alles ... daarom ik ga ik normaal naar Elka in Antwerpen, en daar vragen of ze de kleurcorrectie willen afzetten (en dus wel de foto printen zoals ik hem hier zie). Alleen is deze batch niet voor huis-tuin en keuken gebruik zijn maar wel voor het voor een opdracht, maar het moest low-budget blijven vandaar maximum dus met een maximum van 10 cent per foto ...

              Ik vind het dan wel wat spijtig, dat mijn werk dan niet tot zijn volste recht komt ..
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment


              • #8
                Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                Ik heb nog met niks anders vergeleken maar ik ben content van de afdrukken die ik krijg, altijd correct geleverd en scherp geprijsd.

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Xentro Bekijk bericht
                  Ach sorry dat ik deze niet gebruikte... ik volg BD niet meer zo op de voet ...


                  Ja het probleem is dat ik hier een batch heb liggen van rond de 650 foto's die moeten zeer rap af zijn. Mijn scherm is gekalibreerd van mijn kleuren ben ik zeker. Maar die machines veranderen altijd alles ... daarom ik ga ik normaal naar Elka in Antwerpen, en daar vragen of ze de kleurcorrectie willen afzetten (en dus wel de foto printen zoals ik hem hier zie). Alleen is deze batch niet voor huis-tuin en keuken gebruik zijn maar wel voor het voor een opdracht, maar het moest low-budget blijven vandaar maximum dus met een maximum van 10 cent per foto ...

                  Ik vind het dan wel wat spijtig, dat mijn werk dan niet tot zijn volste recht komt ..
                  je kan ze altijd eens uitproberen met een aantal foto's...probleem is wel dat je iedere keer toch 3 dagen mag wachten op je foto's (tenzij je express-verzending neemt ofzo), dus het hangt ervan af hoe snel je opdracht af moet zijn.

                  Veel succes in ieder geval
                  ~TDN
                  fotoblog: www.tdn9.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                    Ben ik nu echt de enige die de foto's van foto.com zo slecht vind?
                    Al mijn kleurenfoto's waren te donker en te rood.
                    Veel erger was het gesteld met mijn zwart/wit foto's. Ik had elke foto van een kader voorzien: een ongelijk zwart randje en dan een dikkere 100% witte rand. Wel, die 100% witte rand was gewoon grijs! Zelfs redelijk donker grijs.
                    Bovendien vind ik dat er weinig detail zit in de afdrukken.
                    Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                      Ik laat al mijn foto tot de maat van 20x30 bij hun afdrukken. Tot nu toe enkele 100-den foto's. Grotere zijn mij te duur bij foto.com.

                      De kwaliteit is goed. Maar ik gebruik hun ICC profiel. Misschien dat het een tip is om ook mee te gaan werken.
                      Fotoapparatuur
                      Portfolio

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                        Ook al eens gekeken naar de tijdelijke (tot 31/5) actie van pixum : 1 cent per foto ?


                        Ook een interessante site om te vergelijken :
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                          ze drukken inderdaad af op fuji frontier minilabs.
                          maar om nu te te zeggen dat dit de beste machines zijn om afdrukken op te maken vind ik sterk overdreven.

                          ik heb vrij veel ervaring met virschillende machines om fotos op af te drukken en in mijn ervaring is een goed afgestelde Cyra fastprint de allerbeste machine om hoge volumes op af te drukken.

                          Een fuji is goed voor kleine hoeveelheden en vergrotingen, probleem is vooral dat als je zeer veel afdrukt op een fuji je ofwel 2 maal daags alles moet kuisen ofwel je kwaliteit langzaam achteruit gaat.
                          President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
                            De kwaliteit is goed. Maar ik gebruik hun ICC profiel. Misschien dat het een tip is om ook mee te gaan werken.
                            Waar vind je dat ICC profiel? Op de site kon ik niets vinden.

                            Ik zou het nl. toch nog eens willen proberen maar dan voor afdrukken van 20x30. In het labo waar ik ga betaal ik daar 3,50 € voor. Bij foto.com zou dat 0,50 € zijn. Benieuwd naar de resultaten.
                            Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ensor Bekijk bericht
                              Waar vind je dat ICC profiel? Op de site kon ik niets vinden.

                              Ik zou het nl. toch nog eens willen proberen maar dan voor afdrukken van 20x30. In het labo waar ik ga betaal ik daar 3,50 € voor. Bij foto.com zou dat 0,50 € zijn. Benieuwd naar de resultaten.
                              Ik heb lopen zoeken op hun site maar kan het niet meer vinden. Ik heb de vraag uitgezet bij hen. (http://nl.foto.com/contacteer_ons.asp)
                              Fotoapparatuur
                              Portfolio

                              Comment

                              Working...
                              X