Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief te kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief te kopen

    Hallo allemaal,

    Ik heb een Olympus E500. Ik zou er graag een nieuw objectief voor willen kopen, voor onder andere een reis naar Zuid-Afrika die we binnenkort gaan maken.

    Omdat ik nog niet zoveel fotografie-ervaring heb, dacht ik aan iets tot een 200mm te gaan, waarmee je volgens mij toch al iets kunt ontvangen op bijvoorbeeld in safari ?

    Ik heb bijvoorbeeld gezien dat de Sigma 55 - 200 mm op een Olympus (FourThirds) zou passen, maar is deze goed van kwaliteit.

    Er zullen wellicht veel betere objectieven zijn, maar helaas heb ik er niet zo direct het budget voor.

    Groetjes
    Last edited by merijnandries; 25 mei 2007, 12:25. Reden: typfouten

  • #2
    Re: Welk objectief te kopen

    Oorspronkelijk geplaatst door merijnandries Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik heb een Olympus E500. Ik zou er graag een nieuw objectief voor willen kopen, voor onder andere een reis naar Zuid-Afrika die we binnenkort gaan maken.
    Zoek hier eens op het forum met zoektermen als "safari" "tele". Je zal dan leesvoer genoeg vinden. Persoonlijk ken ik niets van Olympus, dus kan ik je hiermee niet helpen.

    Oorspronkelijk geplaatst door merijnandries Bekijk bericht
    Omdat ik nog niet zoveel fotografie-ervaring heb, dacht ik aan iets tot een 200mm te gaan, waarmee je volgens mij toch al iets kunt ontvangen op bijvoorbeeld in safari ?
    200 mm is te weinig tele voor safari (300 evt. met 1,4 converter is minimum)

    Oorspronkelijk geplaatst door merijnandries Bekijk bericht
    Ik heb bijvoorbeeld gezien dat de Sigma 55 - 200 mm op een Olympus (FourThirds) zou passen, maar is deze goed van kwaliteit.

    Er zullen wellicht veel betere objectieven zijn, maar helaas heb ik er niet zo direct het budget voor.

    Groetjes
    Zet er dan even bij wat je budget (ongeveer) is, waar je heengaat en welke soort safari je gaat doen, alsook welke soort fotos je graag zou nemen.

    Een national-geographic-close-up-van-wild-verscheurende-leeuwen is een groot verschil met een overzicht-shot-met-een-olifant-in-de-verte.

    Mvg,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectief te kopen

      Dank je voor je reactie TravelToy.

      Dat je Olympus niet zo goed kent, is voor mij niet zo erg, als je een objectief aanraadt, kan ik altijd kijken of die compatibel is met Olympus.

      Tja echte close ups wil ik niet, want daar zou ik zelfs meer dan een 300mm voor nodig hebben denk ik

      Nee, voor mij gaat het vooral om de sfeer weer te geven, maar toch meer te bereiken dan een olifant zo ergens in de verte, waarvan je enkel een klein stipje ziet....als je weet wat ik bedoel.

      Ik wil de lens ook kopen met het idee er na de reis ook nog iets mee te kunnen aanvangen. Mijn allergrootste passie is het fotograferen van treinen.

      Dan mijn budget: laat ons zeggen: maximum 400 euro.....niet veel, weet ik, maar onze reis kost ons al een hele som.

      Hopelijk kunnen jullie me hier iets verder mee helpen?

      Comment


      • #4
        Re: Welk objectief te kopen

        Een vraagske: blijkbaar brengt Olympus binnenkort een 70 - 300mm uit....iemand een idee hoeveel die zo ongeveer kosten zal?

        Comment

        Working...
        X