Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 USM (2.8)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 USM (2.8)

    Hoi Allemaal,

    Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een Canon 70-200 USM lens.
    De 2.8 versie wel te verstaan
    Heb ook gedacht aan de Sigma variant, maar had toch liever een canon versie voor op mijn 350d.

    Ondertussen heb ik al heel wat prijzen met elkaar vergeleken en vandaag kwam ik via ebay op een site uit in Hong Kong, ze leveren ook in Europa.

    De laagste prijs wat ik kon vinden in Benelux en Duitsland voor deze lens (dus niet de IS versie, die is me echt té duur) is ongeveer 1200 euro.

    In Hong Kong kan ik ze bestellen aan 790 euro. (nieuw)

    Heeft iemand een idee

    - 1. Dit betrouwbaar is
    - 2. Invoertaxen en kosten
    - 3. Een beter idee :-)

    Graag wat hulp,

    Thanx

    Luc

    ps: dit is de link waar ik lens zie staan http://cgi.ebay.de/Canon-EF-70-200mm...QQcmdZViewItem
    Last edited by lucky_goe; 25 mei 2007, 10:43.

  • #2
    Re: Canon 70-200 USM (2.8)

    Zie gelijkaardige vraag over lenzen:
    http://forum.belgiumdigital.com/show...light=Hongkong
    M.a.w. NIET doen.
    Beter idee: Onlangs stond er nog een te koop op Belgium Digital, is spijtig genoeg reeds weg.
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 USM (2.8)

      Het verschil is enorm... Maar niet zonder risico. Het is wel een berekend risico. En het blijft fraude.

      Op ebay, zitten enkele zeer betrouwbare verkopers (top sellers), uit hong kong. Lees goed de reviews. Alles positief, en de negatieve commentaren gaan altijd over invoertaksen.

      Je zal zeker je lens krijgen, en het product zal correct zijn. Er wordt wel een valse factuur opgemaakt, op een lager bedrag, om invoertaksen te ontlopen.
      Stel dat er iets aan je lens stuk is, bij aankomst, zal je die wel direct kunnen terug sturen, en een andere krijgen. De verkopers zijn zeker het probleem niet. Gaat er iets stuk in de komende maanden, heb je wel een probleem. Garantie(normaal 2 jaar voor canonproducten) zal niet gelden zonder een correcte factuur. Plus wordt er nog een verschil gemaakt tussen een europese, usa, en "wereld garantie."
      Plus als je de volgende keer het vliegtuig neemt, en de douane terug moet passeren, heb je geen factuur om te bewijzen dat je je invoertaksen hebt betaald.

      Passeert het product de douane, heb je je lens zeer goedkoop. Indien je lens onderschept wordt, betaal je 30% invoertaksen.
      Dus 790 wordt 1030 plus verzendkosten. Dat is al niet ver meer van de europese prijs. En wel duur voor een lens zonder garantie. Maar nog altijd goedkoper.

      Een andere mogelijkheid is tweedehands kopen. Maar daar zal je ook de hong-kong prijs voor neerleggen, en zal je waarschijnlijk ook geen garantie meer hebben.

      Je moet voor jezelf uitmaken of je het risico wil nemen. Voor kleine producten, is het verschil te klein. En is het niet de moeite.
      Maar voor een dure lens... Scheelt het toch gauw 400 -500 euro.
      400 euro, voor twee jaar garantie.

      Indien je een cam wenst aan te kopen, informeer je je best heel goed.
      Chinese cameras, hebben wel degelijk een chinees menu.


      Groeten
      JO
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 USM (2.8) UPDATE

        Zijn er hier mensen die zowel ervaring hebben met de 70-200 mm van canon EN de versie van Sigma (2.8)

        Wat zijn de kwalitatieve verschillen ?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 USM (2.8)

          De 70-200 F2.8 is een van de beste, zoniet dé beste zoomlens in het Canon gamma. De sigma is ongetwijfeld een goede lens, doch komt niet in de buurt van de Canon.
          BD0808BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 USM (2.8)

            Ik heb de 70-200 f/2.8 van Canon (tweedehands aan ongeveer de Hong Kong prijs) en ben er heel tevreden mee: haarscherp wijd open en razend snel. De enige reden dat die ooit de deur uitgaat is om hem door de IS versie te vervangen.

            Ik heb ook eens de sigma variant van een vriend op mijn 20D gezet en die voelt ook heel degelijk aan. De focus is ietsje trager, maar daar ga je weinig last van hebben. Scherpte is ook goed, maar kan wijd open niet tippen aan de Canon. Ook was de uitlijning niet perfect, dit resulteert in een lichte onscherpte aan een kant van het beeld bij kritische onderwerpen en open diafragma (f/2.8 - f/4). Normaal merk je hier zelden iets van, maar bij astrofotografie waar het beeld over het hele veld haarscherp moet zijn, valt dit erg hard op.

            Koen
            Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
            http://www.koenvangorp.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 USM (2.8) UPDATE

              Oorspronkelijk geplaatst door lucky_goe Bekijk bericht
              Zijn er hier mensen die zowel ervaring hebben met de 70-200 mm van canon EN de versie van Sigma (2.8)

              Wat zijn de kwalitatieve verschillen ?
              Ik kan alleen een vergelijking maken tussen de Sigma 70-200 f2,8 en de Canon 70-200 f2,8 met beeldstabilisatie.

              Er zijn wel flinke verschillen, de Canon focust veel sneller en volledig open is de Canon ook heel wat scherper.

              De Sigma is vanaf f4 ook al wel heel scherp, maar als je het diafragma wat verder openzet, dan wordt het beeld toch vrij soft.
              De Sigma is niet slecht, maar de Canon-versies doen het gewoon beter (maar wel tegen een hogere prijs).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200 USM (2.8)

                ik heb enkel de sigma eens 1x op mijn camera gehad maar hij is ook erg snel , en behoorlijk scherp

                de canon doet daar nog een stukje bovenop maar wederom tegen een stukje extra centjes. of je dat stukje de moeite vind moet je zelf uitmaken

                voor mij persoonlijk wel.. ik ga altijd de uiterste limieten opzoeken en enkele het beste is goed genoeg..
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200 USM (2.8)

                  Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                  ik heb enkel de sigma eens 1x op mijn camera gehad maar hij is ook erg snel , en behoorlijk scherp

                  de canon doet daar nog een stukje bovenop maar wederom tegen een stukje extra centjes. of je dat stukje de moeite vind moet je zelf uitmaken

                  voor mij persoonlijk wel.. ik ga altijd de uiterste limieten opzoeken en enkele het beste is goed genoeg..
                  Het is inderdaad vooral op de limieten dat je het verschil goed ziet, maar dat geldt voor de meeste "toplenzen".
                  Als je een redelijke lens op f8 gebruikt, en je vergelijkt die met een heel goede lens, ook op f8, dan zal het verschil vrij klein zijn.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200 USM (2.8)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Het is inderdaad vooral op de limieten dat je het verschil goed ziet, maar dat geldt voor de meeste "toplenzen".
                    Als je een redelijke lens op f8 gebruikt, en je vergelijkt die met een heel goede lens, ook op f8, dan zal het verschil vrij klein zijn.
                    deze sigma vind ik toch ook best een toplens (zeker gezien zn prijs)

                    maargoed ontopic : ik hou ervan als ik mijn spullen voor aankoop mag proberen, en dat ik een persoon heb om tegen te spreken ipv een email

                    ik ga niet bij de goedkoopste webshop maar bij iemand die ten eerste weet wat goed materiaal is , waar ie mee bezig is, goeie service levert, en gewoon rechtuit zn mening geeft (zelfs als spreekt dat tegen zn eigen winkel)

                    maar ik heb dan nog gemakkelijk spreken, ik woon nog thuis
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                    Comment

                    Working...
                    X