Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ransuilen in de vlucht + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ransuilen in de vlucht + update

    Ik kreeg vandaag de vraag "of ik geen goesting had om ransuilen in de vlucht te schieten ?"
    Tuurlijk had ik daar goesting in en BTW : nog eens bedankt
    Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik me behoorlijk in deze jongens verslikt heb.
    Behoorlijk snelle vliegers, ze blijven laag over de grond gaan, ze tekenen nauwelijks af tegen de achtergrond en nog het ergste vanal : deze begonnen maar te vliegen als het bijna donker was
    Enfin, dit is wat ik er kon van maken, al wil ik best wel nog eens een pogen wagen volgende week.
    Voor de gegadigden : 1/800" uit de hand, ISO800, lens wijdopen op F4.5 en uiteraard op 500mm





    Update :

    Deze zat er ook nog tussen. De reden dat ik hem hier nog rap post : ge moet eens goed tussen zijn klauwen zien Mij lijkt het een bruine rat te zijn. Op de eerste foto heeft hij die ook vast, maar hier zie je de kop en staart hangen.

    Last edited by elsan; 25 mei 2007, 20:33.
    fotosite

  • #2
    Re: Ransuilen in de vlucht

    Zie helaas maar 2 rode kruisjes.
    http://www.pbase.com/neos_marc

    www.caridina.be

    Comment


    • #3
      Re: Ransuilen in de vlucht

      Ik vind hem zeker de moeite waard,ik ben benieuwd naar de volgende reeks!
      Kleine opmerking: hij is wel erg central dus ...maar nu zeur ik teveel zeker?
      Toch een prachtige poging.Snel over doen en dan trek je ze wel strak. m.m.w

      Mvg Vmotion

      @edit 2e zie ik pas na mijn reactie maar de eerste is toch de mooiste.
      Durf bijna niks meer te zeggen

      Comment


      • #4
        Re: Ransuilen in de vlucht

        Zie ze nu wel. Vallen nog heel goed mee, gelet op de lichtomstandigheden.
        http://www.pbase.com/neos_marc

        www.caridina.be

        Comment


        • #5
          Re: Ransuilen in de vlucht

          Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
          Zie helaas maar 2 rode kruisjes.
          Ze staan op mijn eigen site, Imageshack heeft weer kuren
          Als hun server terug in dienst is verplaats ik ze naar daar.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Ransuilen in de vlucht

            Die tweede vind ik echt prachtig, heel mooi binnen het kader (hij vliegt de foto binnen!), heel mooie diepte door schittertende DOF. Het objectief laat zich in deze moeilijke omstandigheden van zijn sterkste kant zien

            Maar - hier komt de oude zaag weer - ik vind ze veels te donker en te flets... Er is veel, heel veel meer uit te halen... Ik laat zien wat ik bedoel en je weet het, als je dit niet graag (meer) hebt, laat het me weten en ik undo mijn bemoeienissen





            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Ransuilen in de vlucht

              Je moest de originelen eens zien, die zijn pas donker.
              Ik vind dat je in je belichting hier te ver gaat en de sfeer uit de foto haalt door het te hel te maken. Als je die belichting doortrekt naar de andere vleugel haal je op die manier het roestbruine eruit en de avondsfeer verdwijnt ook. Je moet rekenen dat deze genomen zijn net tegen het donker aan. Ik vind ook dat het contrast er dan ferm op achteruit gaat.
              Nu ja, jij houdt van heel helle foto's, voor mij mag het wat donkerder, 't is iets waarover we wel altijd van mening zullen verschillen zeker
              Last edited by elsan; 25 mei 2007, 06:32.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Ransuilen in de vlucht

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Nu ja, jij houdt van heel helle foto's, voor mij mag het wat donkerder, 't is iets waarover we wel altijd van mening zullen verschillen zeker
                We zullen er moeten leren mee leven
                En dat lukt al aardig hoor, maar soms wil ik je toch nog wel eens proberen te overtuigen...

                Maar alle gekheid op 'n stokje, zo'n opname ? Meesterlijk
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Ransuilen in de vlucht

                  paul, jongen, zalige foto's weer!
                  chapeau, ook voor de mens die je inviteerde!

                  als (als!) ik m'n 400mm heb ga ik je zeker eens
                  een berichtje zenden!

                  merci hé!

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ransuilen in de vlucht

                    1e Foto is wat mij betreft een toppertje, bedankt voor de inspiratie!
                    www.pbase.com/richard2051

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ransuilen in de vlucht

                      ik vind de 2de de beste (donkere versie anders zie je de ruis te veel)
                      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ransuilen in de vlucht

                        Meer dan verdienstelijke poging gezien de omstandigheden en heel knap voor een éérste ontmoeting

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ransuilen in de vlucht

                          Jij laat die vogels op bestelling komen zeker? Mooi zo.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ransuilen in de vlucht

                            Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                            Meer dan verdienstelijke poging gezien de omstandigheden en heel knap voor een éérste ontmoeting
                            Inderdaad, vind ik ook.
                            Ik doe 't je niet na bij m'n eerste ontmoeting (denk ik zo)...
                            Enne, geef mij ook maar de donkere foto's (niet die opgeklaarde versie van Kariboe dus)...die geven tenminste de sfeer van 't late avondlicht mee.
                            ~Lieve groetjes, Saskia~
                            Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
                            Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ransuilen in de vlucht

                              Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                              Meer dan verdienstelijke poging gezien de omstandigheden en heel knap voor een éérste ontmoeting
                              volledig mee eens!

                              Comment

                              Working...
                              X