Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blijde gebeurtenis in De Zoo + meer foto's Wie kan beter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blijde gebeurtenis in De Zoo + meer foto's Wie kan beter?

    Ik weet dat het geen hoogstaande kwaliteit is, maar omdat ik hier nog geen foto's zag van het nieuwe nijlpaardenjong deel ik ze toch maar eventjes met jullie.
    Gewoon omdat het toch 'n blijde gebeurtenis was en Imani (ja, 't is dus 'n vrouwtje en ik hoop dat ik de naam goed onthouden en geschreven heb) zo'n schatje...

    1. Imani met de propeller-oren...



    2. Mama Hermien en dochter Imani...


    3. Hermien & Imani...


    En nu met z'n allen naar De Zoo in Antwerpen om het jong te zien en betere foto's te trekken.
    Wat niet zo moeilijk zal zijn, ik zat nl. op m'n knieën (wegens te veel volk) en moest dus door de plexi-wand heen foto's nemen.
    Maar ik hoop toch dat jullie deze "primeur" een beetje kunnen appreciëren...
    Last edited by Pruedence; 26 mei 2007, 10:21. Reden: Aanpassen titel
    ~Lieve groetjes, Saskia~
    Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
    Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

  • #2
    Re: Blijde gebeurtenis in De Zoo

    Inderdaad niet van de hoogste kwaliteit maar wat wilt ge met die plexiewand; toch vind ik het een interessante reeks

    Comment


    • #3
      Re: Blijde gebeurtenis in De Zoo

      Dankje mseg, toch eentje die commentaar durft te geven hier.
      En als je weet dat het beestje eerst helemaal tegen de kant gedrukt zat (zo héél af en toe zag je es 'n miniem stukje snuit) en daarna volop in beweging was, waarbij het dan 1 sec boven water lucht kwam happen en dan 20 sec onder water verdween om dan telkens ergens anders weer bovenkomen...
      Dan snap je al helemaal dat het geen simpele opdracht was om haar duidelijk in beeld te krijgen.

      Om te zien wat ik bedoel met beweeglijk, klik hier.
      Al is de kwaliteit v.h. filmpje niet denderend en door 't vergroten van YouTube wordt 't der niet beter op, maja 't geeft toch enigzins 'n idee.
      ~Lieve groetjes, Saskia~
      Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
      Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

      Comment


      • #4
        Re: Blijde gebeurtenis in De Zoo

        Wel een heugelijke gebeurtenis en lief,qua qual.dat weet je zelf ook hé.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Blijde gebeurtenis in De Zoo

          Het is inderdaad niet eenvoudig. Ik ben ook langsgeweest met mijn dochter.
          Maar heb een andere techniek gebruikt.
          De camera in de lucht houden, zo goed mogelijk proberen te richten en dan drukken. Na zo'n 10 pogingen had ik deze 2 over.

          Niet eenvoudig want je niet zelf bepalen waarop je scherpstelt en ook het kadreren is uiteraard moeilijk. Het had beter gekund als ik een bredere lens meehad, maar ik zat alleen met de 70-200mm en dan is dat wel krap binnen.

          Wie doet het beter?





          Alleen de topic starter mag eventueel extra foto's plaatsen, vandaar even achter een link gezet.

          Gr Mod Wim1960
          Last edited by Wim1960; 27 mei 2007, 14:52.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Blijde gebeurtenis in De Zoo

            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            Het is inderdaad niet eenvoudig. Ik ben ook langsgeweest met mijn dochter.
            Maar heb een andere techniek gebruikt.
            De camera in de lucht houden, zo goed mogelijk proberen te richten en dan drukken.
            Ja, die manier heb 'k ook geprobeerd toen 't eventjes iets minder druk was...maar kwam helaas in lengte toch ettelijke cm's te kort, want der was zo goed als niks te zien op die foto's. Mjaah, ben dan ook niet van de grootsten.
            Plus waren die beelden ook nog es vreselijk bewogen omdat ik zo wiebelde door op m'n tenen te staan om toch maar wa groter te zijn.

            Enne, ik vind jouw pogingen toch al véééél beter dan die van mij.
            ~Lieve groetjes, Saskia~
            Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
            Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

            Comment


            • #7
              Re: Blijde gebeurtenis in De Zoo

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              De camera in de lucht houden, zo goed mogelijk proberen te richten en dan drukken. Na zo'n 10 pogingen had ik deze 2 over.

              Niet eenvoudig want je niet zelf bepalen waarop je scherpstelt en ook het kadreren is uiteraard moeilijk.
              Heb dezelfde techniek toegepast... voor zover je dat techniek kan noemen...
              Compo en scherpte kunnen imho beter, maar 't jong is wel vrij goed zichtbaar...

              Deze foto's zijn van zaterdag 12/5, 2 dagen na de geboorte...






              En... is dees beter???

              Ook hier geldt dat alleen de TS. nieuwe foto's mag posten.Vandaar achter een link geplaatst.

              Gr Mod Wim1960
              Last edited by Wim1960; 27 mei 2007, 14:55.
              Grtz, Tigra-Boy
              ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

              Comment

              Working...
              X