Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sluiterprobleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sluiterprobleem?

    Ik heb nu al een paar keer een probleem met mijn camera, 2 foto's na elkaar, zelfde sluitertijd, diafragma en iso, en één van beide foto's is volledig overbelicht. Terwijl ik nog door de zoeker kijk is het alsof de sluiter in slow motion dicht gaat, het gaat nog wel snel en het maakt ook bijna geen geluid zoals een bewegend sluiter zou maken.
    Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn, sluiterprobleem of niet, zou wel vroeg zijn voor een defecte sluiter aangezien ik ongeveer 11000 clicks heb.




    mvg,
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

  • #2
    Re: sluiterprobleem?

    Door de zoeker zie je niet de sluiter maar de klappende spiegel en of de sluiter defect is of de electronica of de instellingen fout is moeilijk te zeggen want er zit geen exif in de foto's.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: sluiterprobleem?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Door de zoeker zie je niet de sluiter maar de klappende spiegel en of de sluiter defect is of de electronica of de instellingen fout is moeilijk te zeggen want er zit geen exif in de foto's.
      Exif was zoals ik reeds zei voor beide foto's dezelfde, 1/100 f13 iso 200, als dit helpt?

      mvg,
      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

      Comment


      • #4
        Re: sluiterprobleem?

        misschien een haperend diafragma
        dat niet voldoende dicht gaat?
        heb je dit probleem met verschillende lenzen?

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: sluiterprobleem?

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          misschien een haperend diafragma
          dat niet voldoende dicht gaat?
          heb je dit probleem met verschillende lenzen?

          mm
          Daar zit ik ook aan te denken, Vraagje welke lens gebruikte je?
          Mvg, drh

          "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

          Comment


          • #6
            Re: sluiterprobleem?

            Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
            Daar zit ik ook aan te denken, Vraagje welke lens gebruikte je?

            De Canon 100mm 2.8 Macro...

            mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #7
              Re: sluiterprobleem?

              Misschien een kontaktje waardoor je diafragma niet sluit?
              Gewoon even testen: is na de kontakten reinigen het probleem hetzelfde?
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: sluiterprobleem?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Misschien een kontaktje waardoor je diafragma niet sluit?
                Gewoon even testen: is na de kontakten reinigen het probleem hetzelfde?
                Dat zou ik even kunnen proberen, alhoewel het niet frequent voorgevallen is , zo'n twee (of drie) keer dacht ik op de laatste 1000 foto's die ik nam.

                mvg,
                2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                Comment

                Working...
                X