Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar bloemen fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar bloemen fotograferen?

    Ik zoek 'n plaats, liefst niet al te ver van Antwerpen, waar men planten en bloemen kan fotograferen, eventueel ook in serres.

    Zelf had ik bijvoorbeeld gedacht aan de plantentuin in Meise.
    Heeft iemand al ervaring om daar te fotograferen, want ik ben de'r zelf al meer dan 15 jaar niet meer geweest. Ik kan me de omstandigheden dus niet meer goed voorstellen (drukte?).
    Maar misschien zijn er nog andere mogenlijkheden/plaatsen elders...

    Alle suggesties zijn van harte welkom...

    Alvast bedankt...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

  • #2
    Re: Waar bloemen fotograferen?

    Meise ligt hier vlakbij, in de week is dat zeker te doen, in't weekend veel minder.

    Comment


    • #3
      Re: Waar bloemen fotograferen?

      In het nachtegalen park (berchem/wilrijk) is bloemen en planten tuin (hortiflora)

      zeker niet zo groot als meise maar wel met veel verschillende soorten.



      G
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #4
        Re: Waar bloemen fotograferen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
        In het nachtegalen park (berchem/wilrijk) is bloemen en planten tuin (hortiflora)

        zeker niet zo groot als meise maar wel met veel verschillende soorten.



        G
        Daar kom ik regelmatig (5 min van hier), maar ik vind de tuin sterk achteruitgegaan t.o.v. vroeger (20/30j geleden). Toen waren er elk voorjaar vele bloembollenperken in bloei te zien... nu moet je al goed zoeken om enkele verdwaalde hyacinten of zo te vinden. De laatste 2 keer dat ik 'r was, stonden er (buiten enkele struiken) enkel heel veel viooltjes te bloeien. Mooi, maar erg weinig variatie imho...
        Dan vind ik de verschillende parken zelf interessanter...

        Toch bedankt voor de tip...
        Grtz, Tigra-Boy
        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

        Comment


        • #5
          Re: Waar bloemen fotograferen?

          Er is anders ook een rozentuin (wel met honderden soorten dan) in Sint-Pieters-Leeuw, kasteel Coloma.
          Er zijn de provinciale domeinen zoals Huizingen (veel rotstuinen net watervalletjes etc. grote vijver), De Halve Maan in Diest (hoewel daar weinig bloemen zijn)...

          Comment


          • #6
            Re: Waar bloemen fotograferen?

            rozentuin vrijbroekpark mechelen

            Comment

            Working...
            X