Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

    Wat zouden jullie verkiezen voor vakantiefotos in Kenia te nemen:
    Canon 400d met kitlenzen 18-55 en 55-200, of andere gunstig geprijsde lenzen ?

  • #2
    Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

    Oorspronkelijk geplaatst door tuinkabouter Bekijk bericht
    Wat zouden jullie verkiezen voor vakantiefotos in Kenia te nemen:
    Canon 400d met kitlenzen 18-55 en 55-200, of andere gunstig geprijsde lenzen ?

    Dit topics zijn al 1000x langsgekomen. Probeer eerst eens de search!
    Kits zijn altijd een goed begin en goedkoop. Voor vakantiefoto's heb je niet meer nodig.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

      Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
      Kits zijn altijd een goed begin en goedkoop. Voor vakantiefoto's heb je niet meer nodig.
      Vraag me werkelijk af waarom ik dan zo loop te sjouwen....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

        Je zit hier wel op een fotografie liefhebbers forum he.

        Ik zit met betere lenzen dan jij denkt te kopen maar als ik naar Kenia zou gaan dan koop ik mij nog voor bijna 2000€ aan lenzen erbij denk ik en als het budget het toelaat mag je daar bijna 5000€ van maken.

        Enkel jij kan eigenlijk uitmaken of dit goed genoeg is voor jou of niet.

        Die 55-200 zou ik niet kopen denk dan maar eerder aan de sigma 70-300 APO.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Vraag me werkelijk af waarom ik dan zo loop te sjouwen....
          Dat dacht ik ook meteen... Misschien het deze zomer maar bij wegwerptoestelletjes houden .
          Last edited by K-2; 28 mei 2007, 22:04.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            Die 55-200 zou ik niet kopen denk dan maar eerder aan de sigma 70-300 APO.
            Ja, en misschien een Sigma 17-70 ipv de 18-55.
            Dan heb je tenminste ook nog iets van f/2.8 mee, ook al is dat slechts in de buurt van de 17mm.
            Beide Sigma's zijn vrij goedkoop geprijsd en trouwens ook tweedehands te vinden.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Vraag me werkelijk af waarom ik dan zo loop te sjouwen....
              Het is duidelijk dat de TS niet veel geld wil uitgeven en dat hij 'vakantiefoto's' wil maken. Als jij naar Kenia gaat ga je omwille van fotografie. Totaal ander gegeven.
              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

              Comment


              • #8
                Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

                Misschien geef ik deze draad een andere wending maar...

                Als TS maar een beperkt budget heeft, is hij mogelijk beter met een Pana FZ50, hiermee heeft hij meteen een bereik van 35 > +400mm, gestabiliseerd en een prachtige Leicalens. Als je in Kenia ook nog wat wilde beesten wil trekken is 400mm geen overbodige luxe. Kan ervan meespreken.
                Voor een 550 euro ben je gesteld, filters, SDcard, stevige tas (zeker als je met een terreinwagen gaat rondbotsen). Geen gewissel van lenzen in het stoffige Kenia, weinig kans op een vuile sensor, en heel wat minder gewicht aan glas mee te sleuren. Eigenlijk alleen maar voordelen.
                Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
                  Misschien geef ik deze draad een andere wending maar...

                  Als TS maar een beperkt budget heeft, is hij mogelijk beter met een Pana FZ50, hiermee heeft hij meteen een bereik van 35 > +400mm, gestabiliseerd en een prachtige Leicalens. Als je in Kenia ook nog wat wilde beesten wil trekken is 400mm geen overbodige luxe. Kan ervan meespreken.
                  Voor een 550 euro ben je gesteld, filters, SDcard, stevige tas (zeker als je met een terreinwagen gaat rondbotsen). Geen gewissel van lenzen in het stoffige Kenia, weinig kans op een vuile sensor, en heel wat minder gewicht aan glas mee te sleuren. Eigenlijk alleen maar voordelen.
                  Wel beetje jammer dat die FZ50 geen groothoek heeft

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    eerder aan de sigma 70-300 APO.
                    Kan iemand me vertellen wat er zo speciaal is aan het APO objectief ?
                    Hoe zou je dit APO objectief vergelijken met bvb het Tamron 70-300 LD 4-5,6 objectief ?

                    Bedankt voor de reacties ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door tuinkabouter Bekijk bericht
                      Wel beetje jammer dat die FZ50 geen groothoek heeft
                      Daar kan een voorzetlens een oplossing bieden.
                      Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

                        Heb net de 18-55 kitlens door de Sigma 17-70 2.8 Macro vervangen. Tot nu toe een zeer positieve indruk. De -toegegeven- beperkte macro is net wat ik nodig had: meer macro dan een normale lens en toch bruikbaar zoals een gewone lens. Een beetje traag in AF, maar vermits mijn onderwerpen toch steeds stilstaan is dat geen probleem.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
                          Daar kan een voorzetlens een oplossing bieden.
                          Ik vind die voorzetlenzen wel zeer duur.
                          Samen met de tussenring kost je dit ongeveer 250 euro, wat de helft is van de camera in zijn geheel...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 400D: kitlenzen of andere prijsgunstige alternatieven ?

                            Is idd wel een dure investering, maar je zit nog steeds goedkoper voor dat hele bereik en comfort tegenover een DSLR.
                            Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

                            Comment

                            Working...
                            X