Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste Spiegelreflex camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste Spiegelreflex camera

    Ook ik zit met een dilemma:
    Ik heb nu een nikon Coolpix 8800, op zich een schitterend toestel maar geen spiegel reflex.
    Ik heb een kleine hobbykennel van Berner Sennenhonden en daar worden nogal wat foto's van genomen.
    Ik twijfel tussen een Canon D400 of een nikon D40X.
    Zijn de kitlenzen ok, voor een beginner en mogen de resultaten er zijn?
    Zou gaan voor een pakket met de 2 lenzen er bij, is een extra flits nodig?
    Of raden jullie iets anders aan? Macro ligt me niet zo, eerder de honden close-up, ook van verre afstanden en op hondenshows.

    Zag net op Konijnenberg dat ze verschillende kits aanbieden met verschillende lenzen? Welke lens is voor onze toepassing de beste,

    alvast bedankt,
    Last edited by Starter; 23 mei 2007, 22:03.
    Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

  • #2
    Re: eerste Spiegelreflex camera

    Ik ben niet zo voor die D40/D40x toestellen vanwege het gebrek aan een scherpstelmotor. Ontzegt je het gebruik van lekkere lensjes als de 50mm 1.8 en de 85 mm 1.8 en die zouden voor jouw gebruik wel eens best interessant kunnen zijn.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: eerste Spiegelreflex camera

      Je moet je afvragen of een spiegelreflex voor jou wel een meerwaarde gaat hebben. De Nikon 8800 is een prima camera met behoorlijk wat tele. Wat doet je besluiten om over te stappen naar een spiegelreflex. Vaak zijn de kitlenzen minder goed dan de lens die zit op jou 8800. Als je misschien wat preciezer omschrijft wat je wilt gaan fotograferen in welke situaties, we je ook beter van hulp kunnen zijn.

      Bart

      Comment


      • #4
        Re: eerste Spiegelreflex camera

        Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
        Je moet je afvragen of een spiegelreflex voor jou wel een meerwaarde gaat hebben. De Nikon 8800 is een prima camera met behoorlijk wat tele. Wat doet je besluiten om over te stappen naar een spiegelreflex. Vaak zijn de kitlenzen minder goed dan de lens die zit op jou 8800. Als je misschien wat preciezer omschrijft wat je wilt gaan fotograferen in welke situaties, we je ook beter van hulp kunnen zijn.

        Bart

        inderdaad, ik ben zeer tevreden over de 8800, alleen (ga het proberen uitleggen)is hij te traag. als de honden in een goede positie staan of liggen, is het toestel net te laat met juist in te zoemen en heb ik nog de staart of kop op foto staan.
        We zouden starten met de canon D400+kitlens 18-55 en eventueel de 55-200 tamaron. beiden te koop bij Konijnenberg. Goede keuze de lens?
        Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

        Comment


        • #5
          Re: eerste Spiegelreflex camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Starter Bekijk bericht
          Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
          Je moet je afvragen of een spiegelreflex voor jou wel een meerwaarde gaat hebben. De Nikon 8800 is een prima camera met behoorlijk wat tele. Wat doet je besluiten om over te stappen naar een spiegelreflex. Vaak zijn de kitlenzen minder goed dan de lens die zit op jou 8800. Als je misschien wat preciezer omschrijft wat je wilt gaan fotograferen in welke situaties, we je ook beter van hulp kunnen zijn.

          Bart

          inderdaad, ik ben zeer tevreden over de 8800, alleen (ga het proberen uitleggen)is hij te traag. als de honden in een goede positie staan of liggen, is het toestel net te laat met juist in te zoemen en heb ik nog de staart of kop op foto staan.
          We zouden starten met de canon D400+kitlens 18-55 en eventueel de 55-200 tamaron. beiden te koop bij Konijnenberg. Goede keuze de lens?
          Ik heb de stap gemaakt van een CP 8800 naar een D80/18-200mm VR lens. Het is echt een wereld van verschil vergeleken met de CP; snelheid is ongelofelijk, kunnen fotograferen in veel slechtere licht omstandigheden, scherpstellen veel makkelijker enz. Mijn zoon had de CP 8800 van mij overgenomen, maar heeft die nu verkocht en de D40/18-200mm VR gekocht. Hij is razend enthousiast. Hij vertelde dat hij nu echt plezier begint te krijgen in fotografie. Hij gaf aan dat de D40 de gemakkelijkste camera is om mee te werken tot nu toe. Zijn vorige camera's waren de Sony DSC f717, Sony t-3 en de CP 8800 VR.

          Waarschijnlijk zal dit ook gelden voor de Canon D400

          Wat ik weet is dat de kitlens van de D40 (18-55mm) een van de betere kitlenzen zijn en dat de Nikon 55-200mm VR goede recensies krijgt. Ik heb foto's gezien die genomen zijn met die lens en ik ben onder de indruk.

          Mijn zoon had gekozen voor de 18-200mm VR omdat hij het niet zag zitten om lenzen te moeten wisselen
          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

          Comment


          • #6
            Re: eerste Spiegelreflex camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Starter Bekijk bericht
            inderdaad, ik ben zeer tevreden over de 8800, alleen (ga het proberen uitleggen)is hij te traag. als de honden in een goede positie staan of liggen, is het toestel net te laat met juist in te zoemen en heb ik nog de staart of kop op foto staan.
            We zouden starten met de canon D400+kitlens 18-55 en eventueel de 55-200 tamaron. beiden te koop bij Konijnenberg. Goede keuze de lens?

            zou ook Tamron 55-200mm f/4,0-5,6 Di II LD Canon EOS goed zijn voor een leek zoals ik? hebben we toch meer zoombereik....
            Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

            Comment


            • #7
              Re: eerste Spiegelreflex camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Starter Bekijk bericht
              zou ook Tamron 55-200mm f/4,0-5,6 Di II LD Canon EOS goed zijn voor een leek zoals ik? hebben we toch meer zoombereik....
              meer zoom bereik dan? ...........
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

              Comment


              • #8
                Re: eerste Spiegelreflex camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Starter Bekijk bericht
                zou ook Tamron 55-200mm f/4,0-5,6 Di II LD Canon EOS goed zijn voor een leek zoals ik? hebben we toch meer zoombereik....
                Ik vroeg me net af heeft de Tamron 55-200mm iets vergelijkbaars als VR heeft? Wat de CP 8800 o.a heel aantrekkelijk maakte was het VR systeem. Ik heb nog net even gekeken, ik wist het niet meer, of de D400 een ingebouwde IS (VR) systeem heeft, ik dacht het niet, dus dan is het prettig om VR/IS in je lens te hebben. De Nikon 55-200mm heeft in ieder geval VR

                De Coolpix 8800 heeft een 18-200mm lens. Om een idee hoeveel bereik je hebt met een 55-200mm lens, kan je met de CP inzoomen tot 55mm. Met 55mm moet je meer afstand nemen van je onderwerp
                Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                Comment


                • #9
                  Re: eerste Spiegelreflex camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
                  Ik vroeg me net af heeft de Tamron 55-200mm iets vergelijkbaars als VR heeft? Wat de CP 8800 o.a heel aantrekkelijk maakte was het VR systeem. Ik heb nog net even gekeken, ik wist het niet meer, of de D400 een ingebouwde IS (VR) systeem heeft, ik dacht het niet, dus dan is het prettig om VR/IS in je lens te hebben. De Nikon 55-200mm heeft in ieder geval VR

                  De Coolpix 8800 heeft een 18-200mm lens. Om een idee hoeveel bereik je hebt met een 55-200mm lens, kan je met de CP inzoomen tot 55mm. Met 55mm moet je meer afstand nemen van je onderwerp
                  dus als k het goed begrijp is het een goed idee om deze lens er bij te nemen?
                  Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste Spiegelreflex camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Starter Bekijk bericht
                    dus als k het goed begrijp is het een goed idee om deze lens er bij te nemen?
                    Ik was wat onduidelijk met mijn uitleg

                    Zelf zou ik niet kiezen voor Tamron omdat het geen vibratie reductie heeft en ook niet voor de 18-55mm kitlens van de D400, de recenties over deze kitlens zijn niet erg positief.
                    Last edited by Roosje; 25 mei 2007, 21:59.
                    Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                    Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste Spiegelreflex camera

                      recenties zijn over het algemeen niet echt positief over kitlenzen (tenzij de duurdere) , maar in gewone omstandigheden valt goed mee vind ik. Maar als die niet goed genoeg is is denk ik geen enkele kitlens goed genoeg en koop je beter de body en de lens appart.
                      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                      Comment


                      • #12
                        Re: eerste Spiegelreflex camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                        recenties zijn over het algemeen niet echt positief over kitlenzen (tenzij de duurdere) , maar in gewone omstandigheden valt goed mee vind ik. Maar als die niet goed genoeg is is denk ik geen enkele kitlens goed genoeg en koop je beter de body en de lens appart.
                        Ovedr de kitlens van de D40 heb ik vrij positieve berichten gelezen
                        Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                        Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                        Comment


                        • #13
                          Re: eerste Spiegelreflex camera

                          Zeker ook naar de 30d kijken.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: eerste Spiegelreflex camera

                            Okay het is me duidelijk nu. Ik snap wat het probleem is en om dit probleem op te lossen zul je echt wel wat geld moeten uitgeven ben ik bang. Ben niet goed thuis in het Canon en Nikon systeem omdat ik hetzelf niet gebruik.

                            Persoonlijk vind ik dat Canon een heel rappe autofocus heeft. In de winkel geeft de Canon me altijd een "sneller" gevoel als de Nikon. Maar goed dat kan geheel persoonlijk zijn. Daarnaast weet ik niet hoe het zit met de nauwkeurigheid van de autofocus.

                            De hondenshows zijn vaak binnen. 2 opties

                            a Je gaat voor een enorm sterke flits (inflitsen is een vak apart en geeft vaak wat minder natuurgetrouwe resultaten. Alle sfeer wordt eruit geflitst)
                            b Je gaat voor een lichtsterke lens (een lichtsterkte van 2.8 over het hele zoombereik.) Deze zijn behoorlijk duur.

                            Alles ligt nu aan het budget dat je hebt. Ga liever voor een goedkopere body (mediamarkt gooide er laatst een heleboel D70s uit. Camera is iets ouder maar nog heel goed te gebruiken. Prijs lag op tweedehands markt niveau) en schaf daarna goede lenzen aan.

                            Mensen die echte Nikon en Canon kenners zijn kunnen je hier beter helpen dan ik dat kan. Zelf ben ik een Pentax en Olly gebruiker. Maar omdat snelheid voor jou een belangrijke factor is, zou ik je eerder Canon en Nikon aanraden.

                            Veel succes en plezier bij de aanschaf en daarna veel oefenen. Maar da's het leuke werk.

                            Bart

                            Comment


                            • #15
                              Re: eerste Spiegelreflex camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Zeker ook naar de 30d kijken.
                              Als je toch nog geen lenzen hebt zou ik dat zeker doen. Canon is blijkbaar de 30D aan het dumpen tegen bodemprijzen.
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X