Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelenzen prime/zoom , sigma of canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telelenzen prime/zoom , sigma of canon

    Hallo, het zijn weer examens dus in de pauze terug denken aan de lens die deze zomer er zal bij komen. Nu ik wil graag een tele dit om verder te gaan in natuurfotografie met name dan eropuit trekken niet in kooitjes. Nu er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden en aangezien het over een aanzienlijk bedrag gaat zou ik toch liever direct een goeien vast hebben.

    De lenzen die ik heb gespot

    de welbekende Bigma

    voordelen : extreme zoom al zal het gedeelte tussen 50-300 zelden gebruikt worden denk ik, en tot 500mm
    nadelen : ik denk minder scherp dan de rest tenzij je een zeer goeie vast hebt (elsan...) of vergis ik me? ook geen stabilisatie

    prijs : 1076euro

    de Canon EF 100-400mm F4.5-5.6LIS USM

    voordelen : redelijke zoom , stabilisatie en usm
    nadeel : niet tot 500 (al denk ik dat dit op te lossen is met cropen of niet?) , prijs(?), schuifzoom

    prijs 1500euro

    de Canon EF 400mm F 5,6 L USM 77mm

    voordelen : prime dus normaal scherp, ook usm
    nadelen : geen IS , geen zoom (normaal bij prime's é)

    prijs : 1219euro

    de Canon EF 300mm 4.0 L USM IS + EXT 1.4x

    voordelen : scherp , en IS en 420mm met ext erbij , usm
    nadelen : tja tis een prime en voor aan voldoende mm te graken moet je een extender gebruiken

    prijs (met extender) : 1448euro

    Nu , wat is het verdict van de experts? En zijn er ev mensen die wonen in de omgeving van een treinstation waar ik ev 1 van die lenzen eens zou mogen testen?

    En nog een klein vraagje : hoe herken je een goeie lens tegenover een maandagochtend exemplaar? Aangezien ik nu zit met een 55-200kitlens kan ik niet echt vergelijken.

    mvg David
    Last edited by mutse; 23 mei 2007, 22:48.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

  • #2
    Re: telelenzen prime/zoom , sigma of canon

    eventjes naar boven smijten voor het verdwijnt
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: telelenzen prime/zoom , sigma of canon

      zoek eens even op; mutse,
      een tijdje geleden was het hier overladen met
      vragen (én antwoorden) hierover.
      ik ga je een tip geven: OBJECTIEVEN voor NATUURFOTOGRAFIE.

      één
      twee
      drie

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: telelenzen prime/zoom , sigma of canon

        vanwaar ben je ?
        ik heb hier een canon 70-200L F2.8 die je wel ns mag gebruiken
        eventueel met sigma 2x extender
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment


        • #5
          Re: telelenzen prime/zoom , sigma of canon

          van torhout

          mvg David
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

          Comment


          • #6
            Re: telelenzen prime/zoom , sigma of canon

            Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
            van torhout

            mvg David
            creatieve studentengeesten ?

            als ge ns in de buurt hier (essen/kalmthout, grens met holland) zijt moogt ge de lens er altijd nekeer opvijzen

            bigma gebruikt mijn maat veel.... is wel content ervan
            ik ken niemand met een 100-400
            en een vaste 300 met 1.4x convertor ken ik ook niet ,maar het lijkt me al een foute basis om mee te beginnen. iets kopen en dan aanpassen omdat ge het foute hebt gekocht vind ik dat..
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: telelenzen prime/zoom , sigma of canon

              waarschijnlijk wordt het de 300 of 400mm prime , de 300mm omdat hij is heeft en je 2(?) lenzen hebt , of de 400 omdat ie iets goedkoper is en het iets beter zou doen op 400 ik ben er nog lang niet uit.

              maar ik zal kalmthout niet vergeten , is er daar geen natuurpark in de buurt of mis ik?
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

              Comment


              • #8
                Re: telelenzen prime/zoom , sigma of canon

                Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                waarschijnlijk wordt het de 300 of 400mm prime , de 300mm omdat hij is heeft en je 2(?) lenzen hebt , of de 400 omdat ie iets goedkoper is en het iets beter zou doen op 400 ik ben er nog lang niet uit.

                maar ik zal kalmthout niet vergeten , is er daar geen natuurpark in de buurt of mis ik?
                kalmthoutse heide eh
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment

                Working...
                X