Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jonge mezen - 2de poging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jonge mezen - 2de poging

    Toch niet echt tevreden van mijn vorig resultaat, vandaag nog eens terug gaan zien bij de jonge koolmeesjes.
    Hun haar lag al wat platter, maar ze deden nog even onnozel





    fotosite

  • #2
    Re: Jonge mezen - 2de poging

    Oohhh, die laatste is wel schitterend!

    Echt zoiets van "FUCK OFF, je hebt ons genoeg gezien!"
    How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

    Portfolio Website

    Comment


    • #3
      Re: Jonge mezen - 2de poging

      Prachtig scherp.Mooie serie
      www.markvanderwalle.nl

      Comment


      • #4
        Re: Jonge mezen - 2de poging

        Knap werk, mooie, scherpe foto's.
        Voor mij komt nr2 als mooiste uit de serie.
        Canon-fan
        www.photographypace.be
        blog

        Comment


        • #5
          Re: Jonge mezen - 2de poging

          Knappe reeks en haarscherp

          Comment


          • #6
            Re: Jonge mezen - 2de poging

            De tweede en derde zijn knap.

            Mooi hoe die kunnen bedelen om eten met hun vleugeltjes.
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #7
              Re: Jonge mezen - 2de poging

              Deze foto's zijn rete gaaf man.Mijn voorkeur gaat uit naar 2 en 3.
              Foto 1 is ook scherp enz enz maar er zit net dat nare takje voor en dat is dan weer een beetje jammer.

              Mvg Vmotion
              Durf bijna niks meer te zeggen

              Comment


              • #8
                Re: Jonge mezen - 2de poging

                Tip-top in orde , Paul! Zeker die 2de springt er echt uit.
                http://www.pbase.com/neos_marc

                www.caridina.be

                Comment


                • #9
                  Re: Jonge mezen - 2de poging

                  Prachtige reeks, 2 en 3 zijn echt wel zalig
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jonge mezen - 2de poging

                    Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                    Mooi hoe die kunnen bedelen om eten met hun vleugeltjes.
                    Was het voor eten of omdat hij mijn gezicht zag dat ie zo deed ?
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jonge mezen - 2de poging

                      prachtige opnamen met heel mooi licht.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jonge mezen - 2de poging

                        Heel knappe serie!
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jonge mezen - 2de poging

                          Prachtige reeks
                          Wat zijn ze toch mooi in hun éérste verenpak

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jonge mezen - 2de poging

                            Een mooie serie, zondermeer.
                            Maar toch effe een vraagje - en dat is niet persoonlijk bedoeld - maar ik lees vaker dat als men vogels in het nest fotografeert het grote gevolgen kan hebben voor de jongen. Maar hoe is dat bij de pas uitgevlogen vogels zoals in deze reeks ?
                            Nogmaals, gewoon iets wat ik me afvroeg en ik graag wat meer van zou weten.
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jonge mezen - 2de poging

                              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                              Een mooie serie, zondermeer.
                              Maar toch effe een vraagje - en dat is niet persoonlijk bedoeld - maar ik lees vaker dat als men vogels in het nest fotografeert het grote gevolgen kan hebben voor de jongen. Maar hoe is dat bij de pas uitgevlogen vogels zoals in deze reeks ?
                              Nogmaals, gewoon iets wat ik me afvroeg en ik graag wat meer van zou weten.
                              Heel goede vraag Jan !
                              Kijk, met nestfotografie en de daaraan gekoppelde mogelijkheid tot nestverstoring stelt het probleem zich niet zozeer ten opzichte van de jonge vogels als wel ten opzichte van de ouder(s). Anders zou men bv. nestfotografie van eieren wel kunnen toelaten.
                              Waar ligt de angel : als ge een nest tekort gaat benaderen en één van de oude vogels ziet dat, kan deze dat ervaren als bedreigend en het nest verlaten. Resultaat is een mislukt broedsel of verlaten jongen. Verlaten jongen in het nest komen uiteraard om. Zelfde probleem is het vastnemen van jonge dieren, eenders welke jonge dieren. Door ze in de hand te nemen gaat dat beestje geen hartinfarct krijgen, maar ge gaat wel uw eigen reuk aan dat beestje achterlaten. De oude kan dit weerom ervaren als een bedreiging en het beestje gewoon uit het nest stoten. Daarom dat de wet eigenlijk verder gaat dan het verbieden van fotografie van jonge vogels en gewoon elke vorm van nestfotografie verbiedt, ook de eieren en zelfs de oude vogels op het nest. De kleintjes hebben er geen directe hinder van, maar de ouders kunnen om de verstoring wegtrekken en het nest achterlaten.
                              Jonge uitgevlogen vogels worden door de ouders geacht op eigen benen te staan. Van het moment dat ze uitvliegen, gaan ze zelfstandig op zoek beginnen gaan naar voedsel. Bovendien is het fotograferen van deze nestvlieders geen bedreiging op zich voor de ouders of hun nestplaats vermits je deze kleine wel aantreft in de buurt van hun nest, maar er niet op of rond.
                              Die ouders hebben ten andere al lang weer anders aan hun oren, deze zijn pas het nest uit of die mezen denken al aan een tweede nest.
                              In de rand hiervan : heb vorige week nog foto's genomen van een adolescente fuut die op hardhandige wijze door de ouwe duidelijk gemaakt werd dat hij zelf zijn eten moest zoeken. De jonge bleef de ouwe constant piepend achtervolgen (bedelend om vis) toen die ouwe zich plots omdraaide en die jonge aanviel en volledig onder water duwde, secondenlang.
                              BTW : foto 3 was geen om voedsel bedelende mees, maar effectief een zich nogal aanstellend aggessief baasje. Er was geen enkele oudere mees in de buurt, dus hij had het wel degelijk tegen mij
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X