Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens?

    Ik ben nogal een leek op het gebied van fotografie, toch als ik het vergelijk met de meeste onder jullie.
    Ik heb een Canon eos 350d en gebruik nog steeds de kitlens omdat uitbreiding vrij duur is en ik eerst nog wat centjes moest verdienen. Nu heb ik eindelijk wat geld kunnen opzij zetten en mag ik aan uitbreiding denken. Daarom zou ik graag weten wat jullie me qua lens zouden aanraden? Meerdere mogen ook. Ik neem voornamelijk foto´s van dieren en soms eens van sportevenementen.
    Voor de foto´s van dieren had iemand me de sigma 70-300 mm f4,0-5,6 APO DG Macro aangeraden.
    Iemand van jullie die raad weet?
    Heel erg bedankt
    http://blackletterday.wordpress.com

  • #2
    Re: welke lens?

    Het hangt puur van je budget af. Je moet maar eens zoeken op dit forum, er wordt regelmatig over gediscussieerd.

    Wat ik van alle discussies onthoud is dat als je het je kan veroorloven, dan koop je best de lens van het merk van je fototoestel, maar anders is Sigma zéker een goed alternatief. Bijvoorbeeld de 70-300 van Nikon is kwalitatief toch wat beter en heeft VR, voor Canon weet ik het niet uit m'n hoofd.

    Wat nog een klein "nadeel" is van deze lens is het diafragma van 4-5.6, dit wordt hier altijd "minder lichtsterk" genoemd. Het probleem (persoonlijk dan) is dat het alternatief van F2.8 een pak duurder is, en persoonlijk vind ik het dat niet waard (voor meer info hierover zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=162063)

    Ik ga zelf ook voor de Sigma gaan bij mijn Nikon D80. De investering van dit toestel weegt nogal door en ik wil ook nog een goede fototas kopen, dus moet ik mezelf toch een beetje inhouden. Als er meer budget vrijkomt, ik blijf ook de telelens veel gebruiken en ik blijf stoten op de kleine nadelen, dan kan ik nog steeds een upgrade overwegen

    Comment


    • #3