Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens?

    Ik ben nogal een leek op het gebied van fotografie, toch als ik het vergelijk met de meeste onder jullie.
    Ik heb een Canon eos 350d en gebruik nog steeds de kitlens omdat uitbreiding vrij duur is en ik eerst nog wat centjes moest verdienen. Nu heb ik eindelijk wat geld kunnen opzij zetten en mag ik aan uitbreiding denken. Daarom zou ik graag weten wat jullie me qua lens zouden aanraden? Meerdere mogen ook. Ik neem voornamelijk foto´s van dieren en soms eens van sportevenementen.
    Voor de foto´s van dieren had iemand me de sigma 70-300 mm f4,0-5,6 APO DG Macro aangeraden.
    Iemand van jullie die raad weet?
    Heel erg bedankt
    http://blackletterday.wordpress.com

  • #2
    Re: welke lens?

    Het hangt puur van je budget af. Je moet maar eens zoeken op dit forum, er wordt regelmatig over gediscussieerd.

    Wat ik van alle discussies onthoud is dat als je het je kan veroorloven, dan koop je best de lens van het merk van je fototoestel, maar anders is Sigma zéker een goed alternatief. Bijvoorbeeld de 70-300 van Nikon is kwalitatief toch wat beter en heeft VR, voor Canon weet ik het niet uit m'n hoofd.

    Wat nog een klein "nadeel" is van deze lens is het diafragma van 4-5.6, dit wordt hier altijd "minder lichtsterk" genoemd. Het probleem (persoonlijk dan) is dat het alternatief van F2.8 een pak duurder is, en persoonlijk vind ik het dat niet waard (voor meer info hierover zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=162063)

    Ik ga zelf ook voor de Sigma gaan bij mijn Nikon D80. De investering van dit toestel weegt nogal door en ik wil ook nog een goede fototas kopen, dus moet ik mezelf toch een beetje inhouden. Als er meer budget vrijkomt, ik blijf ook de telelens veel gebruiken en ik blijf stoten op de kleine nadelen, dan kan ik nog steeds een upgrade overwegen

    Comment


    • #3
      Re: welke lens?

      kan iemand me wat vertellen over deze lenzen?
      Canon EF 70-200mm f/4L USM CPS
      Sigma 170-500mm f/5,0-6,3 DG APO Canon EOS
      Sigma 28-300/3,5-6,3 DG Canon Macro

      dank je wel!
      http://blackletterday.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Blackletterday Bekijk bericht
        kan iemand me wat vertellen over deze lenzen?
        Canon EF 70-200mm f/4L USM CPS
        Sigma 170-500mm f/5,0-6,3 DG APO Canon EOS
        Sigma 28-300/3,5-6,3 DG Canon Macro

        dank je wel!
        Canon EF 70-200mm f/4L USM CPS
        fantastische lens, enorm snel, scherp , mooi contrast, weinig vervorming
        alles wat je maar kan wensen voor een mooi bedrag
        veel mensen hebben deze fantastische lens en is zelfs met beeldstabilisatie verkrijgbaar (als je dr nog ns paar honderd bijgooit)

        Sigma 170-500mm f/5,0-6,3 DG APO Canon EOS
        middelmaatje.. is voor zn geld wel goed maar er is stukken beter op de markt
        als je net begint en je zoekt een dikke zoomlens (verder als 300mm) is dit de keuze

        Sigma 28-300/3,5-6,3 DG Canon Macro
        een typisch lensje voor iemand die familiekiekjes wil schieten en daarbij een lichtgewicht,compacte lens zoekt met veel bereik
        wederom krijg je waar je voor betaald dus geen mirakels verwachten.
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment

        Working...
        X