Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"PT lens" photoshop plug-in nodig bij 5D gebruik?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "PT lens" photoshop plug-in nodig bij 5D gebruik?

    Heeft iemand ervaring met de "PT lens" photoshop plug in voor correctie van lensafwijkingen bij gebruik van lenzen op Canon 5D (24-70L, 50 mm 1.4, 135 f2)?

    Corrigeert dit scherpte, vignetting en distortie?

    Is de download en betaling (http://epaperpress.com/ptlens/) te betrouwen?

    Voel me wel aangetrokken tot zo een semi-geautomatiseerde correctie en wil niet onmiddellijk investeren in DxO .

    DPreview heeft bovendien PTlens en DxO eens vergeleken en PTlens zou het beter doen...

    Reacties? Bedankt!

  • #2
    Re: "PT lens" photoshop plug-in nodig bij 5D gebruik?

    Ik gebruik het al een hele tijd en ben uiterst tevreden.
    Betrouwbare download en handig programma., Werkt stand-alone of plugin in Photoshop. De laatste werkwijze is de handigste.
    Niets dan lof dus.
    Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

    Comment


    • #3
      Re: "PT lens" photoshop plug-in nodig bij 5D gebruik?

      Je kan de download daar doen en daar 10 foto's mee bewerken, dan kun je hetzelf beoordelen.

      De scherpte ziet niet in de reeks met correcties, maar wel: vervorming(auto), virgnetering, CA en de-fishing en dat met en zonder voorbeeld. Het leest de lens en camera en lens uit de exif en je kan er voor kiezen dat bij vervormingscorrecties de foto wordt bijgesneden.

      Ik ben zeer tevreden over het programma, al mijn lenzen zitten er in, en bij de Sigma 10-20 wordt de kussenvormige vervorming helemaal weggehaald en zijn de lijnen weer recht.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: "PT lens" photoshop plug-in nodig bij 5D gebruik?

        Ik gebruik PT lens vooral om vignetting toe te voegen

        Voor onderwerpen waar vignetting een probleem zou zijn (bvb architectuur) is het gebruikte diafragma steeds zo klein dat er geen vignetting meer optreedt

        Belangrijk is de lensdistortie, PT lens doet dit wel OK, maar ik betrap er me op het meestal rechstreeks in PS te doen
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: "PT lens" photoshop plug-in nodig bij 5D gebruik?

          bedankt, zal het ook eens proberen.
          Voor sharpening dus niet geschikt. Heeft iemand trouwens hiervoor tips of goede links (bv unsharp masks setting voor 5D en 24-70, 50 1.4 en 135 f2)?

          Comment

          Working...
          X