Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dat water niet te koud daar beneden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dat water niet te koud daar beneden?

    Beestje op de springplank



    KM7D - Minolta 100/2.8 Macro - 3600 HSD

    Paul
    BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

  • #2
    Re: Is dat water niet te koud daar beneden?

    Knap idee, mooie compo.
    Maar ik heb het persoonlijk niet zo op die foto's waar je het flitslicht te nadrukkelijk ziet.

    Als ik de exif bekijk dan zou ik het volgende voorstellen:

    Iso wat hoger zetten (tot 400), zorgen dat je toestel (sensor) echt evenwijdig staat met je onderwerp, en dan je diafragma heel wat lager kiezen (F9 bijvoorbeeld). Gevolg? Je krijgt voldoende licht binnen om zonder flits te werken, je achtergrond wordt rustiger, en door de evenwijdigheid heb je toch voldoende scherptediepte om de vlieg er perfect op te krijgen.

    Maar je hebt duidelijk goeie macrovingers. Voortdoen is de boodschap
    Meer foto's op mijn website

    Comment


    • #3
      Re: Is dat water niet te koud daar beneden?

      Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
      Knap idee, mooie compo.
      Maar ik heb het persoonlijk niet zo op die foto's waar je het flitslicht te nadrukkelijk ziet.

      Als ik de exif bekijk dan zou ik het volgende voorstellen:

      Iso wat hoger zetten (tot 400), zorgen dat je toestel (sensor) echt evenwijdig staat met je onderwerp, en dan je diafragma heel wat lager kiezen (F9 bijvoorbeeld). Gevolg? Je krijgt voldoende licht binnen om zonder flits te werken, je achtergrond wordt rustiger, en door de evenwijdigheid heb je toch voldoende scherptediepte om de vlieg er perfect op te krijgen.

      Maar je hebt duidelijk goeie macrovingers. Voortdoen is de boodschap
      Hier kan ik mij in vinden.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Is dat water niet te koud daar beneden?

        Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht

        Als ik de exif bekijk dan zou ik het volgende voorstellen:

        Iso wat hoger zetten (tot 400), zorgen dat je toestel (sensor) echt evenwijdig staat met je onderwerp, en dan je diafragma heel wat lager kiezen (F9 bijvoorbeeld). Gevolg? Je krijgt voldoende licht binnen om zonder flits te werken, je achtergrond wordt rustiger, en door de evenwijdigheid heb je toch voldoende scherptediepte om de vlieg er perfect op te krijgen.
        Bedankt voor de raad.
        Ik werk bij voorkeur met natuurlijk licht (zie andere posts), maar dit keer heb ik de flits nog een keertje bovengehaald. Eigenlijk viel het werken met de flits nog goed mee, maar zoals je zegt krijg je met natuurlijk licht zachtere, rustigere beelden.
        We zullen nog maar wat blijven oefenen zeker.


        Paul
        BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

        Comment

        Working...
        X