Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

    Ik overweeg om mijn huidige kitlens (18-55) op m'n D50 te vervangen door een 18-200 van Tamron.

    Nu ben ik deze middag bij de Brugse fotowinkels hier en daar gaan rondvragen mbt de 18-200 Tamron. (Natuurlijk stukken duurder dan de online-winkels)

    Maar één zei me dat er een nieuwe 18-200 v. Tamron zou uitkomen met beeldstabilisatie. Heeft iemand van jullie deze lens ergens gezien ?

    Mvg,
    Christof
    Nikon D50 - Canon EOS 3000 (als uiterste backup)
    LIDNUMMER : BD0793BE

  • #2
    Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

    Of er zo'n Tamron 18-200 met beeldstabilisatie zou uitkomen weet ik niet, maar feit is dat Sigma een 18-200 OS (beeldstabilisatie) heeft aangekondigd die over niet al te lange tijd in de winkel zou moeten verschijnen. Het zal nu afwachten zijn of deze goed presteert, en wat de prijs zal zijn, vermoedelijk zal de prijs zitten tussen de huidige Sigma 18-200 (zonder OS) en de Nikkor 18-200 VR.
    Last edited by Wim 76; 22 mei 2007, 21:18.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

      Ondertussen heb ik wel al heel positieve commentaar gelezen wat de nieuwe Tamron 18-250 betreft: minstens even goed en op sommige vlakken (incl. beeldkwaliteit) beter dan de 18-200.
      Misschien ook deze even meenemen in de vergelijking.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

        Ik ben afgelopen weekend ff bij de mediamarkt in bergen op zoom binnengestapt.
        Toevallig stond daar een vertegenwoordiger van tamron.

        Die wist mij te vertellen dat ze binnenkort met verschillende lenzen met beeldstabilisatie op de markt zouden komen,
        aangezien nikon en sigma lenzen hebben die deze functie al hebben.

        Hij had het er ook over dat er lenzen kwamen met een focus motor, aangezien de D40 / D40x bezitters automatisch naar sigma of nikon lenzen kijken, en tamron wil hier begrijpelijkerwijs ook van meesnoepen.

        Ik heb dit alleen van hem vernomen dus als hij liegt lieg ik mee

        Btw, over de tamron 18-250 ( deze heeft geen stabilisatie waar de TS om vroeg ), voor 300euro meer heb je de Nikon AF-S DX 18-200 F/3.5-5.6G VR
        Is toch een berg meer lens naar mijn inziens ( mag ook wel voor dat prijsverschil )

        Greetz rich
        Last edited by DrJeckyll; 22 mei 2007, 21:48.
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

          Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
          Btw, over de tamron 18-250 ( deze heeft geen stabilisatie waar de TS om vroeg ), voor 300euro meer heb je de Nikon AF-S DX 18-200 F/3.5-5.6G VR
          Is toch een berg meer lens naar mijn inziens ( mag ook wel voor dat prijsverschil )
          Of het een berg meer lens is, weet ik niet. Als je de testresultaten van www.photozone.de bekijkt, dan blijkt dat het voordeelbergje toch heel beperkt van omvang te zijn (bv. meer vervorming op 18mm, gelijkaardige vignetering, wel betere scherpte), terwijl de meerkost vrij aanzienlijk is (voor €300 meer heb je een leuke flitser of 50/1.4 extra) . Het voornaamste voordeel lijkt me gewoon de VR te zijn...

          Dus als de feedback van sommigen klopt dat de Tamron 18-250 effectief zoveel beter is qua scherpte dan de 18-200, dan is dat misschien lang zo'n slechte keuze nog niet. Maar dan moet je het dus wel zonder VR stellen.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

            Het is btw de VR-II versie en de focusmotor niet te vergeten.

            maar als je bij Tom Hogan kijkt, of bij Ken Rockwell dan zijn het toch bijna allemaal positive reacties.

            Het is hierbij niet mijn bedoeling om de tamron af te kraken of de nikon op te hemelen oid.
            Het zullen beide goede lenzen zijn voor de prijsklasse, maar ik kijk een beetje naar de verschillen en dan een VR en een focusmotor plus de goede recensies die ik gezien heb zouden mij doen denken dat de nikon een stuk beter is.
            ( alhoewel je dit alleen zelf uit zal kunnen vinden door deze 2 naast elkaar te testen )
            Want wie fotografeert nu eingelijk alleen testsystemen?, neem aan dat het in de praktijk allemaal wel meevalt. ( correct me if i'm wrong )

            En op iedere lens / body of weet ik veel wat is wel iets op aan te merken denk ik zo.

            Even een vraagje het:
            "(bv. meer vervorming op 18mm, gelijkaardige vignetering, wel betere scherpte)"

            Waar baseer je dit op aangezien Photozone de tamron variant niet getest heeft ?

            Greetz rich
            Last edited by DrJeckyll; 22 mei 2007, 22:43.
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

              Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Het is btw de VR-II versie en de focusmotor niet te vergeten.

              maar als je bij Tom Hogan kijkt, of bij Ken Rockwell dan zijn het toch bijna allemaal positive reacties.

              Het is hierbij niet mijn bedoeling om de tamron af te kraken of de nikon op te hemelen oid.
              Het zullen beide goede lenzen zijn voor de prijsklasse, maar ik kijk een beetje naar de verschillen en dan een VR en een focusmotor plus de goede recensies die ik gezien heb zouden mij doen denken dat de nikon een stuk beter is.
              ( alhoewel je dit alleen zelf uit zal kunnen vinden door deze 2 naast elkaar te testen )
              Want wie fotografeert nu eingelijk alleen testsystemen?, neem aan dat het in de praktijk allemaal wel meevalt. ( correct me if i'm wrong )

              En op iedere lens / body of weet ik veel wat is wel iets op aan te merken denk ik zo.

              Even een vraagje het:
              "(bv. meer vervorming op 18mm, gelijkaardige vignetering, wel betere scherpte)"

              Waar baseer je dit op aangezien Photozone de tamron variant niet getest heeft ?

              Greetz rich





              Ik heb zelf de 18-200 van Nikon,en deze lens is fantastisch als allrounder,maar heeft ,naast de gebruikelijke ultra zoom nadelen (zoals minder lichtsterkte,vervorming vooral bij groothoek en minder scherp dan een prime),een vervelend nadeel:zoom creep.Richt je de camera naar beneden,om eventjes je foto te beoordelen op lcd,dan zakt de zoom helemaal uit,wordt dubbel zo lang en lijk je een paard in de weide .Richt je de camera naar boven onder een hoek van meer dan 45°,dan zakt hij in,en ben je verplicht hem met je linkerhand in de stand te houden.Als de lens echt gloednieuw is heeft ze dit nog niet,maar de ervaring leert dat ELKE Nikon 18-200 hier vroeg of laat mee te maken krijgt.De remedie is echter simpel:kleef een stripje van die gele crèpe tape aan de onderzijde van de lens in uitgeschoven stand en voilà:geen zoom creep meer.


              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

                Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                Waar baseer je dit op aangezien Photozone de tamron variant niet getest heeft ?

                http://www.photozone.de/8Reviews/len...3563/index.htm
                http://www.photozone.de/8Reviews/len...3563/index.htm
                http://www.photozone.de/8Reviews/len...56vr/index.htm
                Zelfde site, zelfde testprocedure. Resultaten zouden redelijk goed vergelijkbaar moeten zijn.

                Voorlopig geen photozone-test voor de 18-250; wel een andere site :
                http://photoclubalpha.com/?p=3
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

                  ah ok, ja ik had alleen de verglijking gezocht 18-200VR - 18-250

                  Ik denk zelf dat je dit het beste kan verglijken als 1 site deze 2 naast elkaar beoordeeld maja wie ben ik.

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

                    Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                    "(bv. meer vervorming op 18mm, gelijkaardige vignetering, wel betere scherpte)"
                    Waar baseer je dit op aangezien Photozone de tamron variant niet getest heeft ?
                    Dit stukje was gebaseerd op de vergelijking 18-200 van beide merken door Photozone.

                    Ik ga er nu even van uit dat Tamron er met 18-250 in slaagt minstens even goed te doen als met de 18-200 (wat hen - op basis van de review op de tweede site - blijkbaar gelukt is: hij vergelijkt de 18-250 met de KM18-200 en verkoopt de laatste. De KM-versie is een variant van de originele Tamron.)

                    Nu, het gaat me er helemaal niet om welke van deze lenzen de beste is. Het enige wat ik wil meegeven, is dat de Tamron 18-250 heel waarschijnlijk een interessante lens is om mee te nemen in een evaluatie voor aankoop als je over superzooms spreekt, en dat ook voor Nikon-gebruikers. Weliswaar geen VR en tragere AF (denk ik), maar wel vergelijkbaar qua beeldkwaliteit en een pak goedkoper (zie zelf maar eens hoeveel % precies).
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

                      Wie in de geburen van Herentals woont mag altijd eens de 18-250 komen testen . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Wie in de geburen van Herentals woont mag altijd eens de 18-250 komen testen . . .
                        Als dat geen mooi aanbod is
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

                          Inderdaad K2

                          Je hebt helemaal gelijk

                          als ik die sites bekijk zoals jij zegd dan is dat prijsverschil wel erg veel verschil als je de qualiteit vergelijkt.

                          Greetz rich
                          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II

                            Heb vandaag deze lens gekocht en reeds uitgeprobeerd. Eerste vaststellingen zijn positief.
                            Weegt niet te veel waarvoor ik een beetje vreesde, moet wel gewoon worden.
                            Op de lens staat nog: Macro 62 A14 - wat dit betekent weet ik niet! Zou dit willen zeggen dat men macro kan trekken? Iemand op de hoogte?

                            Foto's kan je eventueel hier bekijken: https://picasaweb.google.com/1112169...eSeptember2011
                            Groetjes, Peter
                            Last edited by Peteonline; 27 september 2011, 21:29.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D

                              Misschien moet je even een nieuw topic aanmaken, want je hebt zojuist een topic van bijna 4.5 jaar oud omhoog gehaald!

                              Ik heb even gegoogled naar die lens; die macro betekent idd gewoon macro :P 62 staat waarschijnlijk voor de filtermaat die er op moet (want dat is toevallig de filtermaat die er op moet). A14 staat misschien voor aspherical maar dat weet ik niet zeker.
                              Kijk ook even KLIK. Een ietwat minder oud topic
                              Hier zal wel een modje bijkomen :P
                              Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

                              Comment

                              Working...
                              X