Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zebravink

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zebravink

    Hallo !

    Ik ben nieuw op dit forum en wil mijn kennis qua fotografie graag uitbreiden (deze is namelijk heel nihil).
    Ik heb een 'simpele' camera; als ik deze vergelijk met wat de meeste hebben: Canon Powershot S3.
    Ik wilde me niet meteen wagen aan een spiegelreflex aangezien ik nog moeite heb met de basisbegrippen

    Ik heb gisteren een stuk van mijn gebruikershandleiding doorgelezen en vandaag wat uitgeprobeerd op de volière die we in onze tuin hebben staan.

    Mijn eerste probeersel. Helemaal nog niet zo goed als ik het vergelijk met de foto's hier, maar zoals gezegd: het was een probeersel en dit kwam er uit als 1 van de betere foto's.

    Instellingen (die ik me nog herinner):
    diafragma: F8.0
    Sluitertijd: 1/50
    ISO: 200



    Ik kan helemaal geen foto's bewerken dus mooier maken lukt me niet. Ik vind het jammer dat je het gaas er wat op kan zien (2 verticale grijze wazen)
    Verder vond ik het, voor mijn doen, zo slecht nog niet.

    Tips of opbouwende kritiek is natuurlijk meer dan welkom Ik ben hier tenslotte om te leren

    Groetjes
    Last edited by PriemGirl; 22 mei 2007, 21:10.
    Canon PowerShot S3

  • #2
    Re: Zebravink

    @priem girl,
    met een simpel progammatje (adobe fotoshop starter editie) heb ik een klein beetje verbeteringen aan gebracht,als je de foto weg wilt moet je het maar zeggen hoor,

    [IMG][/IMG]

    -zoals je ziet ,kom de foto nu iets beter naar voor,in dit progje kan je ook je exifgegevens lezen ,voor als je uw exif gegevens wilt opvragen.
    -wat heb ik nu gedaan,dat is gewoon auto verbeteringen toegepast en het resultaat is al heel wat beter,dit is mischien een idee om in de toekomst een dergelijk progamma te gebruiken,je kan altijd zelf ook een beetje met de levels spelen en naar je eigen smaak aanpassen.
    -best is ook in de toekomst posten bij foto discussie en niet in showcase.
    Mvg Daniel.

    Comment


    • #3
      Re: Zebravink

      Oh excuses! Nu zie ik inderdaad dat ik de foto beter daar had geplaatst

      De foto ziet er al een stuk levendiger uit zo ! Je hoeft hem helemaal niet weg te doen Prachtig!
      Ik zal eens wat info opzoeken over dat programmaatje; het is wel handig als je de foto reeds zoveel mooier kan maken met een paar simpele klikjes

      Bedankt!
      Canon PowerShot S3

      Comment


      • #4
        Re: Zebravink

        Oorspronkelijk geplaatst door PriemGirl Bekijk bericht
        Oh excuses! Nu zie ik inderdaad dat ik de foto beter daar had geplaatst

        De foto ziet er al een stuk levendiger uit zo ! Je hoeft hem helemaal niet weg te doen Prachtig!
        Ik zal eens wat info opzoeken over dat programmaatje; het is wel handig als je de foto reeds zoveel mooier kan maken met een paar simpele klikjes

        Bedankt!
        het progammatje is gratis,zie de link
        http://www.adobe.com/nl/products/pho...m/starter.html

        Mvg des

        Comment


        • #5
          Re: Zebravink

          Veel kijken en de commentaren volgen, levert je heel veel op. Laat je vooral niet ontmoedigen, blijven oefenen is de boodschap, niets komt vanzelf....
          https://www.behance.net/Lynx1966

          Comment


          • #6
            Re: Zebravink

            2 kleine tips : let goed op je wit , de structuur van je takje is sporeloos en als het een beetje ook letten op je achtergrond.

            maar blijven oefenen en dan worden we ooit zo goed als de profs hier
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment

            Working...
            X