Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

    Dag iedereen,

    Ik ben nu al drie maanden bezig met mijn lens te kiezen en het begint me een beetje tegen te steken Ik heb hier al ontzettend veel informatie gehad, maar de lens die ik wou kopen, komt maar niet uit. Aangezien het de laatste maand is voor de cashback actie, ben ik nu opzoek naar een vegelijkbare lens.

    Ik ben een student wiens hobby fotografie is. Dus kom aub niet af met prijzen van > 1000 euro voor één lens

    Deze lenzen heb ik gevonden die er vrij goed uitzien:
    Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM => goedkoop en krijgt possitieve reviews / zoom te weinig? SPREEKT MIJ AAN
    Canon EF 24-105mm f/4L IS USM => misschien te duur voor het geen ik wil? SPREEKT MIJ AAN
    Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM => een "zoom" lens? dus geen goeie lens om gewoon mee foto's te maken? SPREEKT MIJ AAN
    Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM => goedkoop / ziet er minder stevig uit
    Canon 24-85mm f/3.5-4.5 USM 24-85 => Krijgt kritiek op de "distortion"
    Canon 17-55mm 17-55 f/2.8 IS USM => krijgt kritiek dat hij te traag zou afstellen
    Het is de bedoeling dat dit een lens is om mee op reis te gaan. Geen professionele fotografie dus.
    Alvast bedankt voor jullie hulp
    Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
    Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

  • #2
    Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

    Ik heb eigenlijk ook een beetje hetzelfde keuze probleem, maar ik begin toch al een lichte voorkeur te krijgen.

    Enkele weken geleden heb ik even de Canon 24-105mm kunnen testen.
    De kwaliteit van de foto's was prima! Ook voelt de lens heel stevig aan.
    En IS is ook wel een pluspunt!

    Ik beschik reeds over een groothoek (Canon 10-22) en dan lijkt deze voor mij een goeie aanvulling te zijn.

    Indien je nog niet beschikt over een groothoek kun je bij het fotograferen van gebouwen (en eventueel landschappen) wel wat problemen ondervinden... dan kun je beter kiezen voor de Canon 17-55mm, wat ook een zeer goeie lens blijkt te zijn!

    Of al eens gedacht aan de Canon 17-85mm? Deze lens is wat goedkoper, maar is zeker niet slecht qua kwaliteit. Ook het bereik van 17-85mm lijkt me zeer handig om op reis te gaan!

    Eerst en vooral kun je best de keuze maken welk bereik je wil: groothoek, standaard of liever tele... ?
    Dit zal je keuze al een heel stuk vergemakkelijken denk ik

    Succes nog en ik ben benieuwd welke het zal worden
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

      Oorspronkelijk geplaatst door soulplayer Bekijk bericht
      Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM => een "zoom" lens? dus geen goeie lens om gewoon mee foto's te maken?
      Bgrijp deze opmerking niet zo goed, want het zijn allemaal zoomlenzen.

      Kijk eens in de exif van je oude foto's welke range van brandpunten je het meest gebruikt.

      Wil je vaak in donkere situaties fotograferen kies dan de lichtsterkste.

      Alleen op de getalletjes afgaand zou ik de onderste kiezen, maar het is de 'goede' uitvoering van de kitlens.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

        Het is de bedoeling om ermee reisfoto's te maken:

        foto's van kampeertocht
        Foto's van wandelingen
        Kajakken (allez dit zien we nog)
        ...

        Ook ben ik begeleider in een jeugdatelier, dus daar zouden ook foto's van worden gemaakt:

        Kinderen die aan het knutselen zijn
        Kinderen die ontvoerd worden (ons stadsspel)
        Kinderen die aan het dansen zijn
        Voorstellingen...

        De lens zelf zou ook wat moeten kunnen inzomen, maar dan zoals een gewoon foto-toestel (bv 6X)...

        Ik zelf ken weinig van reflexcamera's. Ik werkte al de hele tijd met een Fujie S7000 finepix.
        Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
        Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

        Comment


        • #5
          Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

          Oorspronkelijk geplaatst door soulplayer Bekijk bericht
          Het is de bedoeling om ermee reisfoto's te maken:

          foto's van kampeertocht
          Foto's van wandelingen
          Kajakken (allez dit zien we nog)
          ...

          Ook ben ik begeleider in een jeugdatelier, dus daar zouden ook foto's van worden gemaakt:

          Kinderen die aan het knutselen zijn
          Kinderen die ontvoerd worden (ons stadsspel)
          Kinderen die aan het dansen zijn
          Voorstellingen...

          De lens zelf zou ook wat moeten kunnen inzomen, maar dan zoals een gewoon foto-toestel (bv 6X)...

          Ik zelf ken weinig van reflexcamera's. Ik werkte al de hele tijd met een Fujie S7000 finepix.
          Ik heb de 17-85 gehad, prima lens, maar toen ik mijn kids tijdens een schoolfeestje wou fotograferen moest ik al snel naar ISO 800 en 1600 gaan om geen bewogen beelden te krijgen, daarom heb ik nu de 17-55 IS gekocht, vrij duur in aankoop, maar ik kan je verzekeren dat die 2.8 voor kinderen perfect werkt ... enige nadeel, loopt maar tot 55mm, dus je zal nog een tele nodig hebben, dan komt de 70-300 IS in aanmerking.
          Ideaal zou de 70-200 f2.8 IS zijn, maar de prijs daarvan ik veronderstel niet dat jij zomaar 1800 Euro op tafel zal leggen.

          Volgens mij een ideale all-round combinatie is de 17-85IS samen met de 70-300IS, misschien niet de 'beste' set, maar voor rond de 1000 Euro heb je een heel degelijke set die je in de meeste omstandigheden prima van pas zal komen ... lichtsterkere lenzen kosten gewoon direct 2 of 3 keer zoveel, en zijn alleen maar echt nodig als je in speciale, donkere omstandigheden moet fotograferen, voor het meeste werk zijn de bovenstaande lenzen ideaal.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

            Dus het is niet mogelijk om één lens te kopen zoals de sigma 18-200mm van canon?
            Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
            Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

            Comment


            • #7
              Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

              Oorspronkelijk geplaatst door soulplayer Bekijk bericht
              Dus het is niet mogelijk om één lens te kopen zoals de sigma 18-200mm van canon?
              Idd, Canon heeft geen 18-200, wel een 28-200, maar dan mis je wel 10mm breedhoek.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

                heeft geen beeldstabilisator

                Dus er is geen vergelijkbare lens zoals de sigma? zoals ik al zei, ben ik nog maar een beginner, dus schiet me niet dood met deze vraag:
                "Wat bedoel je met, mis je wel 10mm breedhoek?"
                Last edited by soulplayer; 22 mei 2007, 21:18.
                Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
                Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

                Comment


                • #9
                  Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

                  "Canon 17-55mm 17-55 f/2.8 IS USM => krijgt kritiek dat hij te traag zou afstellen "

                  Wat wordt er daarmee bedoeld, de autofocus-snelheid van die lens is toch zeker geen probleem (ik merk weinig of geen verschil ten opzichte van de 24-105 f4 L IS). Vorige zondag heb ik met die lens foto's gemaakt van oldtimers (bromfietsen en motoren), en van de serie die ik gemaakt heb van de wegrijdende deelnemers (in beweging dus) zijn er echt niet veel mislukt (bij de minder goede foto's kwamen de brommers te snel na elkaar, en daardoor was ik zelf niet snel genoeg om ze goed te kunnen fotograferen).
                  Met een Sigma 18-50 EX DC of een Tamron 28-75 f2,8 XR DI had ik in die omstandigheden heel wat minder bruikbare foto's.
                  De scherpstelling werkt heel snel in combinatie met Servo AF .


                  Canon heeft nog geen 18-200 met beeldstabilisatie, misschien dat die er ooit nog wel komt, maar het is heel moeilijk om een superzoom te bouwen die ook nog goede optische kwaliteiten heeft. Als ze dus een echt goede 18-200 met beeldstabilisatie willen maken, dan zal die ook niet goedkoop zijn.

                  Van de Sigma 18-200 OS heb ik nog niet veel gezien, ik weet zelfs niet of die al leverbaar is...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

                    Oorspronkelijk geplaatst door soulplayer Bekijk bericht
                    "Wat bedoel je met, mis je wel 10mm breedhoek?"
                    Wel, die Canon 28-200 begint pas op 28mm, terwijl de Sigma die jij in het oog hebt, begint op 18mm. Da's dus 10mm verschil in brandpuntafstand, maar dat maakt een behoorlijk verschil in breedhoek.
                    Als je weidse fotos wil maken (landschap, panorama, ...) zal dat met een 18mm gemakkelijker gaan dan met een 28mm.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

                      Hmmm ik weet niet waar jij de commentaren haalt uit dat lijstje en hoe je aan dergelijk lijstje komt maar het is nogal raar.

                      28-135: hier mis je breedhoek veel meer dan je tele mist.
                      24-105L : je wou toch geen 1000€ lens dus deze kan al niet.
                      70-300: dit is goed als bijkomende lens maar beginnen aan 70 is veel te hoog. En dus gewoon een heel slechte keuze voor wat je wil.
                      55-200: idem
                      24-85: nog steeds niet genoeg breedhoek en al bij al niet zo een interessante lens volgens mij
                      17-55 : weer een te dure lens want +- 1000e. Maar te traag welke idioot (sorry echt geen andere term voor) komt er nu zoiets verklaren....jongens toch

                      En de meest voor de hand liggende keuze de 17-85 IS daar heb je het dan niet over. Waarom niet eigenlijk. Een mooi bereik, een haalbare prijs met nog een cashback erboven op, IS, USM.

                      Uiteindelijk is een lenskeuze iets heel persoonlijks maar je lijste dat ziet er toch heel irrationeel uit eerlijk gezegd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

                        [QUOTE=Kevlar;1414152]Hmmm ik weet niet waar jij de commentaren haalt uit dat lijstje en hoe je aan dergelijk lijstje komt maar het is nogal raar.

                        24-105L : je wou toch geen 1000€ lens dus deze kan al niet.
                        kost: 717,14 euro

                        17-55 : weer een te dure lens want +- 1000e. Maar te traag welke idioot (sorry echt geen andere term voor) komt er nu zoiets verklaren....jongens toch
                        => 686,41 euro
                        => review: http://www.photozone.de/8Reviews/len...5_28/index.htm

                        En de meest voor de hand liggende keuze de 17-85 IS daar heb je het dan niet over. Waarom niet eigenlijk. Een mooi bereik, een haalbare prijs met nog een cashback erboven op, IS, USM.
                        Deze lens bevat toch geen USM?

                        De lenzen zijn gekozen door wat ze in de winkel hadden. Dan kon ik ze direct gaan kopen.
                        Last edited by soulplayer; 23 mei 2007, 06:55.
                        Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
                        Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

                          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Wel, die Canon 28-200 begint pas op 28mm, terwijl de Sigma die jij in het oog hebt, begint op 18mm. Da's dus 10mm verschil in brandpuntafstand, maar dat maakt een behoorlijk verschil in breedhoek.
                          Als je weidse fotos wil maken (landschap, panorama, ...) zal dat met een 18mm gemakkelijker gaan dan met een 28mm.
                          Het is vooral de bedoeling om sfeer foto's te maken. Landschappen zijn nu niet echt sfeer foto's (tenzij ondergaande zon ofzo )
                          Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
                          Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

                            [QUOTE=soulplayer;1414287]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Hmmm ik weet niet waar jij de commentaren haalt uit dat lijstje en hoe je aan dergelijk lijstje komt maar het is nogal raar.


                            kost: 717,14 euro

                            => 686,41 euro
                            => review: http://www.photozone.de/8Reviews/len...5_28/index.htm



                            Deze lens bevat toch geen USM?

                            De lenzen zijn gekozen door wat ze in de winkel hadden. Dan kon ik ze direct gaan kopen.
                            Waar krijg je die prijzen? Dat ljken me prijzen zonder BTW en de cashback meegerekend... Dus voor de zekerheid nog even navragen! De standaardprijs voor dei 17-55 en 24-105 is idd een €999 (en dan bedoel ik al de prijs in de betere/goedkopere winkel, niet de standaard verkoopsprijs door Canon aanbevolen!).
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

                              [QUOTE=soulplayer;1414287]
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              kost: 717,14 euro

                              => 686,41 euro
                              => review: http://www.photozone.de/8Reviews/len...5_28/index.htm



                              Deze lens bevat toch geen USM?

                              De lenzen zijn gekozen door wat ze in de winkel hadden. Dan kon ik ze direct gaan kopen.
                              De 24-105 lijkt effectief wat in prijs gezakt en met cashback kan je die vinden voor 820€. 717€ lijkt mij een heel sterke prijs. Waar vind je die? Mag ik dan besluiten dat je budget wel tot 1000€ gaat? Want de manier waarop je het voorstelde wou je geen dure lens en dat is deze toch nog steeds.

                              De 17-55 kan je met cashback eraf ook voor +-830€ vinden. Dus misschien dus wel iets voor jou. Indien ja zeker doen geen seconde twijfelen.
                              Want dat trage lens gedeelte daar vind ik niets van terug in de link die je doorgeeft. Zou ook heel verbazend zijn want dat is ie zeker niet, het tegendeel is namelijk wel waar. Het is een heel snelle zoom. Want F2.8 snellere zooms bestaan niet en een trage AF heeft ie zeker ook al niet ook niet dus.....

                              De 17-85 heeft IS en USM. Ik weet niet waarom je denkt van niet. Ga hier maar kijken link

                              Is er een belgische winkel waar je deze prijzen kan vinden met BTW? Laat mij dan maar weten waar ik ben geinteresseerd. En dan moet de cashback daar ook nog af....Ergens klopt er toch iets niet vrees ik.

                              Comment

                              Working...
                              X