Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

    Dag iedereen,

    Ik ben nu al drie maanden bezig met mijn lens te kiezen en het begint me een beetje tegen te steken Ik heb hier al ontzettend veel informatie gehad, maar de lens die ik wou kopen, komt maar niet uit. Aangezien het de laatste maand is voor de cashback actie, ben ik nu opzoek naar een vegelijkbare lens.

    Ik ben een student wiens hobby fotografie is. Dus kom aub niet af met prijzen van > 1000 euro voor één lens

    Deze lenzen heb ik gevonden die er vrij goed uitzien:
    Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM => goedkoop en krijgt possitieve reviews / zoom te weinig? SPREEKT MIJ AAN
    Canon EF 24-105mm f/4L IS USM => misschien te duur voor het geen ik wil? SPREEKT MIJ AAN
    Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM => een "zoom" lens? dus geen goeie lens om gewoon mee foto's te maken? SPREEKT MIJ AAN
    Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM => goedkoop / ziet er minder stevig uit
    Canon 24-85mm f/3.5-4.5 USM 24-85 => Krijgt kritiek op de "distortion"
    Canon 17-55mm 17-55 f/2.8 IS USM => krijgt kritiek dat hij te traag zou afstellen
    Het is de bedoeling dat dit een lens is om mee op reis te gaan. Geen professionele fotografie dus.
    Alvast bedankt voor jullie hulp
    Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
    Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

  • #2
    Re: Canon lenzen ipv sigma 18-200 mm OS

    Ik heb eigenlijk ook een beetje hetzelfde keuze probleem, maar ik begin toch al een lichte voorkeur te krijgen.

    Enkele weken geleden heb ik even de Canon 24-105mm kunnen testen.
    De kwaliteit van de foto's was prima! Ook voelt de lens heel stevig aan.
    En IS is ook wel een pluspunt!

    Ik beschik reeds over een groothoek (Canon 10-22) en dan lijkt deze voor mij een goeie aanvulling te zijn.