Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Typisch in mei:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Typisch in mei:

    Gisteren tijdens het zoeken naar interessante dingen in de tuin om nog wat te oefenen met mn camera, kwam ik een nestje in de buksus plant tegen.

    Omdat het getrokken is met de losse hand en een halve meter boven mn hoofd is het bekje ietwat onscherp uitgedraait.

    Na edit: Foto weggehaald uit respect voor anderen.
    Ten eerste heb ik weer wat bijgeleerd.
    Ten tweede wens ik nog even te reageren op sommige zaken hieronder genoteerd:
    - Volgens kb van 1981 ben ik wettelijk gezien wel degelijk in orde daar dit op een bewoond erf getrokken is.
    - Ik respecteer de mensen die zeggen dat ze dit niet vinden kunnen in de optiek van die wet en de schrik van het vogeltje, al vond ik het schattig om zien, het beestje had inderdaad schrik, maar ik denk dat dat eerder van mijn kat was die ik juist voor ik de foto trok, heb weggejast.
    - Ik wil deze foto eigenlijk nog eens opnieuw maken, maar dat is geen optie (voor fotodiscussie).

    Jammer maar helaas, discussie gesloten, iedereen content en ik weer wat bijgeleerd.
    Last edited by Johaninho; 22 mei 2007, 13:33.
    Mvg,
    Johan

  • #2
    Re: Typisch in mei:

    Let hiermee op !
    Voor je 't weet wordt dit jong verlaten omdat je het nest verstoorde.

    Comment


    • #3
      Re: Typisch in mei:

      Afgezien van het feit dat het een barslechte foto is, kan ik weinig respect opbrengen voor je handelswijze.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Typisch in mei:

        Hm hm hm
        Weinig respect voor mijn handelswijze?
        Ik zie niet in wat hier fout aan is?
        Een buxus met hierin een aanzienlijk gat waardoor je tot op het nest kon kijken... Foto die getrokken is vanop anderhalve meter... Ik vraag me af wat er mis is met mijn handelswijze... Het beestje had helemaal geen schrik en vanochtend lag het er nog braafjes. (En ik houd mijn katten in het oog dat ze er niet bijkunnen...)
        Dat je de foto afbreekt, tot daaraan toe, maar je uistpreken over een handelswijze die ik tot voor dit bericht nergens neergezet heb, is allerminst gepast.

        Maar verder. Wat had voor jou de foto wel kunnen doen slagen? Afbreken kan iedereen, iets opbouwends vermelden is een kunst.
        Mvg,
        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Typisch in mei:

          johan, nestfotografie is strafbaar ...
          niet opzettelijk, maar door onwetendheid begeef je je op glad ijs.
          (ik zoek je even een link)

          1. http://www.bvnf.be/vl_paginas/vl_home_code.htm
          3 Nestfotografie van vogels is uitgesloten.
          Het fotograferen van vogels in de ‘nabijheid’ van een nest is af te raden.

          * Door af te zien van nestfotografie van vogels in het algemeen wordt vermeden
          aanleiding te geven tot het maken van nestopnamen van vogels die storingsgevoelig zijn.

          * Soorten, waarvan algemeen bekend is dat zij de aanwezigheid van mensen tolereren
          (eventueel afhankelijk van plaats en tijd), kunnen wel in de ‘nabijheid’ van het nest
          gefotografeerd worden mits strikte inachtneming van het basisprincipe (bijvoorbeeld klippenvogels).

          2 .en om elsan's quote te quoten:
          - 9 september 1981 -

          Koninklijk Besluit betreffende de bescherming
          van vogels in het Vlaamse Gewest
          (Belgisch Staatsblad van 31 oktober 1981)

          "..."
          Art. 3. - Het is te allen tijde en om het even waar verboden de vogels bedoeld in artikel 1, gemakkelijk herkenbare delen van deze vogels of uit deze vogels verkregen producten, evenals hun eieren, te bemachtigen, te doden of te verdelgen, te vervoeren, door te voeren en, zelfs tijdelijk, in of uit te voeren behoudens de in dit besluit vermelde afwijkingen.
          Het is eveneens verboden nesten van de vogels die onder de toepassing van dit besluit vallen opzettelijk te verstoren, weg te nemen of te vernielen.
          Het is eveneens verboden volwassen vogels op of nabij hun nest te fotograferen of te pogen dit te doen, uitgezonderd bij de nesten die zich bevinden op een bewoond erf.

          Einde citaat

          mm
          Last edited by mm; 22 mei 2007, 13:19.
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Typisch in mei:

            Ahzo.

            Ik moet zeggen dat ik gefascineerd ben door de natuur, maar ook is het zo dat ik van die dingen totaal niet op de hoogte ben . Neem daarbij ook nog eens dat dit in mijn eigen tuin, in mijn eigen gekweekte buxusplant is. Dan denk je daar niet bij na. In ieder geval, die link is steeds welkom, zo weet ik dat ook weer.

            Kan ik de foto beter weghalen dan? Ik heb geen zin om voor een hobby een cv in mijn bus te krijgen.
            Mvg,
            Johan

            Comment


            • #7
              Re: Typisch in mei:

              zo'n vaart zal het wel niet lopen, johan,
              maar de foto er af halen zou wel een teken
              van goede wil zijn

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Typisch in mei:

                -wat de vorge posters bedoelen,
                is dat er een wet bestaat ter bescherming van de vogels,en men nestfotografie verbied,je moet eens googelen en dan vind je het wel ,
                -wat de foto betreft ,,jammer maart helaas , die is inderdaad niet echt goed ,de scherpte ligt op de staart ,het vogeltje kijkt een beetje angstig vind ik en geeft weer dat hij het niet leuk vind om zo benaderd te worden,van een reus met een foto toestel,de kleuren vind ik ook niet echt goed,,
                -dat geeft allemaal maar minwaarden weer en ik geef dan ook geen punten,mischien eens de moeite doen en je even concentreren op wat andere vogels en deze dan posten,in fotodiscussie dan krijg je beslist de nodige richt en hulpmiddelen van de keners aangereikt.

                hopelijk begrijp je het nu beter
                Mvg des

                Comment

                Working...
                X