Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop: waar, wanneer, hoe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop: waar, wanneer, hoe

    Ik zoek dus een nieuw fototoestel aan te kopen. Momenteel is het digitaal compact, en zoek over te stappen naar Digitaal reflex.

    Ik zou het toestel degelijk moeten kennen binnen een jaar.
    Wanneer zou ik best kopen: ruim op voorhand om alles goed te leren kennen of toch nog wachten op nieuwe toestellen, promoties, ...

    Dan de vraag waar je best materiaal koopt: lokale fotoboer die je goed kent of een verder afgelegen goedkopen grote winkel?
    Is het beter om de body en lenzen apart te nemen?

    Momenteel twijfel ik tussen de volgende toestellen:
    Sony A100
    Nikon D80
    Canon EOS 400
    allen met een lensbereik (equiv) rond de 28-120mm (mag ook kleiner als er een aparte tele-zoom bij zou komen)

    Budget voor alles (toestel, lenzen, geheugenkaart, batterijen, monopoot, draagtas, ...) ongeveer 1000€ à 1400€
    ...iter est meta

  • #2
    Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

    Tja het is maar hoeveel geduld je hebt he'
    Ik zou hem nu kopen maarja ik ben een beetje ongeduldig type
    Je moet maar zo denken dat er net zoals bij computers steeds weer veel betere toestelen komen
    Al is het verschil in de praktijk waarschijnlijk niet zo groot
    Misschien is het een idee om nu een toestel tekopen dat je wil hebben
    Zodat je kunt leren om er mee omtegaan en dan later een mooie goeie (dure) lens
    Je bedrag dat je uit wil geven is voldoende om een goeie camera tekopen en dan hou je nog geld over

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

      als je wacht op nieuwe toestellen en promoties blijf je voor eeuwig wachten, geloof me er komen altijd betere en nieuwere toestellen op de markt dus ga ervoor als je het geld hebt en je weet welke van die toestellen je wil...

      voordelen van de lokale fotoboer :
      - kennis
      - directer contact

      voordelen van grote winkel :
      - goedkoper (soms)

      Wat je ook kan doen is je eerst hier en op andere fotosites goed informeren en dan bij een gerenomeerde online winkel (fotokonijnenberg, cornevaniperen, top-foto, ...) kopen aan een scherpe prijs...

      hopelijk helpt dit een beetje...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

        Oorspronkelijk geplaatst door Koen... Bekijk bericht
        Ik zou het toestel degelijk moeten kennen binnen een jaar.
        Wanneer zou ik best kopen: ruim op voorhand om alles goed te leren kennen of toch nog wachten op nieuwe toestellen, promoties, ...
        Zelf kom ik van een Ixus V, jaren snapshots mee genomen, en goeie reacties (een oog voor compositie misschien, geluk bij het 'schieten') en ik kan je zeggen dat een dslr een hele stap is, en zeker een paar weken aanpassing vraagt. Verder is de cashback actie van Canon lang niet slecht, kijk maar bij konijn wat je voor een 400D+BG-E3+17-85 betaalt, en trek daar 230€ af. Plat in je budget en geld over voor een goeie tas, en een 50mm met tussenringen.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

          Mijn keuze is ook naar het pakket zoals hierboven beschreven gegaan.
          230€ cashback is toch wel aantrekkelijke promotie.
          Ik koop hem bij een fotoboer in Antwerpen, is goedkoper dan konijn en je krijgt er een kaart van 2gb bij + tas voor minder geld. Ook de uitleg is super.

          Succes
          Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

            Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht
            Mijn keuze is ook naar het pakket zoals hierboven beschreven gegaan.
            230€ cashback is toch wel aantrekkelijke promotie.
            Ik koop hem bij een fotoboer in Antwerpen, is goedkoper dan konijn en je krijgt er een kaart van 2gb bij + tas voor minder geld. Ook de uitleg is super.

            Succes
            Welke fotoboer ? Ik sta op het punt om een 30D body aan te kopen, en zou natuurlijk liefst zo min mogelijk betalen ... effe naar Antwerpen rijden of naar Turnhout blijft gelijk voor mij.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Welke fotoboer ? Ik sta op het punt om een 30D body aan te kopen, en zou natuurlijk liefst zo min mogelijk betalen ... effe naar Antwerpen rijden of naar Turnhout blijft gelijk voor mij.

              Mark
              Grobet?
              Ik was daar indertijd heel tevreden van de service.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

                Inderdaad, bij grobet.
                Zeer tevreden over
                Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

                  Als je de locale fotoboer in het Antwerpse overweegt, ga dan ook eens lang Foto Rembrandt, uitmuntende service en voor mijn laatste Sigma lenzen aankoop waren zij goedkoper dan de gekende internet winkels die hier dikwijls geprezen worden.

                  Als je eenmaal je keuze hebt gemaakt (merk en arsenaal lenzen etc ...) maak dan zeker een vergelijking tussen meerdere winkels.

                  Het kan in sommige gevallen soms een verschil opleveren om body te kopen bij X en lenzen bij Y. Neem dus gerust even wat tijd om de nodige berekeningen te maken, misschien levert het je wel een extra lens op !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

                    Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    Als je de locale fotoboer in het Antwerpse overweegt, ga dan ook eens lang Foto Rembrandt, uitmuntende service en voor mijn laatste Sigma lenzen aankoop waren zij goedkoper dan de gekende internet winkels die hier dikwijls geprezen worden.

                    Als je eenmaal je keuze hebt gemaakt (merk en arsenaal lenzen etc ...) maak dan zeker een vergelijking tussen meerdere winkels.

                    Het kan in sommige gevallen soms een verschil opleveren om body te kopen bij X en lenzen bij Y. Neem dus gerust even wat tijd om de nodige berekeningen te maken, misschien levert het je wel een extra lens op !
                    Heb net effe gekeken bij Foto Rembrandt ... de EOS 30D body staat daar aan 999 Euro (tegenover 1005 bij Fotokonijnenberg, voor de BE versie, blijkbaar is hun internationale versie sinds gisteren gedaald naar 965 Euro !)

                    Toch nog eens in't Antwerpse gaan shoppen blijkbaar

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

                      BE-versie wil bij Konijnenberg zeggen dat er ook een Franstalige handleiding bij zit, alle andere zouden normaal ook al een Nederlandstalige handleiding hebben. Deze vraag eens aan Konijnenberg gesteld ivm een D200.

                      mvg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

                        waar: www.fotokonijnenberg.be
                        zeer goede service, levering, prijzen
                        wanneer: nu
                        beste groeten,
                        Marcvitro

                        Nikon D40-kit

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

                          Oorspronkelijk geplaatst door Perico Bekijk bericht
                          BE-versie wil bij Konijnenberg zeggen dat er ook een Franstalige handleiding bij zit, alle andere zouden normaal ook al een Nederlandstalige handleiding hebben. Deze vraag eens aan Konijnenberg gesteld ivm een D200.

                          mvg
                          Vandaag met konijnenberg gebeld, EOS 30D heeft een nederlandse handleiding , EOD 30D BE heeft ook een franse handleiding, beide hebben zoals wettelijk voorzien 24 maanden garantie ... 40 Euro verschil om ne manual te hebben die ik toch nooit opendoe ... ik weet nu wel welke ik zal bestellen.

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

                            Nu kopen, en niet langer wachten!
                            Hoe langer je wacht hoe meer kostbare tijd je met je digie mist ;-)
                            zonder grappen als je er uit bent welke je kiest zou ik die nemen, als je er nog niet uit bent net zolang info zoeken, vragen, informeren todat je het wel zeker weet. het kost nu eenmaal tijd om goed te weten welke camera bij jou past.

                            Ik zou voor de D80 gaan. super camera kijk eens bij:



                            ik wilde eerst mijn camera ook kopen bij mn eigen fotoboer maar het prijs verschil bij een andere winkel was dermate groot dat ik voor de laagste prijs gekozen heb. kijk eens bij mediamarkt. Uiteindelijk ben jij degene die de camera moet bedienen en vooral de foto moet maken. en er zijn genoeg boeken te koop, forums waar je je vragen kunt delen en misschien ken je wel iemand die veel over digitale camera's weet. Vooral veel kijken naar andere foto's daar steek je veel van op. En wat betreft de bediening goed de gebruiksaanwijzing lezen en oefenen oefenen en nogeens oefenen :-D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop: waar, wanneer, hoe

                              't zal waarsch de D80 worden

                              Nu misschien nog een onderwerp openen: hoe mijn echtgenote overtuigen dat ik niet moet wachten met de aankoop
                              ...iter est meta

                              Comment

                              Working...
                              X