Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D 50 lens ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D 50 lens ??

    mijn dochter rijd dressuur en ik heb een D 50 met kidlens, graag had ik mij nog een lens aangeschaft met beeld stabilisator en lichtgevoelig daar er soms binnen moet getrokken worden in slechte licht omstandigheden
    wat raden jullie aan ,

  • #2
    Re: D 50 lens ??

    70-200 2.8 VR
    voor dressuur ga je toch wel een tele zoom moeten hebben aangezien je nooit vlakbij je onderwerp zit.

    maar met VR ga je niet veel zijn denk ik aangezien VR vooral helpt bij het trillen van de camera zelf ipv de beweging vh onderwerp dus een 80-200 2.8 zou je ook al tevreden kunnen stellen
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: D 50 lens ??

      daar je een d50 hebt veronderstel ik niet dat je een pro lens wilt de prijs is ook belangrijk denk ik ,wat is je budget ,als je dat hebt vastgesteld dan kun je gaan kijken wat het beste is en wat er te krijgen is in de door jou vooropgestelde prijsklasse

      Comment


      • #4
        Re: D 50 lens ??

        Met die VR ga je niet zoveel zijn, je hebt bij paardesport nu eenmaal niet veel aan trage sluitertijden.
        Een Sigma 70-200 2.8 EX gaat zeker voldoen buiten, binnen ga je merken dat die eigenlijk nog niet lichtsterk genoeg is.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: D 50 lens ??

          ja ik wil dus een lens ongeveer rond de 500 euro , ik wil gewoon degelijke foto's

          Comment


          • #6
            Re: D 50 lens ??

            Ga dan eens zoeken op de 2de hands markt, want daar kun je de Nikkor 80-200 2.8 wel vinden voor jouw prijs. Ik weet niet hoe oud je dochter is want anders mag je je eigen lens niet eens gebruiken..
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: D 50 lens ??

              Een 2e handse Sigma 70-200 lens komt in de buurt van je budget.
              Je kan ook eerst eens testen welke brandpuntsafstand bij jouw gebruik aan de orde is en of je ook met pre-focus zou kunnen werken. Als je dat hebt vastgesteld kun je hier altijd nog een zoekrtje plaatsen. 135 2.8 lenzen heb je al vanaf 25 euro en daar kan het in theorie even goed mee als je handig bent.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X