Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke zoomlens voor concerten in sportpaleis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke zoomlens voor concerten in sportpaleis

    ik ben op zoek naar een goede zoomlens voor concerten in het sportpaleis te antwerpen (meerbepaald clouseau... voor men vrouwtje ) weet iemand of ik mooie plaatjes kan schieten met de Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
    omdat ik vind dat deze goed is van prijs en al goede reacties over gelezen heb, maar gaat het niet te donker zijn daar binnen voor zo'n lens ? mijn budget is zon +- 225 euro camera is een nikon D50
    moet ik dan ook nog een speciale filter hebben op men lens ?
    Nikon D50, 18-55mm kitlens, sigma 70-300mm f4-5.6 II apo macro super
    Fotoshop 7.0.1, cs2 9.0.2, cs3 Extended

  • #2
    Re: welke zoomlens voor concerten in sportpaleis

    Hey,

    Voor dat geld vind je geen betere tele. Te donker? Dat valt te bezien he, ze kunnen op zo'n show soms met licht smijten hoor, zeker als het zo'n grote naam is als Clouseau. En laat die filter maar, die gaat misschien nog voor reflecties zorgen die je parten gaan spelen.

    Alternatief? Misschien een 50mm ofzo, maar ik neem aan dat je toch een afstand gaat moeten overbruggen.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: welke zoomlens voor concerten in sportpaleis

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Hey,

      Voor dat geld vind je geen betere tele. Te donker? Dat valt te bezien he, ze kunnen op zo'n show soms met licht smijten hoor, zeker als het zo'n grote naam is als Clouseau. En laat die filter maar, die gaat misschien nog voor reflecties zorgen die je parten gaan spelen.

      Alternatief? Misschien een 50mm ofzo, maar ik neem aan dat je toch een afstand gaat moeten overbruggen.

      Dave
      bedankt, kheb nog altijd men standaard kit lens (AF-S NIKKOR 18-55mm 1:3.5-5.6) die ik ook ga meenemen
      ik ga idd een redelijke afstand moeten overbruggen , t'is te zien hoe het podium ingedeeld gaat worden
      Nikon D50, 18-55mm kitlens, sigma 70-300mm f4-5.6 II apo macro super
      Fotoshop 7.0.1, cs2 9.0.2, cs3 Extended

      Comment


      • #4
        Re: welke zoomlens voor concerten in sportpaleis

        als je heel dichtbij kan komen, dan is een 50mm 1.8 een zegen omwillen van zijn hoge lichtsterkte
        en als je toch ooit veel geld zou hebben, is de 70-200 2.8 VR dé ideale telezoom voor concerten
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: welke zoomlens voor concerten in sportpaleis

          zie maar dat je eerst binnen mag met een dslr
          dat wordt dikwijls aanzien als een prof toestel en die mogen gewoonlijk niet op concerten binnen
          een gewoon compactje daar gaan ze niet moeilijk over doen een dslr wel
          zeker met een serieuse zoomlens erop

          Comment


          • #6
            Re: welke zoomlens voor concerten in sportpaleis

            In sportpaleis zit ik bijna constant op f2.8 , merk op : je mag geen flits gebruiken eh

            onderstaande is met de 70-200L 2.8 en de 17-55 2.8 IS gedaan.



            Zo'n concert is zeer druk , er staan constant mensen tegen je aan te duwen (zelfs op de zitplaatsen , niemand blijft netjes zitten ) . Als je niet vrij mag rondlopen met een fotopas is een snelle lens met VR een must ginder.
            www.Klikkerdeklik.be
            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

            Comment


            • #7
              Re: welke zoomlens voor concerten in sportpaleis

              Jammer uiteraard, maar als je met een DSLR + tele zal willen binnen geraken zal je ofwel een pas nodig hebben of veel geluk moeten hebben.
              Heb op een paar concerten in Vorst vastgesteld dat mensen van de security er zeer goed opletten dat er geen fotoapparatuur van dergelijk caliber wordt binnengesmokkeld zonder de nodige toelating.
              Kleine toestelletjes blijken geen probleem te zijn, maar daarmee kan je dan ook niks doen. En dan nog, op een concert van Charles Aznavour heeft de man, nadat hij had gevraagd om hem niet te verstrooien met flitsen, tot driemaal toe middenin een lied onderbroken en zelfs beleefd gedreigd om er mee op te houden indien dit niet stopte. Nu, de man is toch ook al in de tachtig en zal waarschijnlijk al gemakkelijk eens zijn tekst verliezen bij de minste storing.

              Groetjes,
              Pol.
              Last edited by enero; 21 mei 2007, 07:44.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: welke zoomlens voor concerten in sportpaleis

                Ik heb eind vorig jaar meegemaakt dat ze een toeschouwer/hoorder van een concert gevraagd hebben om de zaal te verlaten.

                Die man had een nogal grote camcorder bij.

                Eigenlijk is het erg want alle mensen met compact camera's waren volop aan het fotograferen en filmen.
                Ik kan me moeilijk voorstellen dat je met een antieke camcorder zoveel betere beelden zou kunnen maken.

                G
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

                Comment

                Working...
                X