Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

    Wil één van deze 2 kopen, maar geraak er niet uit welke. De Sony is kleiner, alles in één (grote zoom, stabilisatie, Live view,..), maar een reflex is toch meestal kwalitatief beter (steviger,slechts 1 lens nodig met 18-180) en deze E500 kit kan ik via een kennis voor een interessante prijs krijgen ;(verschil tss de twee is een kleine 200€)

    Doel: mooie fot's maken van landschappen, mensen en architectuur zonder eerst enkele minuten te moeten instellen...

    Wie zou welke kiezen en waarom ?

  • #2
    Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

    Hoewel je met deze combinatie niet het maximum uit het toestel gaat halen zou ik kiezen voor de Olympus E500 omdat je daarbij later nog lenzen kunt kopen die meer aan je verwachting voldoen. Met de Sony kun je later geen keuzes meer maken, dan zit je aan de lens en dat bereik vast.

    Met de Olympus koop je een prima startersset die je later nog verder kunt uitbreiden maar waarmee je de fotografie als hobby goed kunt verkennen.

    Succes en veel plezier met je aanschaf.

    Bart

    Comment


    • #3
      Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

      als ik mij niet vergis kan je op een sony ook nog een telelens nemen. Daarmee kan je nog verder inzoomen. Maar ik ben ook nog aan het twijfelen hoor.Het bereik dat je met die sony hebt kan je wel hebben bij een reflex maar zal je een slordige 1000 euro meer kosten of het is dat je lenzen in 2dehands kan krijgen "bedoel wel bereik van de sony met de telelens"

      groeten davy
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

        Als het maar is om wat foto's te trekken zonder al te veel gepruts, dan zie ik niet in waarom iemand een DSLR zou kopen...overkill?
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

          .....
          Last edited by NeQo; 10 april 2010, 10:45.

          Comment


          • #6
            Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

            Omdat dit een aanbieding is met een 18-180 lens zou ik het beslist geen overkill noemen om voor de E500 te gaan. Je hoeft maar eens lens mee te nemen om een heel acceptabel bereik te hebben. Daarnaast heeft de E500 heel goede recht uit de camera resultaten en kent deze veel scenestanden met een duidelijke "mini" handleiding erbij. Nee hoor grijpen die kans...

            Bart

            Comment


            • #7
              Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

              Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
              Omdat dit een aanbieding is met een 18-180 lens zou ik het beslist geen overkill noemen om voor de E500 te gaan. Je hoeft maar eens lens mee te nemen om een heel acceptabel bereik te hebben. Daarnaast heeft de E500 heel goede recht uit de camera resultaten en kent deze veel scenestanden met een duidelijke "mini" handleiding erbij. Nee hoor grijpen die kans...

              Bart
              Zelf zou ik ook niet twijfelen Ik heb natuurlijk wel de E400 met de 2 kitlenzen. Ik heb vorig jaar al mijn vakantiefoto's getrokken met de E500 en er is inderdaad bijna nooit nabewerking nodig.
              Hier heb je een aantal foto's van op de studio SD.

              Comment


              • #8
                Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

                Dirk mogen we uiteindelijk weten wat je keuze geworden is. Ben toch wel nieuwsgierig..

                Bart

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

                  Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                  als ik mij niet vergis kan je op een sony ook nog een telelens nemen. Daarmee kan je nog verder inzoomen. Maar ik ben ook nog aan het twijfelen hoor.Het bereik dat je met die sony hebt kan je wel hebben bij een reflex maar zal je een slordige 1000 euro meer kosten of het is dat je lenzen in 2dehands kan krijgen "bedoel wel bereik van de sony met de telelens"

                  groeten davy
                  Ik heb een sony h9 en ben er zeer tevreden over ,
                  nu lees ik hier over die telelens , ik heb me al suf gegoogeld maar ik vind er niets van info over terug ( de h9 met telelens )
                  dus met die lens erop (en adaptor natuurlijk ) is het dan nog mogelijk om te zoomen?
                  Zou dit een beetje werken?
                  en waar zou dit te koop zijn ( via ebay is het allemaal japan , en dit kan ik niet bestellen want het is alleen maar met paypal )

                  ik ben echt wel geintereseerd daarin en zou ook tevens een polari...dinge ( ) filter bijkopen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

                    Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                    Ik heb een sony h9 en ben er zeer tevreden over ,
                    nu lees ik hier over die telelens , ik heb me al suf gegoogeld maar ik vind er niets van info over terug ( de h9 met telelens )
                    dus met die lens erop (en adaptor natuurlijk ) is het dan nog mogelijk om te zoomen?
                    Gevonden op de website van Sony, de VCL-DH1774 1,7x teleconvector.
                    Die verlengt je huidige brandpuntsafstand met 1,7 keer. Klik hier.

                    Ja, inzoomen blijft mogelijk omdat deze teleconvector via de adapterring voor je huidige lens wordt geplaatst...
                    Grtz, Tigra-Boy
                    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

                      thnx tigra-boy , voor uw reactie
                      ik ben nogal een beginner hierin
                      wil dat zeggen dat het beeld 1,7 keer groter wordt en dat die dus eigenlijk gelijk staat aan een totale zoom van 15x1,7 is gelijk aan 25,5. ?

                      ik heb hem zien staan bij beste keus.nl ,
                      normaal zal ik hem laten komen onder rembours ( iemand ervaring met bestekeus.nl ? )
                      is met verzending incl.toch een 45 eurie's goedkoper dan hier in Belgie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Cybershot H9 of Olympus E500+EZ18-180

                        Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                        wil dat zeggen dat het beeld 1,7 keer groter wordt en dat die dus eigenlijk gelijk staat aan een totale zoom van 15x1,7 is gelijk aan 25,5. ?
                        Nee, de zoomfactor van 15x blijft behouden.
                        Het zoombereik verandert van 31-465mm naar 53-790mm.

                        Je moet ook al een beetje inzoomen om te vermijden dat de converter zichtbaar wordt op de foto.
                        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                        Comment

                        Working...
                        X